Gå til innhold

[Løst]Media Center for Xbox 360 virker ikke

bshagen

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med dette, har googlet i evigheter:

Får ikke MCE til å virke på Xbox'n. Jeg får spilt av filmer hvis jeg går den "gamle veien", altså Browse Videos.

Men vil helst bruke MCE og den finner alle filmene mine, men når jeg skal spille de så får jeg denne beskjeden:

"Windows Media Center cannot find the specified file. Be sure the path is typed correctly. If it is, the file does not exict at the specified location, or the computer where the file is stored, is offline"

Jeg er helt sikker på at filmene er der! :p

- Har installert Extender, og satt den opp - både på Xbox og PC.

- Har oppdatert library på både Xbox og PC.

- Prøvd med og uten brannmur.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne: http://www.vuze.com/?

Fungerer den med MKV også? Går du gjennom MCE eller til browse videos? Så lenge den støtter HD til Xbox 360, så kan jeg prøve den, men orker ikke installere splittere og konvertere osv.

EDIT: Har gjort litt research og funnet ut at Vuze støtter de fleste HD formatene. Vil uansett vite hvilke erfaringer du har med dette?

Ellers, takk for et bra tips, har lastet ned Vuze, og det meste virker ganske enkelt. Noe som er en bra ting! :)

EDIT 2: Prøvd ut streaming av .mkv til Xbox. Vuze konverterer filene automatisk, men dette tar laaaaang tid. District 9 tok over 3 timer (Core i7 @ 3,8GHz, 6GB Ram bla bla).

Når dette er gjort, så er det bare å spille av. Valgte HD kvalitet, og kan til tider oppleve litt lagg her og der. Dette er på et kablet nettverk.

Setter "løst" på denne tråden, selvom MCE fortsatt ikke virker som det skal.

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hei igjen!

Beklager at jeg ikke har svart, har glemt av tråden :-)

Joda, jeg bruker vuze til det aller, aller meste jeg har av filmer.

Noen filmer må konverteres, som du påpekte, og dette tar voldsomt lang tid, så da bruker jeg bare en laptop med VGA-kabel til TV-en, men dette er sjeldent. De fleste filmene går smertefritt igjennom Vuze.

Så den andre ulempen - om det er en vanlig .avi-fil á-la 700mb for 1t 30m, så blir du nok å slite litt med å få subtitles til å fungere til dette. Personlig bruker jeg ikke subs, men vet om mange som hyler og skriker fordi at dette ikke er supportert. Dette er vistnokk pga en ikke-eksisterende støtte fra MS når det kommer X360 sin medie-oppdatering - om sub-støtte kommer i framtida i form av vanlige .sub-filer vet jeg ikke, men du kan jo alltids hardkode undertekstene inni selve filmfilen ;-) .

* Edit Skriveleif

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...