massamassa Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 heisann, jeg er 20år og skal snart starte i lære. Det jeg lurer på er om jeg starter på vanelig lusen lønn eller er det noe annen ordning siden jeg er 20. Har ikke sjangs til og klare meg med 50 spenn i timen eller hva en lærling har. håper på noen kloke svar:) Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 har selv vært i kontakt med lærling kontoret for elektrofag i sør(eosør) og de har sagt til meg at lærlinglønn er noe som de ikke har noe med. det er det du som lærling som eventuelt må forhandle om vis den lønna de tilbyr ikke er tilfredstillende, har jobbet sammen med noen som hadde avtale på å ta fagbrev nummer to i bedrift som lærling mens de fikk hjelpearbeiderlønn Lenke til kommentar
TerjeMa Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Tor ikke alder har noenting å si så lenge du ikke har noe annet enn vgs utdanning å vise til. som "normal lærling"(2år skole 2 år lærling) får du luselønn. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Ikke alle bedrifter som gir luselønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå