oathunder Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg oppdaga at acpi ikke var enabla i bios, før etter at jeg hadde installa allt på maskinen, er det noen måte jeg kan få operativsystemet til å oppdage at acpi er blitt enabla i bios (uten å reinstallere allt på nytt)....så slipper jeg å slå masinen av manuellt...har win xp-pro norsk versjon. Setter pris på om noen kunne hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Vet ikke om det er likt, men i Win2k trengte jeg bare å ta "Detect new Hardware" (er ikke sikker på hva det står i den norske). Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 Prøvde "detect new hardware"......funka ikke... Noen andre som har forslag??? Lenke til kommentar
black_knight Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 eneste måten å gjøre det på uten reinstall er: Hardware -> Device Manager -> Computer -> "properties på saken der (antakelig standard uniprocessor eller.no)" -> Update driver Velg ACPI Uniprocessor PC eller noe sånt, og reboot.. Etter dette må du installere alt av drivere på nytt!! Dette er ikke anbefalt å gjøre av M$, og det lager sikkert "mer" kaos, men det FUNKER i hvertfall hvis du ikke vil reinstalle.. BTW: Dette er hvordan du gjør det i 2k.. men jeg tviler på at det er så stor forskjell i XP.. Bk. Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 HK er et gammelt Abit BH6 Lenke til kommentar
Junta Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Da må jeg skuffe deg oathunder. Det hovedkortet støtter ikke acpi under WinXP. Du må trykke inn bryteren når du få beskjeden: "Nå kan du slå av maskinen". Sorry Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 valget for acpi finnes i bios, men jeg så ikke at det var disabla før etter at allt var installert......acpi er jo støttet under win 98se (var det som var installert før)... Lenke til kommentar
Junta Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Jeg har opplevd det samme på flere eldre hovedkort. Du kan prøve å oppdatere til nyeste bios. Det kan hjelpe, men ikke alltid. Verdt et forsøk :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå