mathiasjl92 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 For ca ett år siden så kjøpte jeg http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323381 Den funka for det meste greit, men så begynte routeren å bli veldig ustabil merket jeg. Når jeg spillte så gikk plutselig pingen min til himmels ellers så mista jeg tilkoblingen, jeg merket det og når jeg lasted ned, begynte med rundt 10 mbit så noen minutter etterpå forsvant farten ned på 12 Kb/s og blei rundt omkring der. Etter en stund ble jeg så lei at jeg trakk en sånn internett kabel(TP kabel?) opp gjennom begge etasjene og brukte den i noen måneder. Det har funka helt fint, men nå måtte jeg fjerne den (pga søstra, den måtte gjennom rommet hennes og noe slikt) så jeg kjøpte http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331590 for 3 dager siden. Jeg fikk satt den opp og den har funket helt fint. MEN så (det er ikke den som er problemet, det er mitt trådløse nettverkskort) stoppa den i dag. Den ville bare ikke koble til lenger, jeg bruker da den D-Link programvaren som følte med og den har egentlig funka nesten helt greit til nå, men nå når jeg prøver å koble til nettverket så forsvant den og det Windows trådløse nettverks ikonet nede på start linja, så kommer de tilbake 1-2 sec etterpå. Dette skjer hver gang jeg prøver å koble til. Så prøvde jeg og gå på D-Link sin hjemmeside og laste ned den nye driveren ( og ja, jeg avinnstalerte den gamle først) og den så ut som funka egentlig. Jeg får kobla til nettverket, men signalet gikk fra fullt til 0% hele tida så jeg, og jeg fikk egentlig ikke kobla til noen nettsider eller brukt noe web-relaterte program. Så gikk jeg inn på det trådløse programmet tingen så sto det at jeg var kobla til på den status baren, men så plutselig gikk den til frakoblet, så til kobler til, koblet til, frakoblet, kobler til osv. Den falt ut og gikk inn på nytt hele tida, og når jeg var inne så gikk internett så ekstremt treigt atte fy, jeg brukte f.eks 10 min på å loade Facebook siden min. Jeg begynner å bli veldig gal av alt som skal være galt med nettet nå så jeg håper at noen kan hjelpe. Beklager all teksten, men jeg ser alltid på forum at folk poster for lite informasjon så må folk spør seg til masse ting som trådstarter egentlig kunne ha tatt med i den første posten. Takk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Legg inn denne driveren for trådløskortet ditt. XP http://www.atheros.cz/download.php?atheros...08&system=1 Vista http://www.atheros.cz/download.php?atheros...08&system=3 Hvilket operativsystem og servicepack bruker du? Logg inn på router http://192.168.0.1 og finn ut hvilken firmware den bruker. Endret 17. november 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Det står Firmware Version : 1.21EU, 2008/11/03 på routeren. Men, jeg bruker Vista på denne bærbaren jeg sitter på nå, men XP 32bit med service pakke 2 på stasjonæren jeg har problemer med. Hva skal jeg gjøre med de filene i pakka? Og skal jeg bare bruke det D-Link programmet til å koble til nettverk? EDIT: Jeg puttet de filene inn i C:\WINDOWS\pcidevice\ og erstattet de med de som var der, det funker enda ikke. Til og med når det står at jeg er koblet til så kommer jeg ikke inne på 192.168.0.1 Endret 17. november 2009 av mathiasjl92 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Firmware 1.21 er ok og burde ikke lage noe krøll for deg. I XP så bør du legge til filene på enhetsbehandling for trådløsadapteret ved å oppdatere driver for adapteret. Driver fra Atheros som lager chipsettet er som regel bedre enn de fra D-link. Mulig at det gjør samme nytte å legge de i den mappen, men det har ikke jeg kunnskap om :-) Du bør holde Windows oppdatert med siste patcher. Du mangler SP3 på XP-maskinen og Vista bør også minst ha SP1 som fikser endel problemer med nettverk. Når det gjelder XP så bør man enten bruke Wireless Zero Config og fjerne programmet fra D-link. Alternativt så stopper og disabler du WZC og kjører D-linkprogrammet. Kjører du begge samtidig vil du oppleve pingspikes med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Det funker enda ikke Og jeg tror ikke det har noe med at jeg har SP2 siden det stoppet å funke her om dagen, men nå vet ikke jeg så mye da. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Nei, jeg er enig i at SP2 skal fungere rimelig bra. Det er bare at ofte så har de som ikke oppdaterer Windows-patcher noen andre uvaner som gjør at maskinen blir utsatt for det ene og andre Men det du bør være sikker på er at du har god nok signalstyrke. Først må man få den tekniske biten til å fungere perfekt når router og PC står nær hverandre. Deretter kan man begynner å sjekke om det fungerer på avstand. Det kan jo være signal eller støy som lager krøll også. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 På D-Link programmet så står det alltid mellom 70-90% og 3 eller 4 av 4 barer på det grønne signalstyrke ikonet. På Windows XP tilkoblingstingen så får jeg 3/5 barer på den, men når jeg er koblet til så står det Signalstyrke : Veldig bra, og jeg skjønner heller ikke hvordan det kan være årsaken når det funket for noen dager siden og det funker på bærbaren som jeg sitter med 1 meter unna den stasjonære. Det er bare helt rart :-/ Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Bump for hjelp Men nå så funka den litt igjen plutselig, men istedenfor 10 mbit så får jeg bare sånn 1.5 maks.. EDIT: Og der forsvant den igjen.. Endret 18. november 2009 av mathiasjl92 Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Ingen hjelp og få? Vær så snill, noen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå