Gå til innhold

Valg av eksternt lydkort

Rndm

Anbefalte innlegg

Trenger anbefalinger av eksternt lydkort siden jeg ikke har noe særlig greie på hva jeg skal se etter.

tenkte rundt 1500-2000kr.

Skal bruke det til el-gitar samt at jeg tenkte å kjøpe mic slik at jeg kunne spille inn med akustisk gitar( Tenkte på Shure - SM57, hørt den var standard. inspill på det?) Med andre ord, trenger i utgangspunktet ikke mer enn èn mic inngang.

takk for evt gode svar ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv et Emu 0404 usb som funker helt fint. Er to innganger + midi og fantommating (slik at du kan bruke kondensatormikrofon). Ellers er jo M-Audio og Echo merker som visstnok lager gode lydkort.

Edit: Har du firewire på pc'en? Echo har f.eks bare kort med firewire.

M-Audio med usb: Her

Echo finner du på Sound1.com, der du kan se på audiofire 2.

Emu: Her

Det som er bra med Emu-kortet er at det har en funksjon som heter Direct Monitoring. Dvs at du har mulighet til å høre signalet du spiller uten noe som helst forsinkelse, noe som kan være greit når pc'en begynner å sliter.

Endret av ertestuing
Lenke til kommentar

For akustisk gitar er strengt tatt budet å gå for kondensatormikrofon og forsterker. SM57 er finfin til livebruk med forsterkere, men den utelater for mye til bruk foran en kassegitar imo.

Hva lydkort angår er jeg ikke sterk på, så her er det vel å gå etter tester. Tror musikkpraksis testet USB-lydkort for en stund siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...