haakka Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 hvordan skifter man con_color i cs? hvilke "tallkombinasjoner" må man ha?? Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 du må ha con_color ### ### ### hvor "###" er verdier for henholdsvis rød lysfarge, grønn lysfarge og blå lysfarge, hvor hver verdi skal være fra 0 til 255, altså 256 verdier som strekker seg fra null lys av den respektive fargen til fullt lys av ditto. samme gjelder også hvis du skal lage farger i mspaint, photoshop og alle andre steder hvor du tegner eller fargelegger med additive farger (lysfarger). Lenke til kommentar
haakka Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 må dette fixes i config?? Lenke til kommentar
haakka Skrevet 25. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2003 må jeg skrive f.ex: con_color 256_256_256 da? Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 fullstendig ukorrekt... det du skriver er: con_color 0 0 0 [så enter] badabing - svart konsoll con_color 255 0 0 [så enter] badabing - rød konsoll con_color 0 255 0 [så enter] badabing - grønn konsoll con_color 0 0 255 [så enter] badabing - blå konsoll og så videre... halve moroa er jo å finne en farge som du synes er fin og som passer til spillet du spiller... husk at 256 ikke er en gyldig verdi... vet ikke om du er kjent med det heksadesimale tallsystemet, men ff blir da det samme som f*f = 16*16 = 256... når du da vet at 0 (null) også er en av de 256 verdiene så må den høyeste bli 255... blir bare surr det her, jaja, håper du skjønner kommandoen, jaffal... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 legg det inn i config da så får du det mye enklere. skrivebeskytt config.cfg for ever :| Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 høh... jeg mener nå det er greiere å gjøre det i konsollen da, men... jaja... hvis du liker å rote rundt inni .cfg-filene dine så er det jo helt greit... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 LETTERE å gjøre det i console? altså. det er ikke snakk om letthet det er snakk om å tenke praktisk. hvis du skriver det in console kan det lett forsvinne ved senere tilfeller, og viss filen er skrivebeskyttet vil dette bare virke EN gang. legger du til EN simpel linje i CFG fila så er det evig. seff kan du finne fram til fargen du vil ha i console. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 :oops: :oops: Hva er con_color? Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hvilken kombinasjon liker dere best? (skriv tall og farger) byttet nettopp til helt hvit (255 255 255) selv... lit lite kreativt kanskje? :smile: Var greit nok i selve consolen, og når folk snakket, men likte det ikke når noen skiftet nick o.l. skulle vært slik som i mIRC, at man kunne skiftet til "actions". At f.eks. noen skiftet nick så ble det rødt, og noen connecta så ble det blått osv Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Hvilken kombinasjon liker dere best? (skriv tall og farger) byttet nettopp til helt hvit (255 255 255) selv... lit lite kreativt kanskje? :smile: Var greit nok i selve consolen, og når folk snakket, men likte det ikke når noen skiftet nick o.l. skulle vært slik som i mIRC, at man kunne skiftet til "actions". At f.eks. noen skiftet nick så ble det rødt, og noen connecta så ble det blått osv egentlig ganske enig med deg der, ja... men nå bruker jeg ikke HL'en så mye lenger, da... det gikk med etter forrige formatering... 0 100 160 er min favoritt... Lenke til kommentar
aiuL Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 må si 50 250 0 er en veldig fin farge jeg.... fin grønnfarge.. gir god oversikt Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Detta er vel ganske lik den fargen jeg bruker "0 255 255" mener jeg det er. Alltid brukt og det er den beste Lenke til kommentar
slash Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 hvis dere på død og liv må endre farge i konsollen (hva er galt med sort?) så kan dere bruke et program som paintshop pro eller adobe photoshop (paintshop er gratis i en viss periode.) på coulourpickeren ser man fargekoden slik at du kan velge en spesifikk farge og få koden for den i stedet for å prøve seg frem. og til slutt, jeg skjønner godt at dere trenger å spice opp cs. fargen i konsollen må være det mest intressante med hele spillet! Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 ...så kan dere bruke et program som paintshop pro eller adobe photoshop (paintshop er gratis i en viss periode.) på coulourpickeren ser man fargekoden slik at du kan velge en spesifikk farge og få koden for den i stedet for å prøve seg frem. eller man kan bruke fornuften og slippe å prøve og feile... asså, mye rødt lys pluss mye blått lys blir ikke akkurat mørkegrønt, da, for å si det sånn... Lenke til kommentar
slash Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 huff.. jeg får vondt i sjelen. JEG SA HVIS EN SKULLE HA EN SPESIFIKK FARGE!!! det blir "litt" prøving og feiling uansett hvis du ikke bruker referanse. jeg gjentar: IKKE ca. farge, men SPESIFIKK! psycobile nå vet jeg hvorfor sig`en din er som den er.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå