Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyd borte etter systemoppretting.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte meg Call Of Duty: Modern Warfare II her om dagen. Etter å ha spilt i ganske mange timer i strekk, så frøs spillet seg, og jeg fikk bluescreen. Når jeg skrudde på pc-en igjen, virka det som pc-en hadde gjennomført en systemoppretting. Alle programmene jeg hadde før dette skjedde, ble borte, og alle programmene jeg hadde på pc-en for ca 6 mnd siden, kom tilbake. Jeg bryr meg ikke særlig om å gjøre om dette eller noe, det største problemet mitt er at lyden er borte. Har prøvd å laste ned drivere til hovedkortet mitt ( Abit ip35-e) uten hell.. Hjelp? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket devicemanager om lydkortet er installert? Og jeg antar du mener du installerte Realtek sine drivere, siden du har et onboard lydkort? :)

 

Du kan også gå inn i Realtek sin Soundmanager og sjekke "Audio I\O", at du har headset\høytalere plugget i riktig :)

Endret av onkelkåre
Lenke til kommentar

Oversatt til Norsk, Enhetsbehandling! Lim inn %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s i Kjør, OK, hvis du ikke vet veien til den, og velg Enhetsbehandling.

 

Post et bilde av den, som viser lyd drivere. Eller sjekk sjøl, om Realtek er aktivert. Det kan også være Ati hdmi lyd driver, som burde vært høyre klikket, og deaktivert.

 

Er det disse brikkene du har, bare PC6400 2.2 Volt? Så kan det være en grunn til din bluescreen, det har vært mye tull med de brikkene!

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Fint du fikk lyd, men memtest hadde ikke noe med lyd å gjøre, det var blå skjermen jeg tenkte på. Men det skjønte du sikkert :)

 

Du får bruke pc'en en stund, og se om blå skjermen dukker opp igjen, da vet du hva du skal mistenke.

 

Memtest er greit å kjøre over natta, og avslutte når du kommer hjem fra jobb/skole!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...