Thomasehlol Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Heisann, jeg har solgt en del bilder til en oppdragsgiver for standard frilans satser, siden bildene da bare skulle bli brukt til web/avis. Men nå er de interresert i å kjøpe et bilde som skal brukes til landsdekkende reklame, så spørsmålet mitt er da: Hva er en grei pris på et sånt arbeid? Spørsmål nummer 2 er: Hvor lav PPI kan jeg gå ned i når det skal printes på A3. Mitt nåværende bilde er 14x22cm på 240 PPI. Lenke til kommentar
chrstein Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Heisann, jeg har solgt en del bilder til en oppdragsgiver for standard frilans satser, siden bildene da bare skulle bli brukt til web/avis. Men nå er de interresert i å kjøpe et bilde som skal brukes til landsdekkende reklame, så spørsmålet mitt er da: Hva er en grei pris på et sånt arbeid? Spørsmål nummer 2 er: Hvor lav PPI kan jeg gå ned i når det skal printes på A3. Mitt nåværende bilde er 14x22cm på 240 PPI. Vet ikke ang spm 1. Når det gjelder ppi/dpi så kommer dette ann på hvilken skriver du bruker. Før jeg fikk egen skriver leverte jeg bilder i 150dpi til min lokale fotolab, dette fordi deres skriver var på 150dpi. ppi/dpi er jo antallet punkter per tomme som du får på arket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå