Gå til innhold

[Løst] Ubuntu finner feil TV


Gjest Slettet-XEFPLz0r

Anbefalte innlegg

Som jeg sa, problemet ligger i overscan/underscan problemer. En del tv'er har som standard å overscanne omtrent 4%, og dette er en funksjon som ofte mangler i grafikkdriverne i linux.

 

Du burde prøve som jeg foreslo tidligere, å døpe om navnet på hdmi-kontakten til PC i menyene på tven.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XEFPLz0r

Som jeg sa, problemet ligger i overscan/underscan problemer. En del tv'er har som standard å overscanne omtrent 4%, og dette er en funksjon som ofte mangler i grafikkdriverne i linux.

 

Du burde prøve som jeg foreslo tidligere, å døpe om navnet på hdmi-kontakten til PC i menyene på tven.

 

Jeg har prøvd å døpe om navnet til pc på hdmi kontakten på sony tv'n min, men det hjalp ikke. Har sent en forespørsel til sony ang firmeware oppdatering slik at EDID kan bli riktig. Jeg har ikke fått noe svar enda.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XEFPLz0r

Hmm, mulig at skjermkortet har default med overscan, og driveren i linux ikke støtter å endre dette på noen enkel måte.

 

Vurdert å legge inn windows for å sjekke mulighetene i de driverne?

 

Yiiiippiiiii

 

Har løst det. Utrolig klønete av meg, men måtte manuelt slå på pixelmapping 1x1 på tv'n under bildeinstillinger ....osv. Visste ikke at det var noe som het pixelmapping engang. Når jeg stilte inn hdmi inngangen med den predefinerte PC navnet trudde jeg alt skulle gå greit. Leste en artikkel som omhandlet det å få perfekt bilde på pc'n med tv skjerm i en utgave av hjemmepc helt ved en tilfeldighet når jeg lette etter noe annet.

 

Uansett tusen takk for all hjelp fra alle sammen, utrolig hvor mange engasjerte folk som er villig til å hjelpe til her på forumet. :w00t:

 

Edit: Har prøvd å trykke 'løst' knappen, men tråden kommer ikke opp som løst. Gjør jeg noe feil?

Endret av Slettet-XEFPLz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...