pjuik Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Kjører Ubuntu 9.10 og får ikke Telenor mobilt bredbånd til å virke. USB-modemet heter GI0505 Skriver inn brukernavn og passord. samt pinkode men ingen ting hender etterpå. Hva skal skje egentlig? Som brukernavn og passord har jeg prøvd flere kombinasjoner med "online" og "Telenor" som foreslått av andre. Også tlf-nummeret er prøvd, men ingen ting hender. Endret 16. november 2009 av pjuik Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Pussig, på 9.04 bare satte jeg i Modemet, gikk på innstillinger netverk, mobilt bredbånd. Brukenavn og passord telenor samt provider telenor. Reboote Gnome, rett på network manager, velge telenor og skrive pinkode. model gi0225 , tror jeg, litt dårlig lys her. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Hjelper ikke uansett hvor mange ganger jeg rebooter og rekonfigurerer. Kan det være at Ubuntu ikke finner Gi0505? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hva sier lspci / dmesg? Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 (endret) slettet Endret 12. desember 2009 av pjuik Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Sånn uten å ha sett for nøye, ville jeg prøvd å putte den inn i en annen pci port. Forøvrig ville jeg nok kanskje skrudd av alle andre enheter(tv-kort, wlan, bluetooth osv). Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Sånn uten å ha sett for nøye, ville jeg prøvd å putte den inn i en annen pci port. Forøvrig ville jeg nok kanskje skrudd av alle andre enheter(tv-kort, wlan, bluetooth osv). Det er en bærbarmaskin og modemet (Gi0505) er på en USB-pinne. Ser at Gi0225 fungerer hos enkelte. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Var derfor jeg nevnte wlan osv. Det det ser ut til ifra dmesg er at usb devicen ikke klarer å få full kontakt. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Prøvde å slå av wlan og blåtann men den fungerer fortsatt ikke Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Hahah, ser nå jeg skrev PCI port(satt på jobb med hodet en helt annen plass). Jeg mente selvfølgelig prøv i en annen USB slot. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Hahah, ser nå jeg skrev PCI port(satt på jobb med hodet en helt annen plass). Jeg mente selvfølgelig prøv i en annen USB slot. He he. Spekulerte litt på det ja. Men har prøvd alle 3 USB-utgangene uten resultat. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 20. november 2009 Forfatter Del Skrevet 20. november 2009 Får vel bite i det sure eplet og gå tilbake til Windows igjen da. Der fungerer det iallefall. Lenke til kommentar
pjuik Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Det ordnet seg da jeg fikk tak i et annet modem, Icon-225 istedet for 505. Lå drivere for det i Ubuntu slik at det fungerte uten mere fiksfakserier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå