Gjest guest_24 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Er ei som jobber i en kiosk som jeg er innom nesten hver morgen. Syns hun er sjarmerende å se på, og kunne godt tenkt meg å bli bedre kjent med henne. Har ikke snakket med henne bortsett når hun står i kassa. Men det blir ikke noe mer enn "ha en fin dag". Har litt lyst å be henne med ut på en kaffe el. men føler meg usikker. Er det bare å "go for it?" Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 stikk dit når kiosken åpner, eller rett før stengetid, og kjøp noe.. like før du går ut snur du deg, og sier "jo jeg glemte en ting... kunne du tenke å bli med meg ut en gang" med et stort smil and then just go from there classic Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvis du ikke er en som er vant med å helt tilfeldig starte samtaler med fremmede mennesker, er kanskje ikke klassikern den enkleste måten, selv om jeg tror kanskje det likevel er den beste. Jeg gjorde det samme med en jente i en butikk jeg likte. Jeg har problemer med klassikerne, det blir for brått på å bare be noen med ut på den måten uten å ha ført noen form for samtale i forkant. I tillegg til at denne jenta virket litt sjenert, og det er alltid de som er vanskeligt å nærme seg, for du vet ikke hvordan de vil reagere Men jeg tok motet til meg og gikk bort på butikken, og handlet et par småting. Jeg jobber selv i butikk, og vet dermed hvor koselig det er når kunden faktisk bruker den korte tiden han handler på til å faktisk føre en liten samtale. Jeg anbefaler å prøve dette på kveldstid når hun er alene, smålig flaut å prøve på noe slikt med kø bak deg x) Prøv å finn et felles samtaleemne du kan bringe opp. Jeg, som jobbet i butikk selv, kunne begynne å snakke om hvor kjedelig slike kveldsvakter var, og så var vi i gang. Jeg ba henne ikke med ut, men vi fikk en såpass god kontakt at det var mer enn bare "hei-det-blir-tjuefire-kroner-hadetbra" neste gang. Og enda litt mer neste gang. Og gangen etter det. SÅH var det på tide å spørre om hun hadde lyst til å finne på noe etter jobb, og joda - det ville hun I mitt tilfelle viste hun seg være totalt psykopat, men du trenger selvfølgelig ikke å være like uheldig Lykke til! Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Det verste som kan skje er at du må bytte stamkiosk. Litt såret stolthet også kanskje. Er hun opptatt eller ikke interessert så er det vel likevel et kompliment å bli bedt ut. Jeg ville gått for det. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Menn tenner på utseende, kvinner på personlighet (veeeldig enkelt forklart). Oppgaven din da blir å formidle så mange positive personlighetstrekk på minst mulig tid, og så si at hun virket kjekk og ikke rar som så mange andre, og så invitere henne med på noe du allikevel skal (aaaaldri bruk ordet "date"). Er hun opptatt akkurat da sier du at et funn som hun kan du ikke slippe så lett og spør om du kan få nr.et hennes slik at du kan ringe henne en annen gang om noe annet kjekt. Så stikker du. For å formidle positive personlighetstrekk kan du gjøre flere ting. Jeg sliter litt å komme på noe i farten, men en måte å løse det på er å ta tak i noe spesiellt ved henne og så kommentere dette som noe morsomt (les: ikke et kompliment eller negativ kommentar). Dette kan du på forhånd ha tenkt LETT igjennom slik at du har en bitte liten morsom historie som relaterer til det du kommenterte. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvis du ikke er en som er vant med å helt tilfeldig starte samtaler med fremmede mennesker, er kanskje ikke klassikern den enkleste måten, selv om jeg tror kanskje det likevel er den beste.Jeg gjorde det samme med en jente i en butikk jeg likte. Jeg har problemer med klassikerne, det blir for brått på å bare be noen med ut på den måten uten å ha ført noen form for samtale i forkant. I tillegg til at denne jenta virket litt sjenert, og det er alltid de som er vanskeligt å nærme seg, for du vet ikke hvordan de vil reagere Men jeg tok motet til meg og gikk bort på butikken, og handlet et par småting. Jeg jobber selv i butikk, og vet dermed hvor koselig det er når kunden faktisk bruker den korte tiden han handler på til å faktisk føre en liten samtale. Jeg anbefaler å prøve dette på kveldstid når hun er alene, smålig flaut å prøve på noe slikt med kø bak deg x) Prøv å finn et felles samtaleemne du kan bringe opp. Jeg, som jobbet i butikk selv, kunne begynne å snakke om hvor kjedelig slike kveldsvakter var, og så var vi i gang. Jeg ba henne ikke med ut, men vi fikk en såpass god kontakt at det var mer enn bare "hei-det-blir-tjuefire-kroner-hadetbra" neste gang. Og enda litt mer neste gang. Og gangen etter det. SÅH var det på tide å spørre om hun hadde lyst til å finne på noe etter jobb, og joda - det ville hun I mitt tilfelle viste hun seg være totalt psykopat, men du trenger selvfølgelig ikke å være like uheldig Lykke til! ja sant nok.. men støtter også din teori.. er utrolig hyggelig å møte folk når man jobber i butikk som gjerne slår an en 20-30 min random prat om en felles interesse, som ser ut som en seriøs selger samtale da går dagen jaggu fort synd hun var psyco da.. har et par erfaringer med sånne... føy vøli... ikke mye gøy med 2 stalkers Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 NIET! Ikke fortell historier! :!: Vi i kassen hater historier Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 jo om man er i kassa så er det slit med historier og folk uten peil på hvordan de skal betale... men når man står på en avdeling i butikken, og en seriøs diskusjon om feks hvilken TV som vil passe kunden går over til å en hyggelig samtale om andre ting så er det bare WIN for min del... Lenke til kommentar
AmonAmarth Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 har et par erfaringer med sånne... føy vøli... ikke mye gøy med 2 stalkers Nei, i alle fall ikke når jenta er nettopp fylt 16 mens du selv er 20, som er mitt tilfelle atm men når man står på en avdeling i butikken, og en seriøs diskusjon om feks hvilken TV som vil passe kunden går over til å en hyggelig samtale om andre ting så er det bare WIN for min del... Hyggelige samtaler er fint. Personer som prøver å være morsomme gjennom historier gjør meg vondt x) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå