Pluggen Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Har bestilt diverse nye lykter til vinterbilen nå, men "ulempen" er jo at de er klare, så for å slippe denne eggeplomma skulle jeg hatt noen sølvfarga blinklyspærer som blinker oransj. Lampene forran og på sidene er klare, mens baklampene blei ganske like disse: Jeg sjekket et sted, de hadde noen Phillips-pærer som ikke var helt "stealth", pluss at de bare hadde et sett inne, PLUSS en pris på 200 kroner etter rabattene jeg får der (-25%), så blei det midlertidig oransje pærer.. Jeg må ha et sett PY21W forran, W5W til sidene og vanlig P21W bak, gjerne til en noe rimeligere penge hvis mulig I værstefall får jeg gå for dioder, så om noen vet hvor jeg kan få det til en OK pris, gjerne! Bare husk at jeg også må ha et elektronisk blinkrelé, så fint om de har det også Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg anbefaler Philips SilverVision. De er helt sølvfarget når de er avslått, kan ikke se noe som helst gult på den. I tillegg lyser dem veldig godt. Osram Diadem-pærene er bare tull i forhold. Diadem ser blågulaktig ut når de er avslått, og lyser svakt med mye mer hvitaktig gulfarge. I tillegg lyser de ikke jevnt slik at man ser et hotspot i dem der glødetråden er (noe som er ikke-eksisterende på Philips SilverVision). Her er disse pærene nesten gratis (gratis frakt også): http://www.powerbulbs.co.uk/product_list_s...criteria=silver vision Kan nevne at dersom man tar bilde av enten rene SilverVison-pærer eller lykter som har de montert vil blitzen fra kameraet gjøre at gulfargen kommer frem på bildet. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Har de P21W og W5W da? Greide ikke å finne det på egenhånd serru Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) http://www.powerbulbs.co.uk/product_detail.asp?prod=69 PY21W. Har ikke WY5W nei. Endret 17. november 2009 av gxi Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Se der ja Takk for det! Da blir det å bestille et sett i hvertfall.. Er det noe tisvarende som er å få i vanlig P21W og W5W også som du kan annbefale da? Edit: Bare tenker så jeg slipper det som du ser i bildet jeg linka til over her.. Endret 17. november 2009 av Pluggen Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) P21W og W5W er da transparent som standard, og ikke noen grunn for å skjule noe. For P21W anbefaler jeg forøvrig Philips VisionPlus: http://www.powerbulbs.co.uk/product_detail.asp?prod=83 Disse er da helt like vanlige P21W med transparent glass, men begynner å lyse noe kjappere og lyser mer enn standard P21W. Endret 17. november 2009 av gxi Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Har jo klare blinkere på sidene og bak også da Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Du tenker på WY5W og PY21W. Y-tegnet i navnet sier bare at de lyser gult, ellers er de like med samme navn uten Y. Bak skal du mest sansynlig ha PY21W, alternativt WY21W: http://www.powerbulbs.co.uk/product_detail.asp?prod=107 For WY5W kjenner jeg desverre ikke til at det finnes noe annet enn vanlige WY5W med gult glass, alternativt vanlige W5W med hvitt lys og transparent glass (det vil være ulovlig). Edit: Ser ut som at det kanskje finnes SilverVison WY5W, men disse har bare sølvfarget topp, ellers har de gult glass: http://www.google.no/#hl=no&source=hp&...4f2f2f9e7be985e Philips oppgir bare at de finnes i WY21W og PY21W, noe som sansynligvis tilsier at det som nevnes enkelte steder er piratvarer. Endret 17. november 2009 av gxi Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Der kan du se hvor mye peil jeg hadde Forran har jeg de som har "skeive" styrepinner, mens de bak har rette.. På sidene er det WY5W som du nevner ja Vil vel få litt eggeplomme med bare sølvfarga tupp? Nå er det riktignok bare toppen som vil peke utover da, så det går kanskje greit? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Siden Philips oppgir at de ikke har SilverVison som WY5W vil jeg ikke anbefale å kjøpe noe som sier at det er Philips SilverVision WY5W. Mest sansynlig er det vanlige Philips WY5W som er blitt kjøpt inn, sprayet på sølvfarget topp, og så repakket igjen med Philips sine varemerker. Dette er spesielt vanlig i xenon-ettermonteringsbransjen hvor merkevarer fra Philips, Hella, osv. blir modifisert og solgt igjen under samme varemerke. Når slikt blir gjort faller selvsagt alle godkjenneringer bort, så disse er ikke lovlige for bruk på vei. Dette er W(Y|R)21W: Dette er P(Y|R)21W: (de kan også være PR21W eller WR21W som betyr at de har rød farge, men det eneste stedet jeg har sett disse er i ECE Regulativ 37 hvor det er lagt opp til at slike kan godkjennes og brukes) Endret 17. november 2009 av gxi Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Takk for utfyllende og nyttig info Har du noen peil på hvor jeg får kjøpt de pærene du viser til over der, og er de noe du kan annbefale? Hvordan vet jeg forresten hva slags sokkel det er siden jeg må ha et sett med symetriske og et sett med usymetriske "pinner"? Trodde det var det som skilte P fra PY skjønner du Edit: Rød pærer mulig å godkjenne, eller er det det regulativet som omhandler amerikanere fra før nittenhundreogpil&bue? Endret 17. november 2009 av Pluggen Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) De som har pinner på nivå med hverandre er P21W eller PY21W (evt. PR21W, men som sagt, aldri sett slike i praksis). De med pinner som ikke er på samme nivå er P21/5W. P21/5W er kombinert kjørelys og bremselyspære (to glødetråder). Røde varianter av slike pærer ville vært brukt for bremselys og/eller kjørelys uten fargefilter. Amerikanske biler har ingenting med dette å gjøre, ettersom de har egne regler (importerte amerikanske biler må modifiseres for europeiske regler for bruk i europa) P21/5W: Verdt å nevne at alle de forskjellige fargevariantene passer om hverandre, så det er f.eks mulig å sette inn hvite blinklyspærer, gule bremselyspærer, osv. Endret 17. november 2009 av gxi Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Hmmm.. Sitter her med to veeeldig oransje pærer med pinner på ulikt nivå som er merket PY21W, og det samme står på pæreholderen til framblinkerene som jeg har satt de inn i :s Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Verdt å nevne at alle de forskjellige fargevariantene passer om hverandre, så det er f.eks mulig å sette inn hvite blinklyspærer, gule bremselyspærer, osv. Har sett det der Kjører en rosa 3´erGolf med oransje bremselys her, men er obs på det som har med lys å gjøre, men skjønner jo at jeg ikke har så god peil på å skille diverse koder fra hverandre Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Mulig jeg misforstår litt her, og det var også litt feil i forrige innlegg. P21W (hvit) har pinner som står på samme høyde fra bunn av sokkelen, og de står 180 grader i forhold til hverandre (rett linje igjennom ene pinna, igjennom sentrum vil treffe den andre pinna). PY21W (gul) har pinner som står på samme høyde fra bunn av sokkelen, men de står plassert med en vinkel på 60 grader/270 grader, altså ikke symmetrisk plassert (det var vel det du mente). Det vil si at det er mulig å lage en lampesokkel som det bare passer en pære med en bestemt farge på, samt det er mulig å lage en hvor alle farger passer. P21/5W har også pinner plassert symmetrisk med 180 grader mellom dem, men med ulik høyde fra bunn av sokkelen. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Da er jeg med ja! Siden det da er stor sannsynlighet for at det samme nok gjelder de nye baklampene så burde jeg kanskje vente til de kommer før jeg handler pærer.. Tenker da på siden det nå er klare pærer til blink bak med 180grader mellom pinnene, noe som sikkert blir endret på samme måten som fra de oransje forran og over til klare.. Knotent skrivd, men du skjønner sikkert hva jeg mener Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Bare bestill de du vet at er korrekt fra Powerbulbs, så tar du resten senere. Bare pass på at du ikke kommer over 200kr på bestillingene derfra for å slippe unna mva (merk at prisene er i pund, ikke dollar/euro). Du får et sett med W5W-pærer (hvite) for hver bestilling over 15 pund pr. uke, så flere bestillinger over tid lønner seg. Siden det er gratis frakt koster det ingenting å sende ekstra bestillinger. Hvis det er klare pærer kan du bruke VisionPlus-pærer, men primært sett er det på bremselys det lønner seg å bruke VisionPlus-pærer ettersom de gir trafikkanter bak litt ekstra bremsestrekning på grunn av raskere tenning (men det hindret ikke en tulling fra å treffe meg bak for noen dager siden.. så det er definitivt ikke noe mirakelprodukt) Endret 17. november 2009 av gxi Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Likte godt effekten LED-pærene jeg har hatt på et par andre biler sånn sett.. Det er av og på, ingen fading ut eller inn Må jo ha noen som blinker oransje bak også, men venter å ser med de så jeg er helt sikker, selvom jeg er ganske sikker siden jeg ikke finner noen med 180 mellom pinnene som blinker oransje, så at den samme endringa er gjort bak som forran med AM-lykter.. Hadde du link til de sølvfarga W5W du hadde bilde av litt lenger oppe? Det var siste spørsmål Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Du kan se hva du finner via Google (har allerede indeksert denne tråden!): http://www.google.no/#hl=no&q=WY5W+sil...4f2f2f9e7be985e Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Tusen takk Har blitt noen altfor lange dager, så selvom jeg kikka på den linken i stad hadde det allerede gått hus forbi her.. Men igjen, takk for all hjelp og god info Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå