Kjell75 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Ups...tibering, retta nå! Sitt å vurderer litt frem og tilbake ang disse objektivene, ser at de får ganske gode skussmål begge to! Tenkte det kunne være lurt å høre her om det er noe erfaring med disse objektivene! Endret 17. november 2009 av Kjell75 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Sitt å vurderer litt frem og tilbake ang disse objektivene, ser at de får ganske gode skussmål begge to! Tenkte det kunne være lurt å høre her om det er noe erfaring med disse objektivene! Tar gjerne en link til Sigma 16-45, for den har jeg aldri hørt om :-) Lenke til kommentar
danielhornaes Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Photozone.de har tester av begge, ser ikke ut til å være de helt store forskjellene rent optisk. At Sigmaen har f/2.8 på 17mm er en fordel i mine øyne, selv om den ligger litt bak på 70mm (f/4.5 vs. f/4). Selv hadde jeg gått for Pentaxen, pga SDM og en gummiring rundt fatningen. Ikke heeeelt værtetning, men alle monner drar! Prisen er dessverre noe stiv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå