Gå til innhold

[Løst]Hvordan ser guttene på jentene i militæret? er vi en byrde?

trazi

Anbefalte innlegg

Problemet mitt med jenter i forsvaret er og blir det same, dersom eg veg 100kg og blir skutt i foten vil eg ha ein makker som er i stand til å dra meg ut av kryssilden, DET er og blir det viktigaste for meg.

HVis du veier 100kg så er det de ferreste som klarer å dra den reva di ut av kryssilden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kommet deg i krigen skal du ha trent nok til å klare å bære en voksen mann på skuldrene og hvertfall dra han! Menn bør klare 100 i benken og 150 i knebøy, det burde ikke være noe problem, hvertfall hvis du skal ut i krigen... Og det å dra en mann ut bør være lett

Lenke til kommentar
Eg kan ikkje hugse å ha påstått at det er det heller.

Men, ein gong i tida blei vel folk trent på å trekke såra soldatar, trur dei har slutta med det dessverre.

Jeg er enig med dere alle. I strid vil jeg ha en best mulig soldat med min side, kjønn blir irrelevant. Faktumet er at forsvaret i dag tar inn alt for mange udugelige hokjønn som ødelegger for de få som duger. Det er forsvarets kvinnepolitikk som er feil; kvantitet foran kvalitet.

Lenke til kommentar
Har du kommet deg i krigen skal du ha trent nok til å klare å bære en voksen mann på skuldrene og hvertfall dra han! Menn bør klare 100 i benken og 150 i knebøy, det burde ikke være noe problem, hvertfall hvis du skal ut i krigen... Og det å dra en mann ut bør være lett

Haha... har mine tvil for at mer en 10% av dem i førstegangstjenesten klarer disse krava :)

Lenke til kommentar

utholdenhet/seighet teller vel ofte mer enn ren styrke.

det er viktigere å gå 4 mil med 30kg på ryggen enn å ta 250kg i benkpress.

ang å dra folk ut av strid, så er man gjerne 2 stk som drar, fortsatt relativt tungt, men helt greit.

å bære noen på skuldra ut fra ett strids-område er uaktuellt, man ber om å bli skutt da, enten blir man tratt ut av 2 stk som løper på huk, eller slept av en som krabber seg bortover.

jeg ser heller ingen grunn til at man skal bære og ikke dra noen...

Lenke til kommentar

Det går fortere. Kommer jo alltids an på situasjonen.

når du får 80-90kg ekstra på ryggen så løper du ikke...

går nok ikke raskere enn hvis 2 drar.

Har du prøvd? Det har jeg. Det går betydelig fortere. Man har jo metoder å løfte på, slik at man bærer så effektivt som mulig.

Lenke til kommentar

Det går fortere. Kommer jo alltids an på situasjonen.

når du får 80-90kg ekstra på ryggen så løper du ikke...

går nok ikke raskere enn hvis 2 drar.

Har du prøvd? Det har jeg. Det går betydelig fortere. Man har jo metoder å løfte på, slik at man bærer så effektivt som mulig.

Vel, hvis du blir beskutt, så røyser du deg ikke opp uansett.

Lenke til kommentar

ja, jeg har prøvd, begge deler.

har også evakuert "såret" i en strids-situasjon og andre lignende saker.

det ekstremt mye bedre og ihvertfall raskere over litt distanse(man evakuerer ikke 10 meter unna) når man er 2 stk som drar.

når man også legger til terrenget så er det mye raskere å dra personen.

det er vel egentlig bare 1 grunn til en slik evakuering av sårede, det er at man er skutt, alt annet behandles på stedet.

om en kar er uheldig og brekker beinet, så er det ikke noe poeng å ta han på ryggen å løpe, da har man god tid til å behandle skaden.

Lenke til kommentar

Innser at dette blir litt off-topic etterhvert, men poenget mitt var uansett at det i enkelte situasjoner går mye raskere med et løft. Det kan man ikke være uenig i. Blir man beskutt derimot, eller har nogenlunde god tid, vil det nok være hensiktsmessige å holde seg lavt eller dra den sårete inn i dekning.

Lenke til kommentar
Problemet mitt med jenter i forsvaret er og blir det same, dersom eg veg 100kg og blir skutt i foten vil eg ha ein makker som er i stand til å dra meg ut av kryssilden, DET er og blir det viktigaste for meg.

HVis du veier 100kg så er det de ferreste som klarer å dra den reva di ut av kryssilden.

Hva for en stusslig pingle er du? 90 og 100 kg er ikke uvanlig på litt høye gutter som er i god form. Hvis du ikke klarer å dra en fyr på 100 kg så er du ikke brukanes til mye :p

Lenke til kommentar

@Don:

Det er snakk om han i tillegg har på seg kit på x-antall kilo, pluss at du også har på deg x-antall kilo, du har løpt, er sliten, lite mat og søvn, du blir beskutt også har du tenkt å dra på en mann med totalvekt på 130 Kg over kuppert terreng.

Hvis du en gang kommer til å prøve, så vil jeg gjerne få en sitrap på hvordan det gikk. Du ser fort at du "ikke er brukanes til noen ting" selv.

Er så ufattelig fattige kommentarer her.

Da er jeg ute av diskusjonen.

Lenke til kommentar
@Don:

Det er snakk om han i tillegg har på seg kit på x-antall kilo, pluss at du også har på deg x-antall kilo, du har løpt, er sliten, lite mat og søvn, du blir beskutt også har du tenkt å dra på en mann med totalvekt på 130 Kg over kuppert terreng.

Hvis du en gang kommer til å prøve, så vil jeg gjerne få en sitrap på hvordan det gikk. Du ser fort at du "ikke er brukanes til noen ting" selv.

Det er det ikkje ofte du går inn i skuddveksling med full oppakning, med mindre du blir overfalt på marsj og det er ikkje så mange som veg 100kg+ utan oppakning. Du blir ikkje sultefora og du køyrer stort sett dit du skal.

Kuppert terreng? Er stort sett snakk om nokre få meter her.

Lenke til kommentar
@Don:

Det er det ikkje ofte du går inn i skuddveksling med full oppakning, med mindre du blir overfalt på marsj og det er ikkje så mange som veg 100kg+ utan oppakning. Du blir ikkje sultefora og du køyrer stort sett dit du skal.

Kuppert terreng? Er stort sett snakk om nokre få meter her.

130kg er nok litt mye vekt for de fleste, men det blir veldig fort rundt 100 ute oppakning(80 kg soldat, 20kg utstyr).

noen få meter?

når noen er skutt holder det ikke å dra han 4 meter bakover, det er veldig fort snakk om hundre meter før man starter med førstehjelp på den skadde.

biler går forresten veldig dårlig i skogen, med mindre du holder deg til skogs-veiene så kommer du ikke langt med bil. samt at biler høres på flere kilometers avstand og er ekstremt lett å obersvere.

at folk blir sultfora skjer stort sett ikke i en reel situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...