Gå til innhold

Beste kabinettet til 800-900kr og PSU til 500kr?

Anbefalte innlegg

Ja.

Skal da ha ett midi-tower kabinett til 8-900kr.

Skal være stort, kjøle godt og være stille... Design bryr jeg meg lite om, men er jo såklart fint om det ser litt fint ut :)

Har sett litt på Cooler Master Storm Scout

PSU skal være stille og ha mellom 400-600Watt...

Vet ikkke helt hvor mye Watt jeg vil trenge, skal kjøre disse delene:

Intel Core i5 750 2,66Ghz Socket 1156

ASUS P7P55D LE, Socket LGA 1156

Corsair XMS3 1600MHz DDR3, 4GB, CL9

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør faktisk bruke mer penger på PSU enn på kabinett. PSU-en er en langt mer kritisk komponent enn kabinettet, og en dårlig PSU kan i verste tilfelle skade oppsettet. En billig PSU bråker som oftest også mer enn en dyrere. Så dersom du sier ca 1 400 kr er maks for kabinett og PSU, ville jeg faktisk brukt maks 600 på kabinett og resten på PSU.

Min anbefaling ville være:

Cooler Master Sileo 500. Skal være stille, er nok luftgjennomstrømming nok når man ikke skal ha inn de feteste skjermkortene og koster ca 600 kr.

Når det gjelder PSU, kan Mist Modulær 650 Watt til ca 800 kr være et alternativ. Denne har modulære kabler, som alltid er en fordel.

Corsair, Seasonic, enkelte av Antec sine og Artic Cooling er eller bra og støysvake PSU-er. Personlig gjør egen erfaring at jeg bare velger "build by Seasonic".

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri kjøpt den, men som sagt er jeg ferdig med PSU-er som jeg ikke vet fra A til Å er kvalitet. Å kjøpe kvalitets-PSU-er er også svært rimelig i det lange løp. Min snart 7 år gamle Antec (Build by Seasonic) er fremdeles ypperlig og stille. Rimeligere PSU-er som jeg har kjøpt etter denne, har enten sluttet å virke eller bråker grasat.

Men du får både Corsair og Seasonic (500 - 650 Watt) til ca 650 - 700 kr, noe som skulle gi mulighet for Storm Scout om du tøyer på budsjettet.

Og som sagt tidligere, PSU er nesten den viktigste delen i en PC.

Lenke til kommentar

Har enda ikke kjøpt da pengene fra amentio ogsånt ikke har kommet før idag.

Så jeg har funnet ut at Antec Nine Hundred kanskje er det beste kabinettet på markedet til under 1300kr..

Men skal jeg kjøpe "Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case" eller "Antec Nine Hundred Two Black Miditower" ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...