Tim Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg bor i Oslo, vika og er bare 150m fra sentralen til NGT. Derfor ville jeg enkelt fått 40\20mbit dersom de hadde bygget ut min sentral for VDSL. Jeg har snakket med NGT kundeservice flere ganger og de sier at det er en stor sentral med mange brukere, så det er stor sannsynlighet for at den bygges ut. Men det har fortsatt ikke skjedd noe og de mener at det mangler omtrent 20 interresenter. I og med at de ikke har sendt e-post eller noen annen form for informasjon\reklame vedrørende VDSL (rart?) så tenkte jeg å lage en poster som jeg kan henge opp på dørene til alle oppgangene i området her. Det må da være mange som har lyst på mye raskere internett til bare 100kr ekstra i mnd!!! Kan noen hjelpe meg med å lage plakaten\reklamen? Jeg er veldig dårlig i paint eller photoshop. Se her: http://www.nextgentel.no/privat/bredband/next3/ Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg bor i Oslo, vika og er bare 150m fra sentralen til NGT. Derfor ville jeg enkelt fått 40\20mbit dersom de hadde bygget ut min sentral for VDSL. Jeg har snakket med NGT kundeservice flere ganger og de sier at det er en stor sentral med mange brukere, så det er stor sannsynlighet for at den bygges ut. Men det har fortsatt ikke skjedd noe og de mener at det mangler omtrent 20 interresenter. I og med at de ikke har sendt e-post eller noen annen form for informasjon\reklame vedrørende VDSL (rart?) så tenkte jeg å lage en poster som jeg kan henge opp på dørene til alle oppgangene i området her. Det må da være mange som har lyst på mye raskere internett til bare 100kr ekstra i mnd!!! Kan noen hjelpe meg med å lage plakaten\reklamen? Jeg er veldig dårlig i paint eller photoshop. Se her: http://www.nextgentel.no/privat/bredband/next3/ Du må huske at utbygging av en sentral ikke er bare bare, alt er avhengig av hvilket utstyr de har i sentralen i dag og hva som må byttes/oppgraderes. Om det så at de må ut med en Dslam så kommer det ann på om det faktisk er fysisk plass i sentralen. Selv vet jeg at utbygging pleier å ta tid, om det er soå du sier at det er en stor sentral så blir den nok bygget ut om de ser penger i det Lenke til kommentar
Tim Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Det er jo derfor jeg vil at menneskene i nabolaget skal sende inn en interressemelding for å få internettet! Mulig jeg er sur i kveld, men faen så dum du er! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Det er jo derfor jeg vil at menneskene i nabolaget skal sende inn en interressemelding for å få internettet! Mulig jeg er sur i kveld, men faen så dum du er! Dum? På hvilket grunnlag? Forklarer deg bare hvordan alt henger sammen. Kan godt hende mange har meldt interesse i ditt område, men rett å slett så kan det være tekniske utfordringer ihht utbygging uansett hvor mange som ønsker å få raskere linje. Om du vil at naboene dine skal sende inn så er det vel bare å sende rundt linken til interessesiden hos NGT? Lenke til kommentar
Fiat justitia Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Det er jo derfor jeg vil at menneskene i nabolaget skal sende inn en interressemelding for å få internettet! Mulig jeg er sur i kveld, men faen så dum du er! Ikke helt tonen å bruke om man ønsker hjelp til noe... Tror Samcki bare ville pressisere at selv om sentralen skal vurderes for utbyggelse eller ikke, så er det alltid et spørsmål om kostnadsflyt, kostander for utbyggelse og ikke minst tilgjengelighet. Er det ikke plass i sentralen, ok "det er jo bare å lage en ny større sentral", ja flott, men noen må jo ta den utgiften også. NGT bygger ikke ut med mindre kostnadene for utbyggelse vil kunne taes inn av kunder innen rimelig tid... Det kan være andre kostnader som påløper ved utbyggelse, deriblant uforutsette. Så får du 20 stk til å melde seg på en interesse er det skjelden noen garanti for utbygging, og skal du absolutt henge opp noe er det bedre å gjøre det enkelt og shabby fremfor å mer eller mindre gjøre det "proft" så det ser ut som reklame fra NGT. I og med at de ikke har sendt e-post eller noen annen form for informasjon\reklame vedrørende VDSL (rart?) så tenkte jeg å lage en poster som jeg kan henge opp på dørene til alle oppgangene i området her. Nei det er ikke rart, det kalles melking av markedet, ville "alle" i dag fått tilbud om VDSL linjer så ville markedet kollapset slik det er i dag. NGT som alle andre aktører driver butikk... Endret 19. november 2009 av Macromatix Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 ring NGT KS og spør etter per arve nedal når du får han på tråden sier du: lækka lækka boom zoom zoom boom han vil da vite hva det handler om og gjøre stort sett som du sier. dont ask, just do Lenke til kommentar
Tim Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Hvem er Per Arve Nedal? Sitter han i noe form for styre? De som har svart på denne tråden, les min førstepost en gang til... Dere svarer på ting som ikke blir spurt om! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Hvem er Per Arve Nedal? Sitter han i noe form for styre? De som har svart på denne tråden, les min førstepost en gang til... Dere svarer på ting som ikke blir spurt om! Tror han tuller (om du ser ironien....) Er det ikke like enkelt å lage et dokument der du skriver noe selv/kopierer fra nextgentel sine hjemmesider, trenger vel ikke noe avansert noe? Det vi svarer på er grunnen til at sentralen sansynligvis ikke er utbygd, da det er mange sentraler som er klare (Feks Laksevåg i Bergen som jeg er tilknyttet). Hvilken sentral er du knyttet til? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 19. november 2009 Forfatter Del Skrevet 19. november 2009 Vet ikke hva den heter, hvordan kan jeg se det? Jeg bor på frogner i Oslo, solli plass Lenke til kommentar
Fiat justitia Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Uten å vite noe sikker, tipper modersentral FRC5 (aDSLAM og eDSLAM). Og ja, skal du "reklamere" for det er det viktig at det ikke kan tolkes eller missforståes som NGT sin egen reklame. Eneste måten å få til det på er å gjøre det så greit og shabby som mulig men å pressisere at du er en nabo som oppfordrer flere til å melde seg på interesselisten. Lag en kort og greit skriv med ren tekst med fks: Lyst på sinsykt raskt bredbånd? Jeg er en av dine naboer som har fattet interesse for Nextgentel sin nitt nye bredbånd, VDSL. Dette er en lynkjapp bredbåndstilkobling med teoretiske hastigheter opp mot 40 mbit inn, og 20 mbit ut. Jeg oppfordrer derfor de som er interesserte til å gå inn på Nextgentel sine hjemmesider å melde seg på interesselisten deres slik at telefonsentralen blir klargjort for å levere dette produktet, om flere melder seg på så er det en sjanse for at også du og jeg får muligheten til å få denne linja rett inn i stua! Prisen for denne løsningen 598,- pr mnd (677,- dersom du ikke har fasttelefon i dag). Les mer/meld din interesse her: http://www.nextgentel.no/privat/bredband/next3/ NB: Dette er ment som en bekjengjøring av produktets eksistens og jeg har derfor ingenting med produktet å gjøre utover denne oppfordringen. Oppgitte priser er veiledende månedspris i skrivende stund. Etablering eller prisendringer kan derfor påløpe. Hastigheter vil variere etter avstand til sentralen. Eller noe så enkelt som: Lyst på sinsykt raskt bredbånd? Nextgentel kan vurdere å bygge ut til VDSL med lynraske hastigheter opp mot 40/20mbit (hastighet varierer på avstand til sentral) dersom nok folk viser interesse! Les mer om produktet, priser og meld deg på her: http://www.nextgentel.no/privat/bredband/next3/ NB: Dette skrivet av en beboer i nabolagetog er ment for å bevistgjøre andre beboere i nabolaget om muligheten for å få mulighet til VDSL. Nextgentel er dernest ikke ansvarlig for dette skrivet. Skriv ut og sleng i postkasser, eventuelt heng opp der slikt kan henges opp. Appropos det med "bare" 100 kr ekstra i måneden, så er det også et spørsmål om nytteverdi. For min egen del, kanskje er linja dobbel så raskt som den jeg har i dag... Men har jeg virkelig behov for det? Jeg har 17mbits i dag, og er i utgangspunktet en person med mye trafikk. Men til tross for det, så syntes jeg personlig at linja mi ofte er "for" bra og vurderer ofte å nedgradere. Det er vel den faktoren at det rett og slett er så liten prisforskjell fra noe midt i mellom til noe som faktisk er bra. MEN å betale 100,- mer pr måned for å gjør det perfekte ennå mer perfekt føles litt for min del i allefall som å kaste 100,- ut av vinduet, for at jeg med hånden på hjertet kan si at jeg ikke har behov for det. Poenget er at for den ordinære bruker er "bare" 100 kr for VDSL ganske overkill, det blir gjerne å ha det bare for å ha det beste, og uansett er det viktig å huske på at selv om du har 40 mbit ned betyr ikke det at alt på nettet er lynkjapt. Om serveren du tar mot fra, ikke klarer å mate mer en 5 mbit er det et fett om du har 10, 20, 30 eller 40 mbit. Ok, muligens greit med en heftig upstream. Men nok en gang for spessielt interesserte mener nå jeg Verden må utvikle seg i takt før teknologien kan tøyes, og med mindre man har VIP kort hos TPB så skal det vel mye til for å si at det er nødvendig, men selvsagt... Er jo kult å ha det råeste og det heftigste... For et års tid siden kjøpte jeg en USB kontrollert SAM site som skyter skumgummiraketter, nytteverdi = 0, men faen å kult. Endret 20. november 2009 av Macromatix Lenke til kommentar
Tim Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 For oss som er medlem av pritave torrent trackere så er nyttverdien av denne type linke STOR:) Lenke til kommentar
Fiat justitia Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) For oss som er medlem av pritave torrent trackere så er nyttverdien av denne type linke STOR:) Haha ja tviler ikke "faglærte pirater" kan dra nytte av oppstrømmen, men da faller du under "spessielt interesserte" Forresten viktig å huske på at du må plusse på 79,- pr måned om du ikke har fasttelefon, nevner det bare fordi at færre å færre har dette. Noen som har peiling på om man må betale "linjeleie", altså disse 79,- om man har nextgentel sin ip-telefoni løsning? Endret 20. november 2009 av Macromatix Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) ring NGT KS og spør etter per arve nedal når du får han på tråden sier du: lækka lækka boom zoom zoom boom han vil da vite hva det handler om og gjøre stort sett som du sier. dont ask, just do Haaaaaaaahahaha Ontopic: Det blir kanskje bare 100kr ekstra for deg ja, men det er ikke sikkert alle andre i nabolaget har en like dyr linje som du. For noen kan det bli en dobbling i utgifter for brebånd, og med mindre de har samme behov som deg vil jeg tro det er ganske uaktuelt. Det virker ut som tror dette er noe som blir gjort på et blunk. Uansett som det blir vedtatt at sentralen skal fornyes, vil det nok ta en stund før du får den hastigheten du er ute etter, og sannsynligvis må du leve en stund uten nett under omkobling og utskiftining av sentralen. Ut ifra tråden her så virker det ut som du og tempramanget ditt kan få et problem med det. Det trenger forsåvidt ikke være en reklameplakat. Ofte om noe sånt blir hengt på døren vil det ha en motsatt effekt i den forstand at ingen liker uadressert reklame, og spesielt ikke på døra. Lappene blir ofte kastet uten at de har blitt lest eller vurdert på noen som helst måte. Jeg tror det beste ville vært om du skrev et enkelt notat i word/notepad hvor du forklarer situasjonen, og ikke nødvendigvis nevner høye hastigheter og dyre nettlinjer. Du kan nevne at de kan bidra med å melde en uforpliktende interesse til NGT og at med det kan de tjene på å få et bedre internett tilbud og en fornyet sentral. Endret 20. november 2009 av itspersonal Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Noen som har peiling på om man må betale "linjeleie", altså disse 79,- om man har nextgentel sin ip-telefoni løsning? Ja, du må betale linjeleie uansett. Er en stund siden NextGenTel gikk bort fra dette nå. Lenke til kommentar
Fiat justitia Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 ring NGT KS og spør etter per arve nedal når du får han på tråden sier du: lækka lækka boom zoom zoom boom han vil da vite hva det handler om og gjøre stort sett som du sier. dont ask, just do Haaaaaaaahahaha Ontopic: Det blir kanskje bare 100kr ekstra for deg ja, men det er ikke sikkert alle andre i nabolaget har en like dyr linje som du. For noen kan det bli en dobbling i utgifter for brebånd, og med mindre de har samme behov som deg vil jeg tro det er ganske uaktuelt. Det virker ut som tror dette er noe som blir gjort på et blunk. Uansett som det blir vedtatt at sentralen skal fornyes, vil det nok ta en stund før du får den hastigheten du er ute etter, og sannsynligvis må du leve en stund uten nett under omkobling og utskiftining av sentralen. Ut ifra tråden her så virker det ut som du og tempramanget ditt kan få et problem med det. Det trenger forsåvidt ikke være en reklameplakat. Ofte om noe sånt blir hengt på døren vil det ha en motsatt effekt i den forstand at ingen liker uadressert reklame, og spesielt ikke på døra. Lappene blir ofte kastet uten at de har blitt lest eller vurdert på noen som helst måte. Jeg tror det beste ville vært om du skrev et enkelt notat i word/notepad hvor du forklarer situasjonen, og ikke nødvendigvis nevner høye hastigheter og dyre nettlinjer. Du kan nevne at de kan bidra med å melde en uforpliktende interesse til NGT og at med det kan de tjene på å få et bedre internett tilbud og en fornyet sentral. Ja derfor jeg tror det kan være lurt med noe enkelt med flyere med en fet overskrift som sier noe sånt som "Lyst på sinsykt raskt bredbånd?" hvorfor? Jo for at de fleste ser kanskje på overskriften, og treffer man riktig kundegruppe så har du låst en nyskjerrighet. Grunnen til hvorfor jeg tror dette er så viktig er for at jeg tviler på at emnet vil fenge gud og enhver man. De fleste "gidder" vel ikke, andre er fornøyd og de få som faktisk har ambisjoner om raskere bredbånd er de som faktisk tar informasjonen seriøst. Lenke til kommentar
Tim Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg hengte opp lapper som jeg skrev i omtrent samme form som nevnt over. Gjorde de litt kortere bare. Nå er sentralen bygget ut, pga. mange interessenter og jeg får linjen om omtrent 2 uker Digg med 40\20mbit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå