Gå til innhold

P5E Deluxe DRAM voltage

Xremly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fekk nettopp Blue Screen igjen:

post-177227-1258633809_thumb.jpg

memtest viste i tillegg en masse feil rett etter restart:

post-177227-1258633853_thumb.jpg

men etter å ha latt maskina stå avslått i 15 sek viste ikkje memtest tegn til feil (kjørte ikkje heile testen):

post-177227-1258633913_thumb.jpg

Det skal likevel leggast til at etter å ha slått på maskina etter 15 sek, fekk eg opp melding om at overklokkinga hadde slått feil og måtte inn i BIOS og sjekke innstillingane. Innstillingane stod på d samme som alltid, så eg bare gjekk ut uten å lagre. Den gjekk da gjennom uten noke tegn til problem.

Lenke til kommentar

Merkelig problem du har, prøv noen bios inst, og sett ram tilbake til 800Mhz, du tjener ikke noe på å ha dem i 1066MHz, så lenge du kjører med orginal FSB (1333MHz). Kanskje en liten forskjell i syntetiske tester, men ingen ting i spill eller vanlig bruk.

Ai Overclock Tuner : Manual

Transaction Booster : Disabled

DRAM Voltage : 2.0V

Loadline Calibration : Enabled

CPU GTL Reference : 0.63x

North Bridge GTL Reference : 0.67V

CPU Spread Spectrum : Disabled

PCIE Spread Spectrum : Disabled

Advanced CPU Configuration

C1E Suppport : Disabled

Intel speedstep : Disabled

Lenke til kommentar
Merkelig problem du har, prøv noen bios inst, og sett ram tilbake til 800Mhz, du tjener ikke noe på å ha dem i 1066MHz, så lenge du kjører med orginal FSB (1333MHz). Kanskje en liten forskjell i syntetiske tester, men ingen ting i spill eller vanlig bruk.

Ai Overclock Tuner : Manual

Transaction Booster : Disabled

DRAM Voltage : 2.0V

Loadline Calibration : Enabled

CPU GTL Reference : 0.63x

North Bridge GTL Reference : 0.67V

CPU Spread Spectrum : Disabled

PCIE Spread Spectrum : Disabled

Advanced CPU Configuration

C1E Suppport : Disabled

Intel speedstep : Disabled

hmm... maskina vil visst ikkje starte med dei instillingane der. Får ikkje opp BIOS engang uten å restarte og få beskjeden "Overclock failed". Vil det sei at det er hovedkortet som er skuld i blåskjermen?

Lenke til kommentar

Merkelig, mitt og ditt hk har nesten samme bios og chipset 38X og 48X, og jeg og andre som har over klokket bruker de inst, og du har ikke oc.

Prøv å sett:

CPU GTL Reference : "Auto"

North Bridge GTL Reference : "Auto"

Og de andre bios inst. jeg foreslo.

Hvis det ikke starter da, skjønner jeg lite.

Jeg ser at det ikke er noe fix i bios oppdateringene, så jeg vet ikke om det er noe vits å prøve det. Men hvis du skal prøve en nyere bios versjon, så sett alt til default i bios før flashing, og bruk EZ-Flash 2, den er trygg og enkel, og du har jo CrashFree BIOS 3 som sikkerhet.

Lenke til kommentar
Einaste gangen den ville starte var viss eg satte transaction booster på auto

Det er også en ting relartert til minne, trur ikke hovedkortet ditt liker rammen din. Jeg klippet noe ut av en hk test, som viser hvorfor jeg ville du skulle disable Transaction Booster. Du burde prøvd noen andre ram brikker, og sett om problemet fremdeles var der.

So, Asus engineers provided their mainboard with another option for performance improvement. Although we have to admit that Transaction Booster function has very limited application field. When it is enabled, the memory frequency potential lowers, so it actually works only with low memory frequency settings. For example, Corsair Dominator TWIN2X2048-10000C5D memory we used in our test platform allowed enabling Transaction Booster function only when its frequency was set below 900MHz. Enabling Transaction Booster at higher memory frequencies led to system instability

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...