Gå til innhold

Tråden om The X Factor UK

Anbefalte innlegg

Er det bare meg på hele forumet som følger med på den storbrittanske verisjonen av X Factor her eller? Klarte i hvertfall ikke å lokalisere en tråd. Begynner å bli litt sent å opprette tråden nå som vi er halvveis gjennom finalen, men bedre sent enn aldri.

Jeg må si at jeg ble virkelig overrasket over at Jamie røk ut i dag! Synes Lloyd var det åpenbare valget. Når det er sagt, så er det jo ganske lett å se at Louis Walsh spiller ekstremt taktisk, og derfor stemte på Lloyd for å tvinge en deadlock, og håpe at Jamie røk på den måten. Det skjønte jeg allerede da Dermot spurte han hva han skulle basere hans avgjørelse på. Jeg liker Louis mindre og mindre nå som han sliter med tvillingene (som jeg synes har forbedret seg mye, men fortsatt bør være de neste til å ryke, ved siden av Lloyd). Kommentarene, forskjellsbehandlingen (alle favoriserer jo sine egne, men ting som anklage Jamie for å jukse pga. han brukte en sang fra en lite kjent film, så blander han inn Vanilla Ice i Queens, eller klager på at Joe får for mye hjelp av koret, når han selv har Jedward...).

Ellers gleder jeg meg som vanlig til neste episode, og må si at jeg synes UK-verisjonen er mange hakk over den norske. :)

PS: Min favoritt har alltid vært Danyl, og er det fortsatt. Selv om jeg også heier på Olly, så vel som Stacy, og selvsagt Jamie frem til i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følger sånn halvveis med, ser på videoene på youtube. Syns det var synd at Lucie gikk så tidlig. Nå håper jeg Joe og Stacey blir de to siste som står igjen med Olly eller Lloyd på en fin tredje plass. Kanskje Lloyd fordi Olly har mista litt gløden i det siste.

Har lest så mye negativt om Danyl at jeg ikke liker han lenger. Syns faktisk ikke at Lloyd er så dårlig, liker stemmen hans. Han er bare 16 år også.

Syns Danni og Cheryl er veldig gode dommere. Simon også for det meste. Liker Louis mindre og mindre....

Endret av Kirie89
Lenke til kommentar

Enig. Men nå er i hvertfall brødrene ute, så det er en trøst. Dessverre er Lloyd fortsatt med, noe jeg synes er helt ufortjent. Det skulle heller vært Jamie. Er nokså sikker på at Lloyd forsvinner neste uke. Etter det er det jo Danyl, Olly, Stacy og Joe igjen, og da vet jeg ikke hvem som må gå, tror alle kan ryke, basert på kvelden. Jeg vil tro Olly kan ryke, slik at det er en igjen fra hver dommer (utenom Louis, hehe), altså Simon med Danyl, Cheryl med Joe, og Danny med Joe. Men som sagt, tror det kommer an på kvelden og er veldig vanskelig å si.

Forresten, den norske serien kan IKKE sammenlignes med den britiske...

Jan Fredrik er en wannabe Cowell...

Helt enig. Men i forhold til andre norske dommere, så synes jeg Jan Fredrik har gjort en god jobb. Det jeg liker så godt med Cowell er at han som regel ikke bryr seg om taktikker, og er alltid ærlig (selv om han selvsagt foretrekker og skryter mer til sine egne). Ikke sånn som Louis har gjort mange ganger, altså utelukkende for å tvinge Jedward så langt som mulig i konkurransen, så har han gjort ting som jeg mener er tåpelig, som å stemme ut Jamie i stedet for Lloyd, selv om han alltid har vært en kritiker av Lloyd (i hvertfall mer enn med Jamie, han har også fått litt kritikk for å ikke være så universal), og i mange uker har sagt han har den dårligste stemmen (noe han har, utenom Jedward, selvsagt. Men de var i det minste litt underholdene). :)

Det er i hvertfall mine meninger. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

To episoder til helgen blir det vel.

Xtra Factor er greit det. Liker når de prater med dommerne, resten er så som så, og ikke spesielt interessant om man ikke følger veldig med. Jeg ser det da. ;)

Min favoritt blir nok Olly. Og jeg håper han eller Stacey vinner. Joe liker jeg også veldig godt, men tror han kommer til å bli en stjerne i fremtiden uansett hva som skjer egentlig. Danyl var fantastisk på sin første audition og har en glimrende stemme. Men jeg liker ikke fyren, og jeg tror at han er mer en skuespiller. Alt han foretar seg er en "act". Er likevel enig med Mr Cowell i at han har det rimelig tøft, da han har måtte finne en balanse på å være cocky/arrogant og ikke ha noe selvtillit at all. Vi husker jo den flaue forestillingen der han stod rett opp og ned å sang en rolig låt, og så ut som en førsteklassing på første skoledag. Lloyd har forbedret seg veldig de to siste gangene, men jeg må si at jeg er overrasket over at han ikke har gått ut enda. Nå er han i hvertfall klart bedre, og jeg synes det har blitt spennende å se hva han får til. Gutten er jo bare 16.

Walshie er en skrue ja. Godt vi har en sånn i dommerpanelet. :p Han har rett i en ting da. Husker under Jedward sin audition så irreterte Simon seg over dem (i likhet med meg og mange andre), men har var fast bestemt på at de gutta hadde noe i seg, og jeg kunne ikke skjønne hva i helvete han så i dem, men nå er de jo elsket i store deler av Britannia, så den mannen (som visstnok ser ut som Ricky Gervais sin bestemor) må ha et øye for talent likevel. Skal sies at jeg begynte å se programmet pga Mrs Cheryl Cole. Definitivt favoritten i programmet. :p

Kan ikke sammenlignes med det norske nei. Nesten flau over å være norsk når man ser forskjellen mellom disse to programmene. UK all the way.

Edit: Nå har vi hatt rock-week, kan vi ikke ha metal-week anytime soon?

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar
Skal sies at jeg begynte å se programmet pga Mrs Cheryl Cole. Definitivt favoritten i programmet. :p

Enig. :D Det begynte med at jeg så et par klipp på nettet, bl.a. Danyl Johnson sin. Men det var i hovedsak pga. Cheryl jeg faktisk lastet ned og så hele episoder. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Håper det. ;)

Meget høyt nivå på deltakerne i går kveld. Ble imponert og spesielt av Joe som viser at han er virkelig til å regne med. Er nesten 100% sikker på at han går i finalen og Lloyd går ut i kveld, selv om han er en kar som er enkel og like, og har forbredret seg kraftig de siste ukene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...