Gå til innhold

Geforce 8800 GTS 512mb - hdmi lyd/bilde?

s1gnal

Anbefalte innlegg

Hei

Okey, jeg er ganske "grønn" når det gjelder dette! :)

Skjermkortet har 2x DVI utganger. Hva må jeg gjøre for å få HD lyd og bilde til LCD/Plasma skjermen? Er det bare å bruke en DVI-HDMI adapter?

Skal generelt bare spille av 720p/1080p .mkv filer, så aner ikke om .mkv spiller av ekte HD lyd uansett. Forklar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Skjermkortet har 2x DVI utganger. Hva må jeg gjøre for å få HD lyd og bilde til LCD/Plasma skjermen? Er det bare å bruke en DVI-HDMI adapter?

Skal generelt bare spille av 720p/1080p .mkv filer, så aner ikke om .mkv spiller av ekte HD lyd uansett. Forklar :)

jeg bruker hdmi kabel på mitt 8800gt /8800gts dvi med hdmi adapter. men du får ikke lyden til å gå igjennom den da.. til det har jeg bare en 3,5mm jack til 2 phono

Lenke til kommentar
Hei

jeg bruker hdmi kabel på mitt 8800gt /8800gts dvi med hdmi adapter. men du får ikke lyden til å gå igjennom den da.. til det har jeg bare en 3,5mm jack til 2 phono

Kan du utdype litt mer hva jeg trenger for å få hd lyd? Har forøvrig et soundblaster xfi gamer lydkort i maskinen.

Lenke til kommentar
Hei

Kan du utdype litt mer hva jeg trenger for å få hd lyd? Har forøvrig et soundblaster xfi gamer lydkort i maskinen.

Hei

8800 GTS har ikke støtte for lyd gjennom HDMI/adapter, bare bilde, du må ha et skjermkort av fra Ati HD 2xxx-5xxx serien eller nvidia gtx/s 2xx er 9x00 serien for å få lyd gjennom HDMI, men de to alternativene du har for å få lyd må være som nevnt altså gjenom en standard Phono RCA kabel eller gjennom Fibel optisk Lydkabel Spdif som hetes fra di lydkort.

Phono vil gi det et stereo signal.

Fibel optisk Lydkabel vil gi deg full surround støtte samme som en HDMI.

Du må nesten sjekke opp hva ditt lydkort og motakker av lyd (tv, forsterker etc) har støtte for.

Endret av super_1990
Lenke til kommentar

Takker for hjelpen. Er ikke lett å forstå for folk flest som ikke følger med utviklingen. Da blir det nok nytt HD skjermkort etterhvert, siden det blir enkleste løsning.

Regner med at de lcd/plasma skjermer alle støtter surround hd lyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...