Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svineinfluensa vaksine. Noe vi kan stole på?

onlineX

Anbefalte innlegg

Noe som er mye debatt rundt om i media og blant folk er svineinfluensavaksinen som inneholder kvikksølv. Allerede er mange døde (25 personer så langt jeg vet) etter å tatt vaksinen som tilhørte risikogurppen. Og snart om noen dager kan de som ikke hører til risikogurppa ta vaksinen. Jeg selv er veldig usikker om jeg vil ta den eller ikke!!

Vaksinen er ikke prøvd ut så mange ganger. Mange får alvorlige bivirkninger etter å tatt vaksninen og i tillegg inneholder den kvikksølv som bekymrer veldig mange spesielt de eldste og de gravide.

I en anbefaling skriver WHO (World Health Organization) at gravide kvinner bør få vaksinen som IIKKE inneholder dette stoffet.

(VG NETT) Da Pia Cathrin Moldal oppsøkte legevakt tre dager etter at hun tok svineinfluensavaksinen, hadde hun 100 i hvilepuls og unormale hjerteslag.

Hva mener dere?

Hva gjør egentlig kvikksølv med kroppen vår?

Argumenter for og mot vaksinering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er uansett verre å få svineinfuesaen enn å bli litt dårlig av vaksinen!

Jeg jobber på sykehuset med mange leger og professorer. De har tatt den. Tror de har god peiling, og de hadde nokk ikke tatt den dersom de var i tvil. Ellers så tror jeg media "skremmer" folk med vaksinen for å lokke lesere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Man får ikke i seg mer kvikksølv av den vaksinen enn man får av å spise vanlig mat over et par dager. Og med mindre du er veldig allergisk mot noen av stoffene i den, kommer du ikke til å dø av bivirkninger!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Nina_*
Noe som er mye debatt rundt om i media og blant folk er svineinfluensavaksinen som inneholder kvikksølv. Allerede er mange døde (25 personer så langt jeg vet) etter å tatt vaksinen som tilhørte risikogurppen. Og snart om noen dager kan de som ikke hører til risikogurppa ta vaksinen. Jeg selv er veldig usikker om jeg vil ta den eller ikke!!

Vaksinen er ikke prøvd ut så mange ganger. Mange får alvorlige bivirkninger etter å tatt vaksninen og i tillegg inneholder den kvikksølv som bekymrer veldig mange spesielt de eldste og de gravide.

I en anbefaling skriver WHO (World Health Organization) at gravide kvinner bør få vaksinen som IIKKE inneholder dette stoffet.

(VG NETT) Da Pia Cathrin Moldal oppsøkte legevakt tre dager etter at hun tok svineinfluensavaksinen, hadde hun 100 i hvilepuls og unormale hjerteslag.

Hva mener dere?

Hva gjør egentlig kvikksølv med kroppen vår?

Argumenter for og mot vaksinering?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Nina_*

Ønsker ikke å ta vaksinen, har lettere astma men alikevel..

- Man vet for lite om langsiktige bivirkninger, for dårlig utprøvd og testet..

- Skeptisk til kvikksølv rett i blodet..

- Det er fortsatt 30% sannsynlighet for å bli smittet selvom man har tatt vaksinen..

- Skulle jeg være uheldig å få svineinfluensa ønsker jeg å gjøre det jeg kan for å hindre vidre smitte..

- Da de fleste i risikogruppene allerede har tatt vaksinen er de forhåpentlighvis godt rustes og mindre mottakelig..

- Skulle jeg komme til å smitte en som ikke er vaksinert så sier det vel seg selv hva jeg tenker om det..

- Tror ikke myndighetene har et ønske om å ta livet av folket ved å anbefale vaksinen, men tror de har stått overfor et vanskelig valg da det fortsatt er mye usikkerhet rundt hvorvidt den er godt nok utprøvd osv. MEN ET VALG MÅTTE DE TA...

- Tror ikke myndighetene er verken enige eller sikre på om dette var det rette valget..

- Tror ikke det endelige valget har noe med penger eller innkjøp av vaksiner å gjøre..

- Personlig ønsker jeg ikke å ta en vaksine jeg ikke har stor nok tro på..

- Jeg respekterer den enkeltes valg..for eller imot..

INGEN ER EGOISTER I DENNE SAMMENHENG, VI BESTEMMER ALLE OVER EGEN KROPP OG HELSE!

Lenke til kommentar
Ønsker ikke å ta vaksinen, har lettere astma men alikevel..

- Man vet for lite om langsiktige bivirkninger, for dårlig utprøvd og testet..

- Skeptisk til kvikksølv rett i blodet..

- Det er fortsatt 30% sannsynlighet for å bli smittet selvom man har tatt vaksinen..

- Skulle jeg være uheldig å få svineinfluensa ønsker jeg å gjøre det jeg kan for å hindre vidre smitte..

- Da de fleste i risikogruppene allerede har tatt vaksinen er de forhåpentlighvis godt rustes og mindre mottakelig..

- Skulle jeg komme til å smitte en som ikke er vaksinert så sier det vel seg selv hva jeg tenker om det..

- Tror ikke myndighetene har et ønske om å ta livet av folket ved å anbefale vaksinen, men tror de har stått overfor et vanskelig valg da det fortsatt er mye usikkerhet rundt hvorvidt den er godt nok utprøvd osv. MEN ET VALG MÅTTE DE TA...

- Tror ikke myndighetene er verken enige eller sikre på om dette var det rette valget..

- Tror ikke det endelige valget har noe med penger eller innkjøp av vaksiner å gjøre..

- Personlig ønsker jeg ikke å ta en vaksine jeg ikke har stor nok tro på..

- Jeg respekterer den enkeltes valg..for eller imot..

INGEN ER EGOISTER I DENNE SAMMENHENG, VI BESTEMMER ALLE OVER EGEN KROPP OG HELSE!

Hypokonder ;)

Lenke til kommentar
Man får ikke i seg mer kvikksølv av den vaksinen enn man får av å spise vanlig mat over et par dager. Og med mindre du er veldig allergisk mot noen av stoffene i den, kommer du ikke til å dø av bivirkninger!

Det er noe helt annet å spise kvikksølv enn å få det i blodet.

Lenke til kommentar
Det er noe helt annet å spise kvikksølv enn å få det i blodet.

Så om du spiser kvikksølvforbindelser så kommer det ikke i blodet.. ?

Hvor lenge blir disse kvikksølvforbindelsene i blodet ?

Jo,den du får inn gjennom maten har lengre biologisk halveringstid enn den kvikksølvforbindelsen du får gjennom vaksinen.

Og det er IKKE kvikksølv som du finner i termometer..

Lenke til kommentar

Man setter da ikke vaksinen "rett i blodet"? eller jeg helt på bærtur? :hmm:

Det er uansett verre å få svineinfuesaen enn å bli litt dårlig av vaksinen!

Tja, tror det er litt individuelt du... Jeg har hatt swineflu, og hørte f.eks. om en som mistet smaksans av vaksinen.. Heller litt høy feber i noen dager da.

edit: Jeg er overhodet ikke motstander av vaksinen, bare syns den kommentaren ble litt vel generaliserende.

edit2:

Canada's doctors told to stop using swine flu vaccine

Endret av Tommy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...