Gå til innhold

p9700 eller p8700?

Try_Lan

Anbefalte innlegg

skal kjøpe Multicom Compal KHLB2 og lurer på om p9700 er verdt pengene

p9700 koster 1000kr mer enn p8700

khb2 leveres med 15.6" Wide-LED skjerm 1366x768 HD-klar

er det verdt å vente på 15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080 Full-HD (meget usikker leveringstid) [+1 000,-]?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skal kjøpe Multicom Compal KHLB2 og lurer på om p9700 er verdt pengene

p9700 koster 1000kr mer enn p8700

khb2 leveres med 15.6" Wide-LED skjerm 1366x768 HD-klar

er det verdt å vente på 15.6" Wide-LED skjerm 1920x1080 Full-HD (meget usikker leveringstid) [+1 000,-]?

Hvorvidt P9700 bør velges kommer selvsagt litt an på bruken, men i utgangspunktet vil jeg si at det ikke er verdt oppgradering. En Core 2 Duo 2.53 GHz (P8700) holder til alt av spill ihvertfall.

Utover det er det klart at en maskin med Core i7 vil være enda bedre igjen, selv Core i7-720 vil jeg tror slår P8700/P9700 i spillytelse med lik grafikkløning. Men det er jo ikke mulig på KHLB2 pr. i dag.

Jeg har hørt vage rykter om at Multicom kan levere 15.6" Full-HD skjermer igjen ved årsskiftet, men det skal du ta med en sekk salt. "Meget usikker leveringstid" hos Multicom betyr - akkurat - meget usikker leveringstid. Trenger du PC nå eller før jul, er det ihvertfall ikke verdt å ta sjansen på å vente.

Lenke til kommentar
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=113111

fant denne her... er den bedre enn KHLB2?

Vanskelig å si, er ikke klar over noen tester av den 5738-en. KHLB2 er veldig bra tunet for spilling og har slått dyrere / antatt bedre maskiner i tester. HD4670 er bare et høyere klokket HD4650 og ikke -voldsomt- mye bedre.

Men prisen på den acer-maskinen, gitt at teknisk info faktisk er korrekt, er meget god.

Lenke til kommentar
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=113111

fant denne her... er den bedre enn KHLB2?

Vanskelig å si, er ikke klar over noen tester av den 5738-en. KHLB2 er veldig bra tunet for spilling og har slått dyrere / antatt bedre maskiner i tester. HD4670 er bare et høyere klokket HD4650 og ikke -voldsomt- mye bedre.

Men prisen på den acer-maskinen, gitt at teknisk info faktisk er korrekt, er meget god.

så jeg bør gå for aceren om jeg vil ha mest for pengene

Lenke til kommentar

Aceren gir deg mest for pengene. Bedre skjermkort (som er viktigst i spill), men ikke mulighet for høyere oppløsning (dog seint), og litt mindre kraftig prosessor som bruker mer strøm (25 W vs 35 W).

Om oppløsning ikke er så viktig for deg, gå for Aceren :)

Lenke til kommentar
Aceren gir deg mest for pengene. Bedre skjermkort (som er viktigst i spill), men ikke mulighet for høyere oppløsning (dog seint), og litt mindre kraftig prosessor som bruker mer strøm (25 W vs 35 W).

Om oppløsning ikke er så viktig for deg, gå for Aceren :)

hva gjør oppløsningen da?

pcen skal brukes til film,spill og skole...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...