Gå til innhold

Får ikke trådløs overføring til og virke på Thomson Speed Touch 780 WLT

Dogshift

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i flere måneder nå hatt problemer med Zyxel p2602 multimodemene mine (3 stk siden juli) og fikk nå bestilt ett speed touch 780 wlt fra Telenor, instalerer og legger inn at jeg skal ha trådløs overføring, legger inn SSID og WPA og fullfører instalasjon og blir koblet opp mot internett.

Dette gjorde jeg på benken i gangen der multimodemet står.

Når jeg så tar med pc ca. 4 meter inn i stua, kobler den seg ut etterhvert og får ikke kontakt med trådløst nettverk, det er ingen hindringer i veien.

Min far har samme modem, og det virker trådløst til langt ut på gårdsplassen, gjennom vegger og dører.

I de 2 ukene jeg ventet på det nye 780wlt multimodemet fikk jeg låne et gammelt speedtouch 510 modem og en D-link router av min far, fikk koblet opp det, og det virker helt suverent.

Noen forslag til hva det kan være? Jeg har en 1 måned gammel HP pavillion dv6 pc med Windows Vista.

Kjærringa har en mini packard bell pc (Windows Vista og 1 uke gammel) som det er akkurat samme problemer med i forhold til 780wlt

Den trådløse overføringen fungerte perfekt med Zyxel modemene også, så lenge de var i orden.

Kan legge til at jeg fikk tilsendt to stk 780wlt fra telenor, og har prøvd begge to, men det er akkurat samme problemet, har også forsøkt reset knappen på begge to.

Ronny.

Endret av Dogshift
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De Speedtouchboksene er ikke akkurat berømt for lang rekkevidde.

Du kan jo vurdere å skaffe deg en D-link DIR-635 om du vil ha god rekkevidde og hastighet. ALternativt så kan du bruke et routermodem med 11n som også har MIMO-teknologi for lang rekkevidde og høy hastighet.

Koble en nettverkskabel mellom 780WLT og evnt. d-link 635 tenkte du på?

Er ikke helt rå på dette jeg! Det heter vel multimodem det jeg har nå, og det er vel at det er modem med innbygget router eller?

Sånn jeg har det akkurat nå, så har jeg et speed touch 510 modem og en gammel d-link router for trådløs overføring med nettverkskabel imellom

Endret av Dogshift
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...