Gå til innhold

Mister nettverk i Windows

Anbefalte innlegg

Heisan folkens

Har et irriterende problem som jeg bare må få løst før jeg mister alt håret her...

Jeg har en laptpå som jeg bruker når jeg jobber hjemme eller på reise. Denne har Win7 og er medlem av domenet jeg har hjemme. Når jeg er på jobben så vil jeg ha tilgang til diskene på laptoppen fra arbeidsmaskinen, som da er medlem av domenet på jobben.

Dette er problematisk, fordi jeg hver gang må slette alle connections jeg har til laptoppen manuellt ved å bruke NET USE [share] /DELETE for så å koble opp igjen. Men i dag fikk jeg ikek til det en gang.

Det virker som at med en gang Windows kobles til et annet domene så endres alle innstillinger i et share og vips vaps vups, så er eventyret ute.

Noen som kjenner til dette?

Kort oppsumert:

Laptop er medlem av Domene A

Workstation er medlem av domene B

Workstation skal ha tillgang til mapper på Laptop og IKKE miste dette fra dag til dag.

Alle tips er hjertelig velkomne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ha to helt ulike domener til å snakke med hverandre er problematisk.

Domain users på A og B vil ikke fungere overens - og det samme gjelder domain admins mellom A og B. Delinger på domene har som oftest en disse satt som standard.

Hvordan er disse delingene på den bærbare satt opp? Slik jeg ser det bør du bare bruke lokale grupper på disse.

Lenke til kommentar

Jeg gav opp hele greia og meldte laptoppen in i domenet på jobben. Dermed fungerer alt som det skal. Blir spennende og se om jeg nå kan logge meg på hjemme på det domenet. Kansje har jeg flaks... Hvis ikek så måp maskinen meldes inn hjemme og på jobben avhengig av hvor jeg er. Kan leve med det og...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...