Gå til innhold

Flash på 64-bits Windows 7

Anbefalte innlegg

Har selv ikke Windows 7 på maskinen lengre, så kan ikke fikle selv, så spør her før jeg ser etter en passende løsning i morgen.

Etter å ha lest litt rundt har jeg sett at Adobe ikke har laget støtte for 64-bits Vista og 7 enda, men at man må bruke 32-bits IE 8. Er denne installert i 7, eller kan det variere fra PC-leverandør til PC-leverandør? Om ikke, hvor finner jeg 32-bit-utgaven, via MS update eller må det lastes ned en eller annen .exe-fil? Hvordan fungerer dette med tanke på andre nettlesere?

Leste også i et eller annet forum at Adobe har lovet 64-bit-støtte ved neste store oppdatering i et par år nå, har de kommet med noen konkret dato for når støtten vil være tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows 7 64bit inneholder både Inter Explorer 32bit (standard) og IE 64bit (er ikke standard, men er installert).

Jeg bruker W7 64bit og har ingen problemer med flash etc, men bruker da IE 8 standard som følger med, altså 32bit versjonen.

Har ikke testet 64bits versjonen av IE, for ser ikke helt poenget med det.

Så det er ikke noe å stresse med, hvis du ikke absolutt MÅ kjøre IE 8 64bit da....

Lenke til kommentar

Dvs at begge er i menyene, og skilles ved å utdype at den ene er 32 og den andre 64-bits?

Tviler på at 64-bits er kritisk, hun ønsket bare å se Flash og komme inn på nettbank.

Da dette kan være et potensielt problem for mange mindre erfarne PC-brukere kunne det vært en ide å kommet med et info-vindu når man prøvde å benytte seg av tjenester som kun er støttet i 32-bits-utgaven :ermm:

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Men det er jo bare å unngå å bruke IE 8 64bit versjonen....

ie832bit.jpg

Jeg bruker KUN Internet Explorer (altså 32bit) versjonen på min Windows 7 64bits pc. Det har jo lite for seg å både bruke 64bits utgaven og 32bits utgaven av samme program.

32bits utgaven fungerer helt perfekt på 64bits Windows 7, så det er ikke noe stress.

Men om du likevel ønsker å bytte på å surfe med IE8 32bit og IE8 64bit så skjønner jeg at du synes det hadde vært bra med en info om hva som funket og ikke funket.

Lenke til kommentar

Er ikke snakk om meg, men ei bekjent som spør. Angående det å få informasjon, tenker på mindre datakyndige som åpner feil IE som fører til problemer. Windows har en nokså god blanding av erfarne og lite erfarne brukere. Da jeg brukte 7 merket jeg ikke noe til dette, sikkert fordi jeg ikke en gang så IE 64-bits-utgaven.

Grunnen til at jeg spør er for å forsikre meg om eventuelle problemstillinger som kan oppstå så jeg slipper å bruke tid på dette i morgen, har ikke så mye tid.

Om alle utgaver kommer med 32-bits IE så bør jo denne saken være nokså grei, så takker for informasjonen :)

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Samme "issuet" med 32bit/64bit Java software. (som man trenger i nettbank/netthandel etc)

Dog er det slik at hvis man åpner IE 8 fra Quick launch ikonet på oppgavelinjen, er det automatisk 32bit IE som åpnes. Så når man er på java.com så bare last ned 32bit utgaven (default forslaget der)

Har man derimot til hensikt å benytte både 32 og 64 IE omhverandre, må man legge inn de respektive driverne for begge versjoner.

(Hvis noen alikevel vil dobbeltsjekke hvilken IE versjon som brukes, klikk ?/hjelp ikonet oppe i høyre hjørne i nettleser-vinduet og klikk "Om internett Explorer". Er det IE 32 man bruker, opplyses ikke noe om bit-versjon. Er det derimot IE 64bit som er i bruk, vil det stå særskilt angitt 64-bit versjon.)

Lenke til kommentar

Problemet er jo "løst" der ved at du ikke får tak i 64-bit versjon av Opera, og FireFox Minefield er gammel (fra mars)

Så fort flash kommer i 64-bit versjon så akter jeg å bytte. En kan jo lure på hvorfor det tar så lang tid å porte flash, men det er kanskje sammenheng med at Flash er et dårlig program.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...