saladin waits for alice Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Føler meg som en komplett idiot som har glemt dette, men jeg ser tilbake på noen oppgaver som forberedelse til eksamen, desverre gjorde jeg ikke denne oppgaven selv når jeg begynte å øve, så sitter forsatt fast. Oppgaven er enkel: "Lag et program hvor brukeren kan skrive inn svaret på et spørsmål. Hvis svaret er riktig skal det vises en Movie Clip instans med teksten Riktig! Hvis svaret er feil, skal det vises en instans med teksten feil!" Rett etter dette står det et hint om instansnanv.visible = true osv, dette har jeg forstått. Det som er flaut med dette er at jeg klarer å lage quiz med tabeller, men når de spør om å gjøre det på en enklere måte, da fryser hjernen min, si gjerne fy til meg, fortjener ikke no annet, bare hjelp meg, lol. Her er koden min: angiSvar. addEventListener (MouseEvent.CLICK, trykk); function trykk (evt:MouseEvent){ if (svarFelt.text=="Nord") { svarFelt.text ="Riktig!"; } else { svarFelt.text="Feil!"; } } Jeg spør siden hvis sensor vil at jeg absolutt skal gjøre det på en slik måte på muntlig eksamen(hvor vi har lite tid), så er jeg nødt til det. Jeg bøyer meg i støvet for dere, bare hjelp meg, jeg har ingen lærere å gå til (iallefall ikke fast). Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 angiSvar. addEventListener (MouseEvent.CLICK, trykk); function trykk (evt:MouseEvent){ if (svarFelt.text=="Nord") ? svarFelt.text ="Riktig!" : svarFelt.text="Feil!"; } slik? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 "1083: Syntax error: questionmark is unexpected." Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 sorry, ingen "if". (svarFelt.text=="Nord") ? svarFelt.text ="Riktig!" : svarFelt.text="Feil!"; Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Tusen takk, er riktig nok en annen måte å gjøre det på, men er mindre "fuss" da. Kan likså greit lære meg kortform av if-else. Takker eyy, hvorfor gir den meg automatisk feil til å begynne med? :S Men når jeg skriver svaret igjen så blir det riktig? =D Endret 16. november 2009 av amir90 Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 ingen grunn til at det skal skje. sjekk koden din igjen, eventuelt post den her. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 angiSvar. addEventListener (MouseEvent.CLICK, trykk); function trykk (evt:MouseEvent) { (svarFelt.text=="Nord") ? svarFelt.text ="Riktig!" : svarFelt.text="Feil!"; } Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 ingen grunn til at den delen av koden skall gjøre det. lest igjennom resten av koden. du har ikke limt inn (svarFelt.text=="Nord") ? svarFelt.text ="Riktig!" : svarFelt.text="Feil!"; noen annen plass i koden? prøvd å endre tilbake til if-testen du postet i førsteposten? (uten å endre noe annet) Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Skjer akkurart det samme. Har lastet opp på youtube hva som skjer når jeg bruker denne koden: (svarFelt.text=="Nord") ? svarFelt.text ="Riktig!" : svarFelt.text="Feil!"; Endret 17. november 2009 av amir90 Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 funker fint her. bare prøv å lag fila på nytt. fla_fil.zip Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Skal prøve nå, kan det være fordi din knapp er component? Kan ikke huske at det skal ha no å si, men skal som sagt prøve igjen! parametre vinduet funker ikke når JEG lager en ny component :S Endret 17. november 2009 av amir90 Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 eneste plass feilen kan ligge er tekst felte. Får du noe når du skriver trace(svarfelt.text); utenfor funksjonen? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Funket nå Ser ut som det ved å bruke textinput component funket bedre enn å bruke tekst som er angitt som textinput (burde ikke ha no å si, ettersom det kaptitellet jeg repeterer skal man ikke trenge component). Men det viktigste at jeg fikk gjort oppgaven. Takk for din tålmodighet og hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå