toth Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Pretty friggin' amazing: http://www.ted.com/talks/pranav_mistry_the...technology.html Tidligere video: http://www.ted.com/talks/pattie_maes_demos...ixth_sense.html Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Det der var bare utrolig stilig! Nevner opensource og greier. Billig hardware. Dette må jeg bare leke med en gang i fremtiden. Endret 17. november 2009 av Matsemann Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Sykt fett, men jeg lurer på hva slags datamaskin han hadde hengende rundt halsen. Så liten, og så kraftig? Hva med strømforbruk? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Er dette gjennomførbart i det hele tatt? Eller er det fakta ekte det vi så? Imponerende! Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Er dette gjennomførbart i det hele tatt? Eller er det fakta ekte det vi så? Imponerende! Helt klart gjennomførbart . Liten og billig hardware som man kan lage selv nesten og et bra skrevet adaptivt software. Veldig artig konsept! Helt klart fremtiden . Lenke til kommentar
toth Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Er dette gjennomførbart i det hele tatt? Eller er det fakta ekte det vi så? Imponerende! Demonstrasjonen du ser er fullstendig ekte og real-time ja Sykt fett, men jeg lurer på hva slags datamaskin han hadde hengende rundt halsen. Så liten, og så kraftig? Hva med strømforbruk? Han har nok ingen datamaskin rundt halsen, den ville vært dyr. Rundt halsen har han et billig webkamera, og en lomme-prosjektor. Etter hva jeg gjetter og forstår, er dette koblet mot mobilen hans som nødvendigvis er en smarttelefon, med programvaren hans. Syns jeg så noe som lignet win mobile loade-ikoner. MAO, når han slipper kilden, gratis som han ettertrykkelig sier, om du allerede har en smarttelefon, skal du i prinsippet kunne lage deg hele sulamitten for et par tusenlapper. Jeg ser dog ett stort aber: Strøm. Hvis både kamera og projektor og progvare skal drives av mobilbatteriet, kan det ikke vare mange timene. Særlig ikke med konstant nettoppkobling i tillegg. Men nå vet jeg det er på vei mobiler med innebygd projektor, og alle mobiler idag har kamera, så jeg skulle tro med en sånn mobil har man i prinsippet alt man trenger bortsett fra programvaren, som er gratis. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Mindblowing! Dette tror jeg kan spille stor rolle i framtiden. Hele verden blir jo digital. Noen år til med forsking og testing og jeg tror dette kan bli hverdags. Nice find Lenke til kommentar
toth Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 All teknologien er jo på plass, og flere og flere har "dataplan", fastpris på mobilt internett. Det som gjelder nå i mitt syn, er å få laget en dedikert enhet, nett liten sak med kamera, projektor og programvare innebygget. Og ikke minst at den får en dugelig batterilevetid uten å dra på et helt kraftverk. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Og man bør få til dette uten å farge fingertuppene Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Veldig artig, men jeg tror det vanskeligste i første omgang er å få det til å bli en praktisk god løsning som føles sikker,rask og responsiv. Jeg mistenker at det fungerer svært tregt og lite responsivt dersom man prøver det selv. I tillegg kreves det svært god software som skal få det til å fungere mest mulig sømløst. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Blir kult om/når det kommer en slik dings med kamera, prosjektor, mic og alt det på markedet. Kanskje det blir flere OS, egenlagde programmer etc. Siden han nevner at alt er open source håper jeg på mye brukergenerert materiale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå