Rescue me Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Fyller 18 om ikke så altor lenge og tenkte derfor å begynne å se etter bil. Er ikke så veldig interessert i biler og vet derfor ikke hva som er bra. Mine krav er: - Må se litt fin ut. - Ha en del krefter, over 100 hk. - Ikke bruke så veldig mye på mila. - 5 seter. - Driftsikker. Noen forslag? Endret 17. november 2009 av Kun10kr Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Denne synes jeg stemmer overens med kriteriene dine: Mitsubishi Carisma II Har "bare" 103 hk, men den er ganske sprek forde. Den er ikke så svær vøtt. Også bruker den vel cirka 0,75 liter pr. mil ved litt småkjøring - har målt min. Veldig god å kjøre og driftsikker Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Golf? Hadde vore greit om du spesifiserte litt betre kva du er ute etter. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Kjøp deg en fin Jeep Cherokee med 4.0 liters motor mellom 94-01, helst Limited-versjonen da. Da får du alt av utstyr + skinn-innredning, og motorene er bortimot skuddsikker. 195 hk er det også, og 0-100 på 8,3 sek Lett å mekke på, og billige deler fra usa = kun moms og frakt i tillegg på prisene. Disse kan du heve eller senke etter ønske. Er det gatebil du vil ha, senker du den 2-3 tommer og setter på gatedekk, så knuser du de fleste gatebiler.....eller hever den 1-4,5 tommer og setter på terreng-dekk. Hvis du er usikker på hvilken bil dette er...ta en titt i garasjen min Lykke til med bilkjøp:) Edit: min ligger på 1,02 på landevei og ca.1,2 på bykjøring. Edit 2: Motoren trimmes lett til 300 hk også Endret 18. november 2009 av Ronny#1 Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Kommer litt ann på hva du skal bruke den til, om du skal råne rundt i gatene, bare litt småkjøring, eller terengkjøring for den del. Toyota har jo mye bra og billig da. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Tips i fra min side: - Lett å skru på selv - Billige deler, samt lett å oppdrive - En som det ikke er så farlig med om havner i grøfta Siste punktet tenker jeg bare på at har du f.eks. kjøpt en billig Volvo til 5000kr, så har du ikke akk tapt det store, samt at forsikringsselskapet blir heller ikke det værste å møte. I motsetning til f.eks en bil til 80 000kr som koster en formue å fikse. Vil anta at det vil svi litt i etterkant når du skal betale forsikringen på bilen Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 - En som det ikke er så farlig med om havner i grøfta Siste punktet tenker jeg bare på at har du f.eks. kjøpt en billig Volvo til 5000kr, så har du ikke akk tapt det store Hvis du omkommer grunnet bilen er gammel og har dårlig sikkerhet, fravær av kolisjonsputer etc., har du fremdeles ikke tapt det store? Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 - En som det ikke er så farlig med om havner i grøfta Siste punktet tenker jeg bare på at har du f.eks. kjøpt en billig Volvo til 5000kr, så har du ikke akk tapt det store Hvis du omkommer grunnet bilen er gammel og har dårlig sikkerhet, fravær av kolisjonsputer etc., har du fremdeles ikke tapt det store? Har et poeng der Jeg har ikke hatt så mange penger å rutte meg som førstegangsbil, så for meg hadde jeg ikke så veldig mye å velge mellom. Når en har kanskje som trådstarter har 80k å bruke på bil så kan man automatisk få noe som er vesentlig nyere og sikrere. Tenkte mest ved tanke på hvis du kommer borti noe (bare snidder et skilt ved et uhell) så er det surer på en Audi A6 enn ved en Volvo 240 bare for å ta en sammenligning Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Jeg ser naturligvis den også, men samtidig blir faren for "worst case scenario" redusert med en sikrere bil, og liv og helse står mye høyere i kurs enn riper i lakken, ihvertfall hos meg. Endret 23. november 2009 av grizzlyx Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg ser naturligvis den også, men samtidig blir faren for "worst case scenario" redusert med en sikrere bil, og liv og helse står mye høyere i kurs enn riper i lakken, ihvertfall hos meg. Skal være enig i den, men nå stoppet økonomien meg Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 kjipt å drive å bruke penger på en billigbil. Derfor jeg ga "mye" for min, 45000kr. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Så lenge man kan fikse selv og får gode rabatter vil jeg si at det er lurere å legge penger i en billig bil Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Vel, jeg har ikke en stor feit garasje og mange års erfaring med å reparere biltypen jeg benytter, men om trådstarter ligger innenfor denne gruppen er det sikkert greit med en billig bil. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Jeg har heller ikke stor feit garasje, og heller ikke mye erfaring, men det er jo slikt man lærer av? Biler er generelt lett å fikse sålenge man faktisk ser nøye på hva man skal bytte. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Her har det kommet mange tulletips. Fine og spreke billigbiler kaller man for Alfa Romeo Her har du ett års garanti på en som nettopp har fått utført storservice: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19987933 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Hehe ja de siste tipsene var ikke helt relevante. Alfa er fine biler, men fy så mye som går gale med de. Det er rett og slett en stor utgift. Elektronikken er dårlig, kvalitet på det meste er ikke på topp og motor er heller ikke noe spesielt å stole på. Har desverre nesten bare negative meninger og erfaringer med alfa, men de er sinnsykt gøy å kjøre, helt fantastiskt desig og gode biler generelt så lenge de går Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Audi A4 ( evt. denne) Personlig finner jeg lite annet utseendemessig som kan matches til sammepris, digg bil(har en selv ja, aldri angret) Endret 25. november 2009 av MrLG Lenke til kommentar
Humber Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Audi A6 2,5 Men det blir dyr forsikring da...uansett hva slags bil du kjøper med de kritteriene der :!: Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 digg bil(har en selv ja, aldri angret) Da tar jeg det for gitt at du ikke har 1.6-utgaven. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. november 2009 Del Skrevet 27. november 2009 Volvo S40 Ford Focus MK1 3-dørs Volkswagen Golf 1,9 TDi Diesel BMW 320 Personlig ville jeg kjøpt enten Golf eller Focus. Mest sannsynlig Golf Diesel da det er endel av de til fornuftig pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå