Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aner ikke hva jeg skal gi til ei 16 år gammel jente i julegave

Gjest Guest_Sam_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Sam_*

Skal kjøpe julegave til ei venninne som jeg er ganske gla i, og når jeg spør hva hun ønsker seg så sier hun at hun ikke vet det. Antar at det betyr "surprise me!".

Men uansett, litt om denne jenta, jeg er som sagt ganske glad i henne, vi var nesten i et forhold tidligere i år, men det fungerte ikke. Derfor tenkte jeg å gi noe som ikke er kjæresteaktig, men heller noe mer venneaktig og noe hun kan få bruk for som ikke blir husavfall.

Skal nevnes at jenta er litt guttejente, og er ikke akkurat jålete og driver og sminker seg å slikt.

Tenkte på parfyme i første omgang, men har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe egentlig..

Setter stor pris på tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp parfyme. Parfyme må velges ut personlig, smak er veldig individuelt. Hvis du derimot vet hva hun liker, blir det en annen sak.

Jeg ville kanskje satt pris på f. eks ett par øredobber. Det trenger nødvendigvis ikke å være alt for kjæreste - aktig heller.

Eller kanskje en bok hvis hun liker å lese. Bor hun på hybel eller for seg selv, kan du kjøpe noe hun har bruk for. Noe morsomt kjøkkenutsyr e.l.

Mulighetene er mange, det er du som kjenner henne best:)

Endret av Inglebert
Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Hmmm, vet ikke helt om dildo er det rette å gi.. hun er ellers litt beskjeden og kanskje litt umoden.. og familien er ikke av den typen som tar slike spøker x)

Er velt rett med det angående parfyme, så må finne noe annet, men er helt hjelpeløs :no:

Lenke til kommentar

Siden jeg ikke kjenner henne er det litt vanskelig å vite hva du bør kjøpe, alle er jo forskjellige. men det slår alltid ann å bare være oppmerksom på hva hun sier å kjøpe noe hun en eller annen gang sier hun kunne hatt bruk for. Vet ikke hvordan hun er i forhold til skole nå da men bare for å ta et eksempel. Hvis hun kommer for sent en dag til noe hun måtte nå tidlig om morgen og sier hun forsov seg pga dårlig vekkerklokke så kan du jo benytte sjansen å kjøpe en vekkerklokke?

en DVD kan jo også kanskje slå ann?

Endret av Lobbi
Lenke til kommentar
Siden jeg ikke kjenner henne er det litt vanskelig å vite hva du bør kjøpe, alle er jo forskjellige. men det slår alltid ann å bare være oppmerksom på hva hun sier å kjøpe noe hun en eller annen gang sier hun kunne hatt bruk for. Vet ikke hvordan hun er i forhold til skole nå da men bare for å ta et eksempel. Hvis hun kommer for sent en dag til noe hun måtte nå tidlig om morgen og sier hun forsov seg pga dårlig vekkerklokke så kan du jo benytte sjansen å kjøpe en vekkerklokke?

Dette må være, uten konkuranse engang, det beste forslaget jeg noensinne har lest i en slik tråd. En gave som er personlig, nyttig, og viser at du lytter og får med deg hva hun sier. Det skal litt til å dumme seg ut da. Så lenge man ikke gjør som min far, og kjøper en badevekt fordi hun har klagd på at den gamle er så tung å slå på. Det sier "ta av" og ikke "jeg får med meg hva du sier". :p

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Problemet er at jeg ikke har hørt hun si at hun har behov for noe, vel.. sånn personlig så er hun ganske søt av seg, men kan være røff også hvis det må til.. men som sagt, er ikke så veldig jålete av seg, så jeg tviler på at noen skjønnhetsprodukter hjelper på. Egentli så liker jeg henne enda, ikke bare litt men jeg tenker på henne hele tiden.. derfor jeg er så nøye med julegave egentlig, men vi skal bare være venner likevel..

Lenke til kommentar

lika ho å lese? Eg blir alltid glad for bøke, så lenge det er riktige sjangra, eg pleie som regel å bare skrive opp ei liste, kanskje du har hørt ho snakke om ei? eller veit ka ho lika? eller ei bok du lika sjøl?

hudkrema og bodylotion får en aldri nokk av da, noke sjokolade eller anna godteri (så lenge ho ikkje har hund;) det skjedde heime engang, vi kom heim og der satt hunden vår og var ganske fornøgd med seg sjøl, med sjokkis i munnen:p)

snakk med venninnene honna kanskje, dei veit som regel råd:) ellers kanskje musikk, headsett, gavekort på itunes f.eks. eller anna butikk...

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*
lika ho å lese? Eg blir alltid glad for bøke, så lenge det er riktige sjangra, eg pleie som regel å bare skrive opp ei liste, kanskje du har hørt ho snakke om ei? eller veit ka ho lika? eller ei bok du lika sjøl?

hudkrema og bodylotion får en aldri nokk av da, noke sjokolade eller anna godteri (så lenge ho ikkje har hund;) det skjedde heime engang, vi kom heim og der satt hunden vår og var ganske fornøgd med seg sjøl, med sjokkis i munnen:p)

snakk med venninnene honna kanskje, dei veit som regel råd:) ellers kanskje musikk, headsett, gavekort på itunes f.eks. eller anna butikk...

Problemet er at jeg ikke har hørt hun si at hun har behov for noe, vel..
Vi er i November. Det er over en måned til jul. God tid til å høre noe nyttig.

Nja, har fått med meg at hun har det meste av headset og slikt, men tanken er ikke dum :)

Nei bøker er ikke noe å satse på, har hvertfall fått med meg at hun ikke leser i det hele tatt :p og filmer, vel, hun ser film ganske ofte og hver gang jeg spør om hun har sett den og den filmen så har hun det. Regner med at gavekort ikke blir brukt uansett.

Vi er i november ja, og jeg har en uke på meg til å kjøpe gaven før jeg reiser, siden jeg blir borte til langt over nyttår....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...