Gå til innhold

[Løst]Ny gaming pc til 15 - 17 K

Anbefalte innlegg

Ok, da er saken snart klar, kommer til å bestille dette oppsettet på amentio idag. noen som har noen tips i siste liten...

Lurer på om Windows 7, er det vits å betale for ultimate eller bare gå for standard. Proffesional

ASUS Mainboard S-AM2+ AMD790FX ATX 4xPCI-E VGA(512) Audio GbLAN 1394 SATA-II Raid Retail (M4A79-T Deluxe)

AMD PHENOM II X4 965 3.4GHZ BLACK SKT AM3 L2/L3 8MB 125W P (HDZ965FBGIBOX)

COOLERMASTER HAF922M-KKN1-GP (RC-922M-KKN1-GP)

CORSAIR Power Supply 750W HX (CMPSU-750HXEU)

2 X CORSAIR 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/ CL9/ XMS3-12800DHX Matched XMS3 DOMINATOR

WESTERN DIGITAL VELOCIRAPTOR 300GB SATAII 10KRPM 16MB (WD3000HLFS)

WESTERN DIGITAL 1000 GIGABYTE(1TB) SATA DESKTOP STORAGE 7200 RPM 32MB CACHE (-

ASUS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort (

LG DVDRW 22X SATA Bare Bulk (GH22NS40.AUAA50B)

BENQ 24IN LCD 1920X1080 5MS G2411HD DVI-D HDMI GLOSSY BLK IN (9H.L0RLB.QBE)

LOGITECH MX518 Gaming-Grade Optical Mouse USB/PS/2 (910-000616)

RAZER Razer Arctosa Silver Gaming Keyboard (RZ03-00260500-R3N1)

CREATIVE Fatal1ty gamer headset w/mic 40mm Neodymium drivers, remote

MICROSOFT Windows Ultimate 7 OEM Norsk, 64 bit, DVD (GLC-00748)

TOTAL PRIS CA 15.500

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptoren burde byttes med intel x25 80 gb ssd.

Med litt flaks så kan du kanskje oppgradere riggen til bulldozer cpu i 2011, men dette er ikke bekreftet.

Ser du anbefaler det, men den SSd disken er ikke akkurrat god å få tak i alle er utsolgt, det eneste som ikke er på lager i oppsettet mitt er skjermkort, men ifølge amentio så skal dette komme på mandag (NOEN SOM HAR TRO PÅ DET :) ). Hva med windows vilken utgave bør jeg gå for.

Lenke til kommentar

5850 og 5870 er jo nesten håpløs å få tak i, og sålenge det ikke står bekrefta så er det bare å håpe.

Den vanlige win7 holder, ikke at jeg har prøvd, men verjonen over er vel akkurat som xp profesianl bergnet på bedrifter med behov for bedre intern nettverk støtte, og sikkerhet-

Vel nå er Intel SSD disken absolutt topp SSD disk, men de fleste SSD disker er bedre en raptoren.

Edit: det er lave yields hos produsenten av brikkene samt meget større eterspørsel av kortene som forårsaker dette.

Du har faktisk et alternativ, men selv om 2x5770 yter jevnt over bedre en 1x5870 så er dette ikke en løsning jeg ville valgt, handler bare om å smøre seg med tålmodighet, og var jeg deg, så ville jeg frem til 5870 er bekrefta sent holdt utkikk etter et på lager og bestilt det pronte og heller brukt angrettetn/avbestille dersom amentito er for sen, litt kynisk, men når det gjelder 58xx må en være det.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
5850 og 5870 er jo nesten håpløs å få tak i, og sålenge det ikke står bekrefta så er det bare å håpe.

Den vanlige win7 holder, ikke at jeg har prøvd, men verjonen over er vel akkurat som xp profesianl bergnet på bedrifter med behov for bedre intern nettverk støtte, og sikkerhet-

Vel nå er Intel SSD disken absolutt topp SSD disk, men de fleste SSD disker er bedre en raptoren.

Edit: det er lave yields hos produsenten av brikkene samt meget større eterspørsel av kortene som forårsaker dette.

Du har faktisk et alternativ, men selv om 2x5770 yter jevnt over bedre en 1x5870 så er dette ikke en løsning jeg ville valgt, handler bare om å smøre seg med tålmodighet, og var jeg deg, så ville jeg frem til 5870 er bekrefta sent holdt utkikk etter et på lager og bestilt det pronte og heller brukt angrettetn/avbestille dersom amentito er for sen, litt kynisk, men når det gjelder 58xx må en være det.

Ville du vurdert et gtx 285 eller 295 som erstatning for 5870 ?? eller kjøpt 5850 ?? Vil det være ekstrem merkbar ytelse?? på en eks gtx 285 kontra 5870 kontra igjen 5850??

Lenke til kommentar
Nei, det er rundt 20 spill som kommer med støtte for direct x11, har du hastverk, ja så velg 2 stk 5770, dette vil i de fleste spill yte bedre en 1x5870, men i endel spill uten eller med dårlig crossfire støtte vil det bli merkbart dårligere. OG hehe, med det hovedkortet har du faktisk mulighten for 3 x 5770,

5770 og 5770 crossfire review

og her med 3 stk 5770

Tviler på om jeg får plass til 3 stk i det kabinettet. Men hva med GTX kort noen tips der. har vært innom neste alle netshoppene nå og ingen som har et fornuftig kort og vise til..

Lenke til kommentar

gtx 285 er et godt kort inga tvil om det, men det har ikke Direct x 11 støtte.

Men nå er det slik at du egentlig sløser endel penger her og der, Det hadde kanskje vært fristende med et rimeliger Nvidia kort, feks gtx260, dette som et ventekort.

Det er slik at det skal finnes endel hacks som lar deg bruke gtx kort som physic kort selv med radeon kort, men her er jeg ikke helt sikker på ting. Muligens GDIraptor kan svare her.

Men skal du gå for gtx285 eller gtx 295, bør vi vel sjekke om det hovedkortet har sli støtte, noe jeg mener det ikke har. Vidre så mister du blant annet autuning fra AMD overdrive ved å skifte til gtx285/295.

Selv ville jeg faktisk valgt 2x5770 foran dersom du har hastverk.

Lenke til kommentar

Ok, da er jeg klar til bestilling. Har endret litt, lest litt tester og slik, takker til deg osse vedrørende crossfire. Gidder ikke å vente i det uendelige for et 5870 kort så jeg kjørte på med to 5770 kort i crossfire. Her er oppsettet.

Totalt pris Kr: 15494,- på amentio og alt er på lager.

Ser oppsettet bra ut, ...

AMD PHENOM II X4 965 3.4GHZ BLACK SKT AM3 L2/L3 8MB 125W P (HDZ965FBGIBOX)

ASUS Mainboard S-AM2+ AMD790FX ATX 4xPCI-E VGA(512) Audio GbLAN 1394 SATA-II Raid Retail (M4A79-T Deluxe)

COOLERMASTER HAF922M-KKN1-GP (RC-922M-KKN1-GP)

CORSAIR Power Supply 750W HX (CMPSU-750HXEU)

CORSAIR 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/ CL9/ XMS3-12800DHX Matched XMS3 DOMINATOR with DHX Technology (TW3X4G1600C9D)

WESTERN DIGITAL VELOCIRAPTOR 300GB SATAII 10KRPM 16MB (WD3000HLFS)

WESTERN DIGITAL 1000 GIGABYTE(1TB) SATA DESKTOP STORAGE 7200 RPM 32MB CACHE (WD10EADS)

2 X ASUS VGA-Card Radeon HD5770 1024MB PCI-E 2xDVI/ HDMI/ DisplayPort HDCP Fan (EAH5770/2DIS/1GD5/V2)

LG DVDRW 22X SATA Bare Bulk (GH22NS40.AUAA50B)

BENQ 24IN LCD 1920X1080 5MS G2411HD DVI-D HDMI GLOSSY BLK IN (9H.L0RLB.QBE)

LOGITECH MX518 Gaming-Grade Optical Mouse USB/PS/2 (910-000616

LOGITECH G15 Gaming Keyboard USB, LCD, Lys i knapper Norsk layout (920-000381)

CREATIVE Fatal1ty gamer headset w/mic 40mm Neodymium drivers, remote (51MZ0310AA001)

MICROSOFT Microsoft Windows Home Premium 7 OEM Norsk, 64 bit, DVD (GFC-00611)

Lenke til kommentar

OK takker Osse. men nå er det gått i bestilling. Tenkte liksom det at raptoren for duge ei stund, og når prisene på ssd går ned kjøper jeg en heller då som har litt lagringskapasitet.

Nå gjenstår det bare å bygge den, hvet du om noen gode guider?? på nettet.

Har ikke bestillt noe ekstra vifter eller kjølere, men regner med at standarden skal være grei med det som følger med, skal ikke overklokke noe enda...

Lenke til kommentar

Jeg har bygget rundt 100 amd rigger siden jeg begynte å bygge for 18 år siden. Det er egentlig ganske enkelt, bare ikke bli utolmodig, brutal eller lignende, det som bruker å være mest "pundel" med er de derre drittsmå kontaktene som går til frontpaneler på kabinettet, og jeg hater når usb og firewire kommer splittet som det gjør i endel kabinett.

Ikke bruk magnetskrugjern for sikkerhetskyld, dersom du ikke har pc byggeverktaøy, så finn frem en lang og god pinsett i det minste. Mitt favorittverktøy er en liten gripeklo som holder skruer til jeg får en runde på de.

Og jeg bruker å ta i jord før jeg bygger, slik at jeg ikke har statisk elektrisitet i meg, og ikke ullester på gulvteppe.

jeg vet at det skal være en byggeguide her på Hardware, har ikke lest den, men søk og du finner.

Greit pc byggeverktøysett Som også har den eiegode 3 fingra gripekloa.

Lenke til kommentar

pr i dag 2 laptopper , en musikkpc og en kontorpc, slutta å game for noen år siden, var tilsnærmete "spillegal", så var nøyd til å ta meg selv i nakken, da jeg gjerne kunne sitte døgnevis uten å sove for å game. Og som kom phenom I, som var en stor skuffelse, hvor jeg heller leste vaskemaskin spes istede for å bygge rigger. Men om du lurer på hvorfor jeg har bygget så mange, vel jeg har hadd det å bygge amd rigger siden 1992 som hobby. For både venner og bekjente og deres beskjente osv.

Men etter å ha sedd eyefinety, så vet jeg at det snart står noe slikt i stua, og det faktisk rimeligere enn det du har satt din rigg opp for :), men jeg er slik at jeg ofrer ytelse for at riggen skal være stille, skal være en Ghtpc.

(jeg har også en mac mini huset, min skamplett)

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...