Gå til innhold

Starte enkelmannsforetak for svært begrensa salg

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lest litt på enkeltmannsforetak.no, brreg.no osv...

Ser ut til at det er gratis å registrere eit enkelmannsforetak og at eg ikkje er avhengig av revisor. Så betyr dette at eg kan registerere meg gratis i brønnøysundregisteret, få organisasjonsnummer, bestille elektroniske artiklar hjå grosistar som feks Norek og selge desse til meg sjølv? Eg vil totalt ikkje selge for meir enn 50 tusen og vil derfor ikkje trenge å styre med moms?

Er det verkeleg så enkelt?

Kva er det eg må tenke over og kva må eg sjå på før eg kan sei om dette lønner seg? Er det nokre årlege avgifter f.eks? Må eg ha noko historie som foretak før eg får bli kunde hjå Norek? Kan adressa til foretaket vere mi eiga bustadadresse?

Håpar nokon veit noko om dette. Er det dødfødt eller kan dette fungere?

Endret av thamule
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke få mulighet til å skrive av moms så lenge du ikke er registrert i momsregisteret. Du vil sitte igjen og ha betalt moms 2 ganger bare.. En gang når du handler fra Norek til firma, og en gang når du selger til deg selv.. Høres ut som mye jobb for lite.. Pc-utstyr er generelt presset i pris, så du vil ikke spare mange kronene ifht til den tiden du vil bruke på å fylle ut skjemaer og selvangivelse..

Endret av cyberjojo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...