Gå til innhold

Fjernet


Anbefalte innlegg

Absolutt enig!

Virker ikke som om purplehaze her har VELDIG mye peiling på dagens hardware, da han/du lister opp GTX 295 som skjermkort.. et budsjett på 30k skriker jo 5870 i CF hele veien?

 

Good fight life.. hvis du snakker til barnebarna dine om horer og sprit.

 

ON TOPIC! Jeg syns brukeren som postet en handlevogn hos komplett, hadde det ganske så bra satt opp! Lykke til med å bygge en slik sweeeet pc ;)

Har aldri likt Radeonkort (eller driverene.. ugh), så jeg ville gått for det. Er i en jobb hvor jeg får leke med en del fet HW, og har lett latt meg rive med av 2 * GTX295 og 3D-brillekitet til nVidia.

 

Uansett hva du velger får du ikke en ytelse som tilsier 30k. Piss meg i øret at en sånn maskin er dobbelt så raff som en til 15k. JEG ville brukt minst 15 av de høvdingene på noe helt annet. Her representert ved sprit og horer, for det er relevant til mine interesser.

 

Uansett; nVidia og 3D-briller hadde vært mitt valg :yes:. DA kan du imponere folk. Og det er det tross alt det man skal med 30k.

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når man først skal bruke en så usaklig mengde penger på en pc ser jeg ikke noen overbevisende god grunn til og ikke ha det beste på markedet

 

Selv med et budsjett på 30k ville jeg ikke kjøpt i7 975, borkastede penger uansett hvordan du snur og vender på det.

 

Du kan kjøpe deg en pc til 15k og gi 15k til meg og ennå vil du ikke merke forskjell til den på 30k . La oss nå se på grafikk , 4870 drar crysis på HIGH men ikke very high . 5870 er bedre enn 4870x2 , og hva er vitsen med å ha bedre ytelse med 4870x6-7 og det vil du aldri utnyttet heller ! du vil bare kanskje utnytte 20-40% nå og på nyer spill i fremtiden 50-60%.

 

Det er fint om du ikke overdriver! Det som er idiotisk med en PC til 30k er at de siste 15k du bruker vil bare øke ytelsen på PCen med noen få prosent. Det gjør de siste 15k til noe bare de aller færreste er villig til å betale, itillegg bør man ha en VELDIG god grunn til å gjøre det.

 

PSU til 1200w er totalt waste

 

Det her er feil! :p Når du skal bruke så mye penger på en PC SKAL man bruke mye penger på deler som PSU/Skjerm/Kabinett! Det her er de delene i en PC som har lengst "levetid".

Lenke til kommentar
Planen blir vell å ha rundt 2-3 sjermer. Har allerede en BenQ 24tommer, men jeg vet ikke helt hvilken andre jeg skal ha. Som dere sier at det ikke er vits å kjøpe en pc til 30k? Jeg kommer til å satse på RAM og Lagringsplass. Akkurat koblet meg på et bedriftsnettverk, så får nok veldig bra hastighet der. Kommer til å torrente 24/7, så jeg trenger noe som holder dataen oppe, med veldig mye lagringsplass.

 

På tide du svarte ja! ;) Jeg tror ikke du vil behøve mer enn 6gb RAM for å være ærlig. Hvis det har seg sånn at du trenger mer bør du revurdere arbeidsmetodene dine ;) Når det kommer til skjermer vil jeg absolutt anbefale å kjøpe 3 skjermer, altså to til. Benq g2411hd er en bra skjerm, til en god pris som vil være mer en god nok for nesten alle.

 

Hvor mye lagring ser du for deg, nøyaktig? 1tb, 2tb, 4tb? Og hvilke raid konfigurasjon ønsker du?

 

Jeg foreslår du kjøper 2x Benq g2411hd skjermer til. Deretter bruker du ca 17000 på en ordentlig god PC. De resterende 10 000 kan du enten spare til senere oppgraderinger eller bruke på noe annet ;) Hvis du skulle brukt de siste 10k på noe skulle det vært bedre skjermer.

 

Igjen, svar mer spesifikt hva du trenger av lagring osv. Så kan vi hjelpe deg med et oppsett, ellers blir det bare vill gjetting!

Endret av Alkohoel
Lenke til kommentar
du får en mer enn god nok stol til 5000-8000....

 

den som du linket til så ikke spessielt behagelig ut heller, i hvertfall ikke til den prisen...

 

Kanskje jeg burde brukt enda flere utropstegn for å understreke hvor damn seriøs jeg var? :roll: (I tilfelle du ikke skjønte det nå heller - det var ironi)

Lenke til kommentar

Men hvis du hovedsakelig er ivrig på ftp/torrent, burde du ikke heller bygge en liten filserver? Du veit, en klump av et kabinett med 6-12 harddisker, 2GB ram, slapp prosessor og linux, også ha en skikkelig pc for spilling og redigering?

 

Så slipper du å ha det monsteret av en pc på døgnet rundt... Sparer masse strømpenger, ytelsen på hoved-pc blir bedre, og støyen i huset blir lavere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...