Gå til innhold

Fjernet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En stor og god skjerm i 6000kr-klassen, en Intel X25-M eller to, ATi 5870 skjermkort, 6GB ram, en vanlig harddisk på 1,5TB, Intel i7 920 cpu og et hovedkort til det.

Usikker på hva det vil koste, men raskt overslag havner jeg på rundt 17 lapper. Etpar tusen til for et godt kabinett, og du er i mål.

Mus og tastatur etter ønske, men tviler på at det er noe å hente ved å putte 10'000kr ekstra i pc'n.

Lenke til kommentar

i7 Prosessor, 2 raida X25-M 160gb til systemdisk, terra disk(er) til lagring, rampage 2 extreme eller evga classified hovedkort, 12gb ddr3 minne (ocz\kingston\corsair) 3x ati 5870 eller 2x gtx 295 evt 3x gtx 285, Coolermaster eller lian li kabinett, chieftec 1200w eller thermaltake 1500w psu så du slipper tenke mer på det til senere f.eks og evt ekstra kjøling\vann om du overklokker

Lenke til kommentar

Det er en morsom post det her! Men hvis du ønsker litt seriøs hjelp er du nødt til å gi oss MYE mer informasjon om hva du ønsker/trenger. Ønsker du å bruke penger på lydkort, 3 skjermer eyefinity, skal du overclocke, vannkjøling eller luftkjøling, hvor mye lagring trenger du, hvor mye RAM føler du at du trenger? Alt dette her og mer må du svare på om du ønsker et hjelpsomt svar.

Lenke til kommentar

OMG!!!! 30k på en PC? Øøøøhhh, er vel bare å sortere på pris og ta det dyreste hele veien det.

 

Intel Core i7 975, 12 gig kjapp RAM, 2 * GTX295 i SLI og noen disker. Et par kjappe SSD'er i RAID 0 til OS (sikkerhet, schmikkerhet) og noen terrabyte til lagring. Som noen andre sa, ikke fyll opp med disker du ikke trenger, de blir bare billigere og bedre etterhvert. I alle fall SSD disker som er relativt nye ennå. Et fett(=dyrt) hovedkort også. Personlig digger jeg Asus, og hater alt annet.

 

Finn deg et ålreit kabinett også, gjerne med litt god plass. Både med tanke på installasjon, og luftflyt for å kjøle ned alle greiene dine. Flesker du til med et du liker trenger du aldri bytte det. Mitt kabinett er ufattelig mange år gammelt, men ATX standarden har fortsatt til gode å forandre på seg, så alt passer.

 

Pluss kanskje Win7 Ultimate 64 om du er av den typen.

 

Og en feeeeeet PSU. 1200W+ modulær helst (myyyye kabler på 1200W strømforsyning ellers)

 

Men igjen som noen andre sa; finn ut hva du skal bruke det på. Uansett hva du putter inni der er ikke en PC verdt 30k IMHO. Da er det for å skryte, og da kan du bruke 15k istedet, og fylle opp med vifter og ting som lyser og blinker :p Så svir du resten på horer og sprit, og vips har du en historie for barnebarna.

Lenke til kommentar
OMG!!!! 30k på en PC? Øøøøhhh, er vel bare å sortere på pris og ta det dyreste hele veien det.

 

Intel Core i7 975, 12 gig kjapp RAM, 2 * GTX295 i SLI og noen disker.

 

Det SISTE jeg skulle ha gjort ville vært å kjøpt den med 2x 295gtx!

 

Absolutt enig!

Virker ikke som om purplehaze her har VELDIG mye peiling på dagens hardware, da han/du lister opp GTX 295 som skjermkort.. et budsjett på 30k skriker jo 5870 i CF hele veien?

 

Good fight life.. hvis du snakker til barnebarna dine om horer og sprit.

 

ON TOPIC! Jeg syns brukeren som postet en handlevogn hos komplett, hadde det ganske så bra satt opp! Lykke til med å bygge en slik sweeeet pc ;)

Lenke til kommentar

X antall HD 5870 i CF is the way to go, ja! Jeg ville også satset på et Eyefinity oppsett når du har så mye penger å bruke. Det å bruke 30k på bare maskinen er IDIOTISK, ettersom du ikke vil kunne merke noe forskjell på den PCen og en på rundt 15-17k! Bruk pengene på to ekstra skjermer i stedet. Tre skjermer er helt fantastisk!

 

Her er noen filmer som kanskje sier deg hvorfor:

Lenke til kommentar
her noe jeg rasket sammen for moro skyld, du kan jo se på den om d blir en stund til neste gang du kjøper rigg, men det var vel mest bare kødd. (du finner den billigere på amentio, men prisguide-handlelista fucka seg (sjokk))

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...74-95C8A0447227

 

Hvorfor bruke så jævla mye penger på i7 975?:p

 

Uansett, jeg tviler på at det her er en seriøs tråd ettersom trådstarter ikke har respondert til noen av svarene....

Lenke til kommentar

Manglende kunnskap om pc ser jeg , kommer langt nok med 12-15k HATER folk som absolutt skal ha det beste og bare skryte av pcen sin . Du kan kjøpe deg en pc til 15k og gi 15k til meg og ennå vil du ikke merke forskjell til den på 30k . La oss nå se på grafikk , 4870 drar crysis på HIGH men ikke very high . 5870 er bedre enn 4870x2 , og hva er vitsen med å ha bedre ytelse med 4870x6-7 og det vil du aldri utnyttet heller ! du vil bare kanskje utnytte 20-40% nå og på nyer spill i fremtiden 50-60% ?PSU til 1200w er totalt waste , kom med seriøst budsjett og hva den skal brukes til , høres ut som du bare vil at vi skal bygge en pc men tviler på at du skal kjøpe en. Jeg ville faktisk kjøpt meg en Alienware laptop om jeg absolutt skulle svi av 30k på pc , lettere å ta med seg på LAN ( ettersom jeg er mye på lan ) Kan jeg spørre deg om hvorfor du skal bruke så mye penger ? kjøp deg en pc til 13-14k og bruk resten på et bra hjemmekino anlegg. Skulle du absolutt ha en bra pc trneger du ikke 30k. Kom med bruksområder så kanskje noen kan hjelpe..

 

Bedre å kjøpe en middels bra pc og heller oppgradere mer senere for da bruker du 30k tilsammen etterhvert , unødvendig å bruke opp alt på en gang ;)

Endret av ExtremeGo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...