Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har set på Yamaha WR 400... Noen meninger om den?

TanteEdgar

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Har sett på en Yamaha WR 400 som skal brukes som mellomtung. Så først av alt: går det an å få den rigget ned? Og hvordan er den å kjøre? Vet at Yamaha har god kvalitet og sånt og det er jo bra siden denne sikkert vil bli kjørt mye i crossbane (det ligger en ca 1km fra meg) og kjøring på 1 hjul :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det går ann å senke høyden på den? Du kan få senket høyden noe på gafflene forran ved å løsne styrebroa og få gafflene litt høyere opp (Være nøye med at dem står likt). Skal du gjøre noe annet må du bytte fjærer og det blir fort kostbart.

Har selv kjørt en WR450 03 som jeg også har vedlikeholdt og reparert litt på for en kompis.

Det er en veldig artig sykkel, går godt (Hold følge med min SM510R 06 når jeg hadde den), og bakhjulsvennelig er den også.

WR er mere vedlikeholdsvennelig enn de fleste andre som er ute på markedet, men det er viktig å sjekke ventiler en gang i sessongen, rense og smøre lager i link, sving, hjul og styre en gang i sessongen, skifte olje og olje filter med jevne mellomrom, og rense luft filter. Jo oftere du rensere det jo bedre er det.

Vet WR450 03 hadde et problem med starteren. Den måtte jeg bytte på kompisen min sin sykkel for den gikk føyken. Kostbar reprasjon. Er det fiksa er det greit for da har den fått de nye type delene. Vet ikke om dette problemet er på de eldre, men skal være utbedret på de nyere.

Lenke til kommentar

Jeg trur det skal gå, men du må kjøpe et godkjent plomberingskit og monteres av en forhandler sånn at du får godkjennings papirer som du kan vise til biltilsynet.

Noe jeg ville gjort er å ringt biltilsynet og spørt hvordan papirer du trenger for å få den godkjent som mellom.

Ringt en Yamaha forhandler og spørt om dem har plomberingskit og hva dem skal ha for å montere det.

Det enkelste er å kjøpe en som allerede er mellom regga.

Lenke til kommentar

Har sett på Honda XR 400 også. Noen som vet hvordan denne er i forhold til Yamahaen? Honda motorer er jo gode stort sett så det skulle vel ikke være noen spesielle feil med den? Håper noen har kjørt en av disse og kan snakke av erfaring, for jeg har ikke prøvd noen av dem. :ermm:

Lenke til kommentar

Det er ingen grense på ccm på mellomtung klassen, bare at du kan ha max 34hk eller et bestemt vekt/effekt forhold. Det er derfor f.eks Aprillia SXV 550 bare er lovlig å registrere med 11hk fordi den veier så lite. Og hvis den er fulleffekt så bråker den for mye. Da må du kjøre ulovlig hvis du skal ha alle 70 hestene i den.

Men poenget med en 400 er ikke noen grenser, men rett og slett fordi den blir mindre og lettere og dermed litt enklere å håndtere når man kjører cross og skogsturer enn en stor tung 600. Den blir nok også litt mer håndterlig på 1 hjul med litt mindre vekt. Dette skal nok bli en herjesykkel. Tenker ikke å kjøre den i knas, men med så enormt mange skogsveier som det er på Stord og en crossbane ca 1km fra meg så er jo valget enkelt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...