Gjest Guest_noe_* Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Hvor lenge er det normalt å se en person i augene i en samtale? Syns det er ubehagelig å se en person i flere sekund(over 2 sek) under en samtale. Hva er normalt? Syns det er flaut å drive å tenke over dette.. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Tja, hva folk regner som normalt varierer vel fra person til person. Selv ser jeg det ann på situasjonen og den jeg snakker med. Hvis de holder øyekontakten lenge av gangen prøver jeg også å gjøre det. Er det noen som ikke holder så mye øyekontakt antar jeg at de ikke er så fan av den slags og trekker blikket litt bort innimellom. Som sagt, det kommer ann på hvem du snakker med og hvilken situasjon det er. Men det er aldri noe gale med øyekontakt. Bare pass på at det ikke missforstås. Lenke til kommentar
Reached Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 En ting er iallefall sikkert: hvis du snakker med ei jente og dere holder øyekontakt lenge, ikke finn på å se ned mot brystene hennes, ikke et sekund en gang. Personlig liker jeg å holde øyekontakt med folk. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Har fundert lenge på dette og funnet svaret! Så sant du har et nivå av selvtillit hvor du ikke unnviker andres blikk så er trikset å IKKE TENKE PÅ ØYEKONTAKT. Og ja, det er jævlig vanskelig. Det vil falle deg helt naturlig, basert på din egen selvtillit/"selvrangering", hvor lenge du holder øyekontakt - så sant du ikke er bevisst på det. Tried, tested and true. Å beskue en kvinnes bryster er helt OK, så lenge du kan redde deg inn. Eksempel (tatt fra en eller annens sig.): "Kan du be puppene dine slutte å stirre på øynene mine?". For å utvide på dette med puppetitting (pun intended): Never make any excuse for your desires as a man. Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) En ting er iallefall sikkert: hvis du snakker med ei jente og dere holder øyekontakt lenge, ikke finn på å se ned mot brystene hennes, ikke et sekund en gang. Personlig liker jeg å holde øyekontakt med folk. Hehe, ser den. Men så er det de jentene som skal se om du ser der også, når du ser dem i øynene og prater med dem så begynner de og dra litt i bhen og fikser litt rundt puppene og sånt. Opplevd det mange ganger og det er like irriterende hver gang, må liksom kjempe min egen lille kamp for å ikke se Endret 17. november 2009 av myrdan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 myrdan: Jeg er helt enig, med deg. Visst du prater men en jente som ser skikkelig hot ut. Så må de "bare fikse på bhen" så må man jo kjempe i mot. Slik at man ikke ser ned for og se hva som foregår og plutselig får denne "Stirrer du på puppene mine " ... Det er noe av topp 10 iriterende ting under en samtale... Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Det er ingen fasit på hvor lenge øyekontakt skal vare. Og det er veldig basert på settingen man er i. Man holder f.eks. ikke øyekontakt like lenge med en kollega på jobben, som man ville gjort med en jente eller en gutt man hadde interesse for på et utested. Selv holder jeg øyekontakt ganske lenge i alle tilfeller. Kanskje litt for lenge i enkelte tilfeller. Jeg var ekstremt sjenert for noen år siden, og holdt nesten ikke øyekontakt i det hele tatt. Jeg endte alltid med å stirre på nesetippen eller munnen til personene jeg snakket med. Naturligvis ble det hele litt snålt for mine samtalepartnere, og det ledet ikke til verken en god samtale på jobb, eller god flørting på byen. Øyekontakt er absolutt en kraftig ting, og kan si veldig mye om en person. Det kan utstråle hans/hennes selvtillit, overlegenhet, interesse, selvfølelse, intensjoner, ærlighet, osv osv. Det er så mye man kan få vite av en person kun ved hjelp av øyekontakten, og det er derfor mange også viker fra å holde øyekontaken, etter som underbevisstheten foreller deg at du blottlegger deg ved å holde øyekontakt. Men jeg vil anbefale deg å trene på å holde øyekontakten. Det er vanskelig i begynnelsen, men når du begynner å bli komfortabel med å holde øyekontakt, så vil du fort skjønne hvor mye du kan lese ut av en person du snakker med kun ved å holde øyekontakten og se på personens øyebevegelse. Og det skal jeg love deg er både morsomt og spennende Føler du det vanskelig for å holde øyekontakten, så bytt på hvilket øye du ser i. Det er umulig å se i begge øynene til personen på en gang, så bytt frem og tilbake annenhvert sekund eller noe. Det gjør alt mye enklere. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 En ting er iallefall sikkert: hvis du snakker med ei jente og dere holder øyekontakt lenge, ikke finn på å se ned mot brystene hennes, ikke et sekund en gang. Personlig liker jeg å holde øyekontakt med folk. Hehe, ser den. Men så er det de jentene som skal se om du ser der også, når du ser dem i øynene og prater med dem så begynner de og dra litt i bhen og fikser litt rundt puppene og sånt. Opplevd det mange ganger og det er like irriterende hver gang, må liksom kjempe min egen lille kamp for å ikke se Ikke kjemp imot. Hvis hun ser at du anstrenger deg for å holde blikket oppe, skjønner hun i hvert fall at du tenker på det. Hvis blikket flakker og hun sier noe til det, får du bare si det som det er, at du er fordi du lurer på hva i f hun driver med. Om nødvendig, beskyld henne for å legge opp til at du skal se, eller hva som helst. Trikset er å ta over rollen som anklager, og ikke bli anklaget. Jeg ser på puppene til jenter hele tiden, og det fungerer fint for meg. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg pleier å fokusere på ett øye og veksle leste det i en bok for sånn 10 år siden og har ikke glemt det siden. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 syns det er litt "irriterende" eller egentlig mer "merkelig" når folk skifter mellom øye hele tida. selv kommer det ann på hvem jeg snakker med. noen folk stirrer veldig, så da gjør jeg det samme tilbake Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Haha, stirrekonkurranse! Øyekontakt handler vel ganske så mye om å fronte at man er alpha, hvertfall tenker jeg slik. Jeg har stirrekonkurranse med alle jeg møter på, regardless om de er totalt fremmede eller folk jeg har ett profesjonelt forhold til... Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 et spørsmål jeg fikk for meg, er hvordan folk egentlig reagerer om man ikke blunker over lang tid? jeg kan gå opptill flere minutter uten å blunke uten problemer ( ikke så bra for øya vil jeg anta ). har egentlig aldri testa ut hvordan folk reagerer, men jeg ser for meg at det kan være "plagsomt" på en måte for motparten. ( bare en tanke som slo meg akkurat nå ) Lenke til kommentar
myrdan Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 En ting er iallefall sikkert: hvis du snakker med ei jente og dere holder øyekontakt lenge, ikke finn på å se ned mot brystene hennes, ikke et sekund en gang. Personlig liker jeg å holde øyekontakt med folk. Hehe, ser den. Men så er det de jentene som skal se om du ser der også, når du ser dem i øynene og prater med dem så begynner de og dra litt i bhen og fikser litt rundt puppene og sånt. Opplevd det mange ganger og det er like irriterende hver gang, må liksom kjempe min egen lille kamp for å ikke se Ikke kjemp imot. Hvis hun ser at du anstrenger deg for å holde blikket oppe, skjønner hun i hvert fall at du tenker på det. Hvis blikket flakker og hun sier noe til det, får du bare si det som det er, at du er fordi du lurer på hva i f hun driver med. Om nødvendig, beskyld henne for å legge opp til at du skal se, eller hva som helst. Trikset er å ta over rollen som anklager, og ikke bli anklaget. Jeg ser på puppene til jenter hele tiden, og det fungerer fint for meg. HEHEHE, det er jo ikke så ille at man trenger å kjempe i mot i den forstand. Øynene begynner jo ikke å flakke Det er bare en tanke man har i hode på en måte, litt sånn"god damn jeg hvil se" Mulig noen er så "pingler" at blikke beveger seg, men da har du problemer as. Aldri opplev det før eller? Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 gah jeg synes også det er skummelt å se folik i øya hele tiden, ender ofte med å se bort, eller andre steder, men har heldigvis blitt flinkere til å ikke gjøre det. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 For meg funker øyekontakt slik: Hot chick ser på meg -> jeg ser ned inntil vi har passert. Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 For meg funker øyekontakt slik:Hot chick ser på meg -> jeg ser ned inntil vi har passert. Har begynt å holde blikket til alle jeg passerer, mye artige reaksjoner. Ble litt satt ut da jeg fikk det drøye smilet fra en kar som ikke virket så altfor maskulin, men smilte lurt tilbake og fikk en kjapp blunk i retur. Også gøy med litt stive "feminist'ish" kvinner som tar det som et utfordring og absolutt nekter å slippe blikket ditt, man får en overveldende trang til å gneldre og flekke tenner. Eneste jeg styrer unna er menn som virker klare til å sloss, altså sinte/stressede eller boler-typer. Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 På en generell basis opfatter folk øyekontakt som opmerksomhet. Under en samtale er dette ønskelig siden det viser interesse og at du er opptatt av hva personen sier. Når man ikke er i en samtale er det denne oppmerksomheten/interessen mer rettet mot personen. Mangel på øyekontakt fra en annen person signaliserer som oftest mangel på opmerksomhet/interesse. Om du faktisk er intresert i samtalen kommer det ganske naturlig. Hvist ikke kan det være et tegn på at temaet ikke intreserer deg eller at du reagerer på opmerksomheten. Bakgrunnene bak denne reaksjonen er for mange til å gå inn på i en post. Om du sliter med øyekontakt kan følgende triks være til hjelp. Øyne til ansikt. Det er ikke snakk om så mye øye til øye kontakt som skaper følelsen av oppmerksomhet som følelsen av det. Holder derfor retningen av øynene dine mot personens ansikt. Se bak dem eller skift øynene dine til vid fokus eller se på nesen/pannen/haken evt kan du skift fokus mellom alle disse. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Se bak dem eller skift øynene dine til vid fokus eller se på nesen/pannen/haken evt kan du skift fokus mellom alle disse. IKKE se folk i pannen.. Det er et ekstremt kraftig og utfordrende kontaktpunkt. En person som er truende og utfordrende vil ofte ubevisst se personen i hvert øye, så i pannen, som en trekant. Ser du folk i pannen vil du fremtrede som dominerende og utfordrende, og det er ikke alltid ønskelig. På samme måte fungerer det som flørtende og vennligsinnet å snu denne trekanten og alternere mellom øyne og munn. Blikk er et ufattelig kraftig virkemiddel, noe som bekreftes av alle de som sliter med øyekontakt generelt. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 HEHEHE, det er jo ikke så ille at man trenger å kjempe i mot i den forstand.Øynene begynner jo ikke å flakke Det er bare en tanke man har i hode på en måte, litt sånn"god damn jeg hvil se" Mulig noen er så "pingler" at blikke beveger seg, men da har du problemer as. Aldri opplev det før eller? Jo, blikket mitt beveger seg. For meg er det naturlig å se hvis samtalepartneren skal fikse på puppestellet (forutsatt at det er en kvinne). Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hadde vært ett festlig syn å sett en mann fikse på puppestellet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå