Gå til innhold

Hvilke minnebrikker bør man benytte på Asus P4C800DELUXE?

Anbefalte innlegg

Jeg har "snart" kjøpt mainboard fra Asus og er litt i tvil om hva jeg skal velge av minnebrikker.

Jeg har tenkt å overklokke en del, men antageligvis ikke så veldig mye fordi stabilitet er ekstremt viktig.

CPU er Intel 2.8GHz 800MHz FSB

Skjermkort: Radeon 9700PRO AIW

Det skal kjøres raid.

I første omgang vil jeg innstallere 1GByte RAM, men jeg vil antageligvis øke til 2GByte i løpet av noen måneder.

Jeg har sett på 3 interessante brikker:

Corsair: TWINX1024-3200LL 1024Mb (2x512Mb) DDR PC3200 CAS2 400Mhz with Black Heatsink (AMD OK) 1024TWXCA400B

Geil: 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz ULD CL2 5ns CHS Dual Channel SPD 2,6-2,9, GL1GB3200DC

TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200

Corsair er veldig dyrt. Jeg har sett brikker ned til 2100 kroner, men de ligger stort sett på 2500 kroner (for tilgjengelige brikker)

Geil er også dyrt, men jeg har hørt av enkelte at det er meget gode brikker.

Til slutt står vi igjen med TwinMOS, som er de billigste. Lyver prisen, eller gir de veldig mye for pengene?

Hvilke brikker ville dere kjøpt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk for TwinMos PC3200 Winbond 2x512Mb, pga. pris kontra overklokkingsvennlighet. Jeg ser på forumet at det er det de fleste anbefaler for et 875P hovedkort. Når det er sagt venter jeg fortsatt på ny cpu med 800MHz fsb, og har vel egentlig til gode å se hva brikkene tåler. De kommer forøvrig meget godt utav det i forskjellige tester på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...