Gå til innhold

Hvordan finne "output voltage" og "electric current" til en lader?

Grogg

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Pavilion dv9500 eller dv9575 Notebook PC (er ikke sikker, komplett kalte den for dv9575 mens systeminformasjonen på dataen kaller den for dv9500). Laderen er ødelagt, og jeg har kjøpt ny på eBay. Denne passet ikke helt selv om det sto i beskrivelsen at den skulle passe til min datatype, så jeg har klagd til selgeren.

Han/hun tilbyr meg ny lader, og spør "Would you tell me the figures of output voltage and electric current in your original adapter. Plus, your computer model!!"

Hjælp? Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal se etter, eller hvor jeg finner dette. Finner ikke den originale laderen.

:blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har du fremdeles den gamle laderen din? Isåfall så står alt der. Men ettersom du ikke finner den. Så blir det litt mer problematisk

Output voltage betyr hvor mye som kommer ut av sekundær siden av laderen din (laderen din er en transformator og omformer).

Eksempel (min lader):

Inn: Primær siden 230 Volt (det er de som kommer fra stikkontakten)

Ut: Sekundær siden 19 Volt (det er det selgeren spør etter)

electric current:

Er hvor mye strøm som går på primær siden og på sekundær. På min ser det noe sånt ut:

Primær siden 2.25 Amper

Sekundær siden: 9.5 Amper

Er sikker sekundær siden selgeren spør etter. Var ikke helt klart.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=42667...led#ProductTabs

Den skal funke.

Kan ikke finne noe info om laderen til din pc :/

Lenke til kommentar

Under "Specifications" i dette PDF-dokumentet (5.5MB!) står det 18.5V @ 3.5A - 65W.

Men på linjen under står det også: Operating current: 3.5A or 4.74A

Det finnes nemlig flere varianter av denne PC'en, med forskjellige komponenter inni. Noen varianter bruker et 65W AC adapter, mens andre bruker et 90W AC adapter. Hvis du ikke vet hva du trenger, så er det best å satse på det største, dvs. 90W.

Output voltage: 18.5V DC

Output current: 4.74A (90W)

Men du må jo få et AC adapter med riktig plugg (inn i PC'en) også ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...