Gå til innhold

Skal ha nytt kamera, her er noen jeg har plukket ut:


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal nå kjøpe meg nytt kamera, for mitt gamle Olympus Camedia c-120 begynner jeg å bli møkka lei av, etter at 120 bilder har blitt sletta når jeg var på tur sist! Jeg er ganske amatør når det gjelder avanserte innstillinger, men vil gjerne lære meg det.

 

Har ikke så veldig mye penger å bruke på kamera nå, så jeg kan ikke bruke mer en ca.3200 uten minnekort osv...

 

Jeg krever:

 

mindre en Camedia c120

2-3 mp

minst 2X zoom

video muligheter

 

Gjerne:

 

3mp

3Xzoom

film med lyd

640x480 pixler på film

liten i størrelsen (ca.ixus)

 

Så her er noen kamera jeg har vurdert:

 

Kodak DX6340

 

Casio Exlim S3

 

Er det mp3 spiller på denne forresten?

 

Sony Cybershot DSC-P72

 

Canon PowerShot A70

 

Nikon Coolpix 3100

 

 

Sånn!

 

Har dere noen synspunkter eller anbefalinger om disse kamerane, eller noen andre kamera, så si ifra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3mp, 3Xzoom, film med lyd, 640x480 pixler på film [og] liten i størrelsen (ca.ixus)

Jeg er meget godt fornøyd med mitt Canon PowerShot A60. Det har mange muligheter for automatikk (motiv) og halv-automatisk med valg av lukkertid og blenderåpning som du vil sette pris på. Jeg bruker mest P-modusen for å stille inn litt undereksponering i solskinn og manuell-modusen til å ta bilder sent på kvelden med bruk av tripod. Du kan også sette på filtre (52mm) og ekstra-linser vha en linseadapter - for effekter eller ta bilder av ting som er mer nært eller fjernt....

 

Jeg er selv ganske amatør når det gjelder avanserte innstillinger, men det koster jo meg ikke noe mer om jeg må ta 2-3 bilder for å kunne velge det beste hjemme ved datamaskinen så jeg får "trent". Noen kameraer har jo "BestShot"-funksjonalitet, men da lærer jeg jo ikkeno' :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...