bjaa Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Hei! Jeg skal nå kjøpe meg nytt kamera, for mitt gamle Olympus Camedia c-120 begynner jeg å bli møkka lei av, etter at 120 bilder har blitt sletta når jeg var på tur sist! Jeg er ganske amatør når det gjelder avanserte innstillinger, men vil gjerne lære meg det. Har ikke så veldig mye penger å bruke på kamera nå, så jeg kan ikke bruke mer en ca.3200 uten minnekort osv... Jeg krever: mindre en Camedia c120 2-3 mp minst 2X zoom video muligheter Gjerne: 3mp 3Xzoom film med lyd 640x480 pixler på film liten i størrelsen (ca.ixus) Så her er noen kamera jeg har vurdert: Kodak DX6340 Casio Exlim S3 Er det mp3 spiller på denne forresten? Sony Cybershot DSC-P72 Canon PowerShot A70 Nikon Coolpix 3100 Sånn! Har dere noen synspunkter eller anbefalinger om disse kamerane, eller noen andre kamera, så si ifra Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 liten i størrelsen (ca.ixus) Hvorfor ikke vurdere en ixus?! Jeg bestiller meg sannsynligvis en Ixus II fra multicom i morgen, der går det for 3499kr! Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hei, Jeg er veldig fornøyd med mitt Nikon Coolpix 2500 kjøpt hos mpx.no. Har en 128MB-minnebrikke. Snorre Lenke til kommentar
isen Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg bestilte coolpix 3100 i dag. Gleder meg utrolig til jeg får det. Tror det er det perfekte kameraet for meg. Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 3mp, 3Xzoom, film med lyd, 640x480 pixler på film [og] liten i størrelsen (ca.ixus) Jeg er meget godt fornøyd med mitt Canon PowerShot A60. Det har mange muligheter for automatikk (motiv) og halv-automatisk med valg av lukkertid og blenderåpning som du vil sette pris på. Jeg bruker mest P-modusen for å stille inn litt undereksponering i solskinn og manuell-modusen til å ta bilder sent på kvelden med bruk av tripod. Du kan også sette på filtre (52mm) og ekstra-linser vha en linseadapter - for effekter eller ta bilder av ting som er mer nært eller fjernt.... Jeg er selv ganske amatør når det gjelder avanserte innstillinger, men det koster jo meg ikke noe mer om jeg må ta 2-3 bilder for å kunne velge det beste hjemme ved datamaskinen så jeg får "trent". Noen kameraer har jo "BestShot"-funksjonalitet, men da lærer jeg jo ikkeno' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå