Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstegangsbil til 18 åring, opptil 80 000 kr.

Rescue me

Anbefalte innlegg

Fyller 18 om ikke så altor lenge og tenkte derfor å begynne å se etter bil. Er ikke så veldig interessert i biler og vet derfor ikke hva som er bra. Mine krav er:

- Må se litt fin ut.

- Ha en del krefter, over 100 hk.

- Ikke bruke så veldig mye på mila.

- 5 seter.

- Driftsikker.

Noen forslag?

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg en fin Jeep Cherokee med 4.0 liters motor mellom 94-01, helst Limited-versjonen da.

Da får du alt av utstyr + skinn-innredning, og motorene er bortimot skuddsikker.

195 hk er det også, og 0-100 på 8,3 sek :cool:

Lett å mekke på, og billige deler fra usa = kun moms og frakt i tillegg på prisene.

Disse kan du heve eller senke etter ønske.

Er det gatebil du vil ha, senker du den 2-3 tommer og setter på gatedekk, så knuser du de fleste gatebiler.....eller hever den 1-4,5 tommer og setter på terreng-dekk.

Hvis du er usikker på hvilken bil dette er...ta en titt i garasjen min :thumbup:

Lykke til med bilkjøp:)

Edit: min ligger på 1,02 på landevei og ca.1,2 på bykjøring.

Edit 2: Motoren trimmes lett til 300 hk også :D

Endret av Ronny#1
Lenke til kommentar

Tips i fra min side:

- Lett å skru på selv

- Billige deler, samt lett å oppdrive

- En som det ikke er så farlig med om havner i grøfta

Siste punktet tenker jeg bare på at har du f.eks. kjøpt en billig Volvo til 5000kr, så har du ikke akk tapt det store, samt at forsikringsselskapet blir heller ikke det værste å møte. I motsetning til f.eks en bil til 80 000kr som koster en formue å fikse. Vil anta at det vil svi litt i etterkant når du skal betale forsikringen på bilen ;)

Lenke til kommentar

Siste punktet tenker jeg bare på at har du f.eks. kjøpt en billig Volvo til 5000kr, så har du ikke akk tapt det store

Hvis du omkommer grunnet bilen er gammel og har dårlig sikkerhet, fravær av kolisjonsputer etc., har du fremdeles ikke tapt det store?

Lenke til kommentar

Siste punktet tenker jeg bare på at har du f.eks. kjøpt en billig Volvo til 5000kr, så har du ikke akk tapt det store

Hvis du omkommer grunnet bilen er gammel og har dårlig sikkerhet, fravær av kolisjonsputer etc., har du fremdeles ikke tapt det store?

Har et poeng der :)

Jeg har ikke hatt så mange penger å rutte meg som førstegangsbil, så for meg hadde jeg ikke så veldig mye å velge mellom. Når en har kanskje som trådstarter har 80k å bruke på bil så kan man automatisk få noe som er vesentlig nyere og sikrere.

Tenkte mest ved tanke på hvis du kommer borti noe (bare snidder et skilt ved et uhell) så er det surer på en Audi A6 enn ved en Volvo 240 bare for å ta en sammenligning ;)

Lenke til kommentar

Hehe ja de siste tipsene var ikke helt relevante. Alfa er fine biler, men fy så mye som går gale med de. Det er rett og slett en stor utgift. Elektronikken er dårlig, kvalitet på det meste er ikke på topp og motor er heller ikke noe spesielt å stole på. Har desverre nesten bare negative meninger og erfaringer med alfa, men de er sinnsykt gøy å kjøre, helt fantastiskt desig og gode biler generelt så lenge de går ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...