Gå til innhold

Den semioffisielle Matrix-Revolutions-spekulasjons-tråden

Anbefalte innlegg

Det som overrasket meg mest med MR var at Brødrene hadde greid å gjenta bragden fra Matrix med å skape en verden slik vi ikke hadde forutsett. Etter å ha grunnlagt noe bortimot en religion med en hel hær av "teologer" over hele verden med den første filmen greier de å overraske igjen.

Så spørsmålet blir altså hva skjer nå? Jeg tror neppe vi får noen fasit til høsten, det ville jo ike passe helt inn i stilen, men løsningen på en del spørsml får vi vel.

Noen ting er nevnt i tråden litt nedenfor, såsom muligheten for en "yttre Matrtix", at The real world også er kunstig, jmfr. Neos inngripen mot sentinels på slutten.

Personlig har jeg et par teorier:

- Mr. Smith blir på en eller annen måte en nøkkel til en løsning.

- Neo er påvirket av Smith på en eller annen måte etter at han fikk blodet til han karen som Smith "frelste" og sendte gjennom telefonlinja på armen.

- The Oracle har en større rolle enn vi får inntrykk av. Vet ikke om hun er grenseløst ond eller egentlig god.

- The Merovingean sin kone heter Persephone, en liten sjekk i gresk mytologi sier oss kansje litt mer om hvem hennes mann er...

Ballen er kastet, la oss få en skikkelig runde med spekulasjoner i sommer!

(Ps.: Neste gang jeg ser den skal jeg IKKE gå før rulleteksten er ferdig nei.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg er imponert over Wachowski brødrenes "verk"! Jeg skal egentlig ikke spekulere for mye før revolutions, men the oracle døde jo etter inspillingen av reloaded, så de måtte skrive om scriptet littegrann, men vet helt sikkert at det ikke vil påvirke sluttresultatet i det hele tatt. Skal nå bruke resten av kvelden før jeg legger meg til å lese om Persephone i gresk mytologi, siden jeg heldigvis har noen bøker om dette.

Imorgen skal jeg forresten se den for 3dje gang. Vil forresten si, at du som sa i en annen tråd at den lange samtalen med Arkitekten var kjip, så tar du feil, det er ett bra antiklimax til fightingen, og et klimax i historien. BRA! :)

Lenke til kommentar

..og skal ta med ett sitat fra en review:

"The Matrix Reloaded will more than likely be loved by hardcore fans of the series. Those who have steeped themselves in Matrix mythology might be able to follow a story line that will leave others bewildered and confused less than ten minutes into the movie."
Lenke til kommentar
overderven bruk av effekter og lam dialog ..

K-Dog; Jeg tror vi alle skjønner at du IKKE liker Matrix, men kan du ikke la oss som gjør det få gjøre det uten å komme med dine kommentaret :shrug:

så du synes ikke de har brukt for mye effekter?

halve Reloded var jo bare effekter eller titts jo

Lenke til kommentar

Var dy skuffet over Traileren? Etter eg så den så gleder eg meg enda mer!

btw. Siden neo kan gjøre omtrent alt han vil i Matrix så må han jo ha kontrolert maskinene på en eller annen måte, sikkert dette som gjør at han kunne stoppe sentinelen

Lenke til kommentar
overderven bruk av effekter og lam dialog ..

K-Dog; Jeg tror vi alle skjønner at du IKKE liker Matrix, men kan du ikke la oss som gjør det få gjøre det uten å komme med dine kommentaret :shrug:

så du synes ikke de har brukt for mye effekter?

halve Reloded var jo bare effekter eller titts jo

jeg kan være enig i at i reloaded så brukte de kanskje for mye effekter.. slosskampene ble altfor lange, særlig den med masse agent smiths.. men filmen var bra den :woot:

Lenke til kommentar

Er the oracel død?! hmm..kanskje derfor det var en helt annen dame som spilte henne i spillet. Der såg hun helt annerledes ut, og de bortforklarte det med noe filosofisk tøv..hmm. Så hun er nok med i neste film og, men da ser hun annerledes ut. :shrug:

Lenke til kommentar

jeg kan være enig i at i reloaded så brukte de kanskje for mye effekter.. slosskampene ble altfor lange, særlig den med masse agent smiths.

brenn! :evil:

:lol: Innrøm at det blir litt dumt når Neo sloss med 100vis av Agent Smiths.. en ting er at det ser tøfft ut, men jeg ser ingen mening med det hele, når Neo bare kunne stikke av med en gang han så det kom en god del fler.. :grumpy:
Lenke til kommentar
ahh kyllingvippen my son... you are starting to see the truth...

:D

:lol::p Betyr ikke at jeg ikke liker Matrix, men jeg syns nr. 1 var mye bedre gjennomført en Reloaded. Nr 1 hadde en mye bedre historie + at effektene var overdrevent i Reloaded.. men Matrix ruler likevel :woot:

bare det er godt nok for meg

Lenke til kommentar
ahh kyllingvippen my son... you are starting to see the truth...

:D

:lol::p Betyr ikke at jeg ikke liker Matrix, men jeg syns nr. 1 var mye bedre gjennomført en Reloaded. Nr 1 hadde en mye bedre historie + at effektene var overdrevent i Reloaded.. men Matrix ruler likevel :woot:

bare det er godt nok for meg

:wink: Hehe..

Lenke til kommentar

Var dy skuffet over Traileren? Etter eg så den så gleder eg meg enda mer!

Jeg mitt fehode hadde ikke fått med meg at det er noen trailer, så jeg gikk. Det skal ikke gjenta seg.

Lenke til kommentar

Reloaded er den værste møkka jeg har sett på kino i år... og jeg ser endel filmer! Sci-fi er min favoritt sjanger, men det får være måte på! The Matrix var bra... Reloaded blir surt, klissete,romantisk og klisjeaktig oppgulp!

Neo burde valgt: START ----> Avslutt -----> Slå av maskinen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...