srbz Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg forklarte det slik: "l'Hôpital forutsetter at grensene til både teller og nevner i brøken eksisterer hver for seg. Når de ikke gjør det, kan vi ikke bruke l'Hôpital til verken å bekrefte eller avkrefte at grensen til hele uttrykket eksisterer." Jeg klarer å finne grensen selv, men denne forklaringen var angivelig ikke fullkommen. Kan noen fortelle meg hva jeg ikke har fått med meg her? Fikk "R minus" som kommentar på rettingen til denne oppgaven. Lenke til kommentar
SveinMD Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 L'Hôpital krevjer at grenseverdiane i teljar og nemnar skal vere like, enten identisk null eller . Det kan hende at sensor meinte du burde ha nemnt dette. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Årsaken tror jeg at er fordi man ikke kan bruke LH dersom grenseverdien kan bli funnet på en annen måte. Når x-> kan du dele på høyeste ukjente og få følgende: så vil sin(x) / x -> 0 Svaret blir da EDIT: Masse tex og lære seg gitt. Endret 14. desember 2009 av BrokenTomato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå