Gå til innhold

Hjelp med kosthold

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt hjelp med kostholdet mitt.

Starte å trene styrke for ett og et halvt år siden. Har gått opp 15kg siden den gang og veier nå ~65kg (det vil si at jeg var 50kg før jeg startet). Har gått opp rimelig greit helt til i sommer, har stangnert siden. Er nok pga. kosten. Jeg trener rimelig hardt og har markerte muskler. Skal i første omgang opp 5 kg (70kg) før jeg vurderer videre.

iflg. TN sin kalkulator må jeg opp i 3000KJ+

Har følgende kost nå:

Frokost: To brødskiver med kyllingskinke

lunsj: 6 brødskiver med ost eller skinke

mellommåltid: 2 brødskiver med ett eller annet, varierer

middag: Varierer veldig. Tar det jeg får servert. Inneholder som regel store mengder kjøtt / fisk

etter trening (trener 4 ganger i uka): Proteinshake 40g

Kveldsmat: 3-4 brødskiver

Sikkert mye som må rettes opp i, så kjør på!

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Trenger litt hjelp med kostholdet mitt.

Starte å trene styrke for ett og et halvt år siden. Har gått opp 15kg siden den gang og veier nå ~65kg (det vil si at jeg var 50kg før jeg startet). Har gått opp rimelig greit helt til i sommer, har stangnert siden. Er nok pga. kosten. Jeg trener rimelig hardt og har markerte muskler. Skal i første omgang opp 5 kg (70kg) før jeg vurderer videre.

iflg. TN sin kalkulator må jeg opp i 3000KJ+

Har følgende kost nå:

Frokost: To brødskiver med kyllingskinke

lunsj: 6 brødskiver med ost eller skinke

mellommåltid: 2 brødskiver med ett eller annet, varierer

middag: Varierer veldig. Tar det jeg får servert. Inneholder som regel store mengder kjøtt / fisk

etter trening (trener 4 ganger i uka): Proteinshake 40g

Kveldsmat: 3-4 brødskiver

Sikkert mye som må rettes opp i, så kjør på!

Hei

Her ser jeg VELDIG mye som må rettes på. Om du skal få sunn kropp og god helse, må du gi kroppen det den trenger for å bygge seg sunn. Frokosten din: Ost og skinke er greit, men underlaget gir stort sett bare glykogen, og lite vitaminer og mineraler og fett. Snu på flisa og gjør sånn: Visp sammen tre egg, og stek en omelett i pannen, med ca 50 gram setersmør. Ost og skinke som fyll.

Mellomåltid trenger du ikke om du spiser riktig. Lunsj: En avakado, moset, bland med en hekto rømme, pluss 1 til 2 hekto krepsehaler/reker.

Middag: Laks, lam, vilt, kylling, okse, gris,(ett eller annet med kjøtt), noe grønt som blomkål, brokkoli, tomat eller noe som passer, og 50 - 100 gram smør, pluss fløtesaus.

Om musklene dine skal vokse, må du spise mat som trigger veksthormoner. Brødskiver fyller magen din med svært lite nyttestoffer. Bytt ut brødskivene med grønt, men ikke for mye. Basisen skal være egg, kjøtt, smør og fløte. Husk at ny forskning viser at mettet fett har vært feilbedømt i mange år, og at det nå faktisk viser seg svært sunt. Om du spiser slik, vil du få dårligere energi en måneds tid, før det snur, og du blir sterkere svært fort, i og med at veksthormonene dine blir trigget voldsomt av slikt kosthold.

Jeg vet, jeg har prøvd både brødskive og denne dietten.

Ikke tvil, men kjør tungt :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...