Wutwut Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Jeg vet ikke hvor dette skal postes så poster det her, bruk knappen om det er postet på feil plass. Jeg lurer på hva slags filtype som godtar transparent/usynlig bakgrunn på bilder? - NiiiK Endret 16. november 2009 av JT_NIKO Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Mellom anna PNG, GIF, TGA og TIFF. For web, sats på ein av dei to fyrste. Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Mellom anna PNG, GIF, TGA og TIFF. For web, sats på ein av dei to fyrste. Har prøvd GIF [Funka ikke :S], men kan jo prøve de andre. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) PNG støtter forskjellige grader av gjennomsiktighet, men kan slite litt i Internet Explorer. GIF skal virke det. Endret 16. november 2009 av Matsemann Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Prøver GIF igjen da ... EDIT: Det står: Programtillegget GIF kan bare håndtere gråtone- eller indekserte bilder. Prøver de andre jeg ... Endret 16. november 2009 av JT_NIKO Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Prøvde PNG og det ser ut til å funke, men jeg skal sjekke om alt går bra, så klikker ikke Løst! knappen ennå. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 GIF støtter kun usynlige pixels og maks 256 farger (med 1 gjennomsiktig) PNG støtter 32-bit med en alpha kanal. Som Matsemann sier, har ikke IE 6 en veldig god PNG renderer, så resultatet vil bli feil (for de som fortsatt bruker IE 6) Lenke til kommentar
hernil Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Flyttes til Bilderedigering og programvare. Hvis man er i tvil om hvor noe skal postes så send gjerne en PM til moderator eller veileder. Eventuelt rapporter din egen post Tilbakemeldinger tas på PM. Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Det er vel ingen grunn til å bruke GIF til noe nå lenger (ut over animert GIF) etter at PNG kom for over 10 år siden. PNG støttes av alle moderne nettlesere i dag. I den grad Internet Explorer 6 ikke støtter dette fullt ut, tror jeg det har lite å si nå lenger da det vel kun er enkelte bedrifter som fortsatt bruker denne. Wikipedia sier: «…Internet Explorer 6 ikke støtter grader av gjennomsiktighet. Pikslene vises enten som helt farget eller helt gjennomsiktig.» Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå