Gå til innhold

Telenor ADSL - går ned hver eneste kveld kl 24.00 presis (Zyxel P2602HWT)

Anbefalte innlegg

Yes, som tittelen sier så dør mitt ADSL-nett hver kveld kl 24.00 presis. Jeg mister online-tilgang, mens ruteren virker helt fint hele veien (går fra status online til "bare lokal" på nettverkskortet mitt).

Dette gjelder både trådløst og kablet nett, samt flere ulike maskiner.

Noen med tips? :)

Endret av Alastor
Hvordan fikk jeg til å skrive ADLS? :S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yes, som tittelen sier så dør mitt ADLS-nett hver kveld kl 24.00 presis. Jeg mister online-tilgang, mens ruteren virker helt fint hele veien (går fra status online til "bare lokal" på nettverkskortet mitt).

Dette gjelder både trådløst og kablet nett, samt flere ulike maskiner.

Noen med tips? :)

Om du ikke har fast-ip så er det nok en restart av dslam`en (software messig), så tipper at ruteren din mister den eksterne IP`en og må få en ny tildelt.

Lenke til kommentar
Men hvorfor trenger telenor å restarte dslam'en hver eneste kveld?

Usikker hvorfor de trenger det, men kan tenke meg noen ting.

Buffer som blir overlastet?

Ønsker ikke at folk hoster servere på sine linjer?

Som også er poengtert så kan det være ruteren, men da det skjer 24:00 hver kveld så høres det mer ut som en dslam restart for min del, hadde samme problem selv før med Canal Digital og byttet til slutt leverandør.

Lenke til kommentar

Jaja, feilen er nå meldt inn til telenor, og han på kundeservice nevnte at en kollega av han hadde nøyaktig samme problemet :p.

Jeg synes det er rart om det skulle være ruteren, status på denne er nemlig at DSL er oppkoblet og alt er ok, pluss at den funker fjellstabilt internt samtidig - streaming av HD-film på samme tid skjedde det ingenting med.

Men vi får nå se.. finnes heldigvis værre problemer med internett, dette er bare småirriterende.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

har nøyaktig samme problem. Det var ikke sånn før, men plutslig startet det, så var sikker på at det var noen instillinger jeg hadde tuklet med. har også samme ruter som trådstarter nevnte.

Kommer til å ringe telenor etterpå senere i dag for å få noe mer informasjon om det, begynner å bli lei av at dette skjer hver dag klokken 0000

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Uten at jeg har sjekket det grundig enda, men virker faktisk som om det har begynt her også :( har akkurat det ZyXEL-modemet det er snakk om og legger merke til at noe ofte klusser seg til akkurat ved 12 tiden. og først etter 2 - 4 minutter klarer jeg å komme på igjen.

Nå er jeg ikke så ofte på nett ved 12 tiden, så opplever det derfor ikke så ofte. Skal se om jeg ikke finner mer ut av det.

Et spm. alle dere som opplever det. Har dere lagt merke til om noen av lampene på modemet slukker / begynner å blinke samtidig? Mest interssant der er nok DSL-lampa som skal indikere kontakt mellom modem og sentral.

Lenke til kommentar

Uten at jeg har sjekket det grundig enda, men virker faktisk som om det har begynt her også :( har akkurat det ZyXEL-modemet det er snakk om og legger merke til at noe ofte klusser seg til akkurat ved 12 tiden. og først etter 2 - 4 minutter klarer jeg å komme på igjen.

Nå er jeg ikke så ofte på nett ved 12 tiden, så opplever det derfor ikke så ofte. Skal se om jeg ikke finner mer ut av det.

Et spm. alle dere som opplever det. Har dere lagt merke til om noen av lampene på modemet slukker / begynner å blinke samtidig? Mest interssant der er nok DSL-lampa som skal indikere kontakt mellom modem og sentral.

det har vært noe tull med modemet i den senere tid.

når jeg kommer hjem om en uke så skal jeg oppdatere firmware og se om det blir noen endring.

http://moya.zyxel.no/multimodem/

hvis noen kontakter telenor så gi beskjed om hva de sier her.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...