Alastor Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Yes, som tittelen sier så dør mitt ADSL-nett hver kveld kl 24.00 presis. Jeg mister online-tilgang, mens ruteren virker helt fint hele veien (går fra status online til "bare lokal" på nettverkskortet mitt). Dette gjelder både trådløst og kablet nett, samt flere ulike maskiner. Noen med tips? Endret 18. november 2009 av Alastor Hvordan fikk jeg til å skrive ADLS? :S Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hmm.. Nå er ikke jeg noen router ekspert, men det kan vel ikke ha noe å gjøre med at den renewer ip / dns ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg hadde noe lignende den tiden jeg hadde Bluecom (Ventelo). Da kuttet forbindelsen en stund etter midnatt og til samme tid hvert døgn. Den kom tilbake etter noen minutter. Tipper dette var en automatisk reset av noe utstyr hos ISP. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Yes, som tittelen sier så dør mitt ADLS-nett hver kveld kl 24.00 presis. Jeg mister online-tilgang, mens ruteren virker helt fint hele veien (går fra status online til "bare lokal" på nettverkskortet mitt). Dette gjelder både trådløst og kablet nett, samt flere ulike maskiner. Noen med tips? Om du ikke har fast-ip så er det nok en restart av dslam`en (software messig), så tipper at ruteren din mister den eksterne IP`en og må få en ny tildelt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Men hvorfor trenger telenor å restarte dslam'en hver eneste kveld? Lenke til kommentar
janingar Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Det hørtes litt vel ofte ut ja, uten at jeg kan gi noen bedre forklaring på det, men siden det skjer til presis samme tidspunkt samme kveld må det være noe utstyr sentralt som tar en omstart. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Kan også være modemfeil (Bare så du ikke tror at lignende tilfeller eksluderer internt utstyr) Testa resetting av modem etc? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Men hvorfor trenger telenor å restarte dslam'en hver eneste kveld? Usikker hvorfor de trenger det, men kan tenke meg noen ting. Buffer som blir overlastet? Ønsker ikke at folk hoster servere på sine linjer? Som også er poengtert så kan det være ruteren, men da det skjer 24:00 hver kveld så høres det mer ut som en dslam restart for min del, hadde samme problem selv før med Canal Digital og byttet til slutt leverandør. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Jaja, feilen er nå meldt inn til telenor, og han på kundeservice nevnte at en kollega av han hadde nøyaktig samme problemet . Jeg synes det er rart om det skulle være ruteren, status på denne er nemlig at DSL er oppkoblet og alt er ok, pluss at den funker fjellstabilt internt samtidig - streaming av HD-film på samme tid skjedde det ingenting med. Men vi får nå se.. finnes heldigvis værre problemer med internett, dette er bare småirriterende. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Fått melding fra telenor om at feilen skal være rettet i dag. Da får vi se hva som skjer i kveld. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Ble det noen bedring? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Egentlig ikke, nå skjer det ikke hver eneste kveld, men annenhver ca . Skulle meldt inn ny feil, men har bare ikke fått ut fingern... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 OK, jeg så at det ble en søstertråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1180867 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Har samme problemet selv faller ut ca 2 av 3 ganger 00.01 ... Lenke til kommentar
Licious Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 har nøyaktig samme problem. Det var ikke sånn før, men plutslig startet det, så var sikker på at det var noen instillinger jeg hadde tuklet med. har også samme ruter som trådstarter nevnte. Kommer til å ringe telenor etterpå senere i dag for å få noe mer informasjon om det, begynner å bli lei av at dette skjer hver dag klokken 0000 Lenke til kommentar
Tuborger Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Eksakt samme problemet her :o( Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Googla dette og kom hit.. Har samme greia, maks irriterende. Varer 5-6 minutter. Hver eneste kveld.. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Uten at jeg har sjekket det grundig enda, men virker faktisk som om det har begynt her også har akkurat det ZyXEL-modemet det er snakk om og legger merke til at noe ofte klusser seg til akkurat ved 12 tiden. og først etter 2 - 4 minutter klarer jeg å komme på igjen. Nå er jeg ikke så ofte på nett ved 12 tiden, så opplever det derfor ikke så ofte. Skal se om jeg ikke finner mer ut av det. Et spm. alle dere som opplever det. Har dere lagt merke til om noen av lampene på modemet slukker / begynner å blinke samtidig? Mest interssant der er nok DSL-lampa som skal indikere kontakt mellom modem og sentral. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Uten at jeg har sjekket det grundig enda, men virker faktisk som om det har begynt her også har akkurat det ZyXEL-modemet det er snakk om og legger merke til at noe ofte klusser seg til akkurat ved 12 tiden. og først etter 2 - 4 minutter klarer jeg å komme på igjen. Nå er jeg ikke så ofte på nett ved 12 tiden, så opplever det derfor ikke så ofte. Skal se om jeg ikke finner mer ut av det. Et spm. alle dere som opplever det. Har dere lagt merke til om noen av lampene på modemet slukker / begynner å blinke samtidig? Mest interssant der er nok DSL-lampa som skal indikere kontakt mellom modem og sentral. det har vært noe tull med modemet i den senere tid. når jeg kommer hjem om en uke så skal jeg oppdatere firmware og se om det blir noen endring. http://moya.zyxel.no/multimodem/ hvis noen kontakter telenor så gi beskjed om hva de sier her. Endret 27. september 2010 av 530XD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå