myrdan Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 HEHEHE, det er jo ikke så ille at man trenger å kjempe i mot i den forstand.Øynene begynner jo ikke å flakke Det er bare en tanke man har i hode på en måte, litt sånn"god damn jeg hvil se" Mulig noen er så "pingler" at blikke beveger seg, men da har du problemer as. Aldri opplev det før eller? Jo, blikket mitt beveger seg. For meg er det naturlig å se hvis samtalepartneren skal fikse på puppestellet (forutsatt at det er en kvinne). Så ned naturlig før jeg også, men fant ut at jeg måtte slutte med det Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Det går da fint for meg. Hadde vært ett festlig syn å sett en mann fikse på puppestellet.... Nei. Feite menn med pupper er ikke bra. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Det hadde fortsatt vært ett utrolig interessant syn... Lenke til kommentar
Noraa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Bare for å komme å være skikkelig nerd her, så kan jeg fortelle at det er det blitt vitenskapelig forsket på at varigheten av et øyeblikk. Og resultatet er: 1,18 sekunder. Lærte akkurat om det i kommunikasjon og kultur på skolen. Er det kortere er det et tegn på avvisning, og er det lenger kan folk oppleve det som ubehagelig. Dette gjelder vel kanskje mest om man ikke kjenner hverandre fra før av. Ikke når man er godt kjent og har en vanlig samtale osv. Men er dere ute på byen folkens, og noen ser på dere i kortere enn 1,18 sekunder er det et tydelig tegn på at vedkommende er uinteressert. Går det i overkant kan det bety at hun/han er interessert. (Men om interessen er negativ eller positiv er en jo selvsagt en annen sak ) Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Det er ikke lett å telle 1,18 sekunder inni seg, så det hjelper lite. Når jeg snakker med noen ser jeg alltid personen i øynene så lenge vi snakker, uavhengig av hvor godt jeg kjenner vedkommende. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Lite tips: Hvis du skal irritere personen; se på det ene øret, funker bedre jo nærmere(avstand) du er fra personen Lenke til kommentar
Gjest Anna :) Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Blikkontakt er spennende. Det er særlig nteressant å gå rundt i byen og forsøke å få øyekontakt med så mange som mulig; så mange morsomme reaksjoner! Selv synes jeg det er morsomt når folk klarer å holde kontakten litt lenger enn 1,18 sekunder. Det sier mye om en person, og kan si mye om hva vedkommende tenker om deg! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Tenker du bevisst på å holde øyekontakten i mer enn 1,18 sekunder? Hvor lang tid bruker du vanligvis? Lenke til kommentar
Alfa93 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Tenker du bevisst på å holde øyekontakten i mer enn 1,18 sekunder? Hvor lang tid bruker du vanligvis? Hehe, neida, teller ikke;) Men det er jo moro å se hvor lenge folk klarer å holde konntakten. Noe ser bort etter et øyeblikk, mens andre ikke slipper før man har passert hverandre. Anna = meg, forresten... Endret 20. november 2009 av Alfa93 Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg testet ut litt forskjellig i byen i dag... Enkelte ga jeg det tradisjonelle fuck-off-blikket, mens jeg ga andre(da fortrinnsvis penere kvinnemennesker) ett mer flørtende blikk, mens andre igjen ble gitt ett vennlig blikk. Det morsomme var å se reaksjonen til folk... :!: Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Har ikke noe i mot øyekontakt når eg prater med folk (visse [jente-]venninner eg har ville halshugd meg hvis eg ikke gjorde det). Men på byen bruker eg å se bort, rett og slett fordi eg ikke vil at andre skal føle ubehag. Men må innrømme at det fristet å ta en liten stirre konkurranse nå og se etter reaksjoner. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 I tillegg er øyekontakt viktig for å etablere tillit mellom to personer når de snakker. Ikke tenk på at det er skummelt eller creepy, den andre personen holder jo kontakten like lenge selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå