Gå til innhold

Videoleie på xbox i norge fra 17.nov

Christoffero89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trur eg skal prøve dette ein dag. Nokon som veit om forhåndsvisningsfilmane er i HD eller SD? Såg ikkje så veldig bra ut på ein preview av Matrix.

Spent på om ei 3Mb-linje med trådlaus forbindelse til Xbox-en vil fungere greit.

Nokon som gidd teste HD-kvaliteten opp mot BD?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Grei måte å teste både SD og HD kvalitet er å ta en titt på klipp fra Avatar. Koster ingenting. Har ellers lagt merke til at mange av trailerene er kun i SD selv om filmen leies ut i HD.

Anbefaler 4 mbit linje for HD, har 8 mbit selv og streaming av Apollo 13 i HD har fungert smertefritt, filmen starter med en gang og kommer seg raskt opp til full kvalitet. Billig film i HD er V for Vendetta, tror det var 350 MSP for den.

Endret av spiderworm
Lenke til kommentar
Finnes det et sted med oversikt over alle filmene som tilbys?

Fant ingen så lagde min egen liste over tilgjenglige filmer, merkelig tungvint fra ms men men...

Vel, de har de jo på den offisielle Zune siten. Men godt jobbet.

http://www.zune.net

Bare velg for norge nederst og så video og movies. Man kan også sjekke hva andre land har hvis man velger dem.

Den helt nye Harry Potter filmen er der også nå. Ikke dårlig.

Så hvis dette fortsetter så blir det ikke noe mer penger til videosjappene fra meg.

Eller film kjøp for den saks skyld.

Endret av Oleido
Lenke til kommentar

Det her var jo dritbra!

Mye billigere enn å leie filmen fysisk, og prisene er forsåvidt greie(de nye filmene er litt dyrere)

Jeg så "Role Models" i SD. Valgte å laste ned filmen, siden det sto det da ble bedre kvalitet. Funka fett, i og med at man kunne starte å se filmen etter at den hadde lasta ned 4% ell no. Den kosta 470 MS points i SD.

Lenke til kommentar
Mente sd kvaliteten

Var det på en hdtv?

Jeg kan nesten ikke tro hvor bra dette funker. Jeg prøvde på en 1mbit linje og en vanlig crt tv. Det var helt prikkfritt. Bildet var akkurat like bra som DVD'er.

Helt utrolig på så treg linje, den pleier ikke streame youtube en gang uten pause hvert 5 sekund.

Så 1 time av watchmen, trykket quick play og spilte litt trials HD. Så quick play Zune og fortsatte filmen akkurat der jeg slapp. Jeg er mektig imponert.

Endret av Oleido
Lenke til kommentar

SD formatet så helt elendig ut på min HD TV, faktisk dårligere enn vanlige TV sendinger, men HD formatet var som forventet helt på høyde med det jeg ser av HD sendinger på TV. Ikke BluRay kvalitet, men absolutt mer enn bra nok for en god filmopplevelse.

Opplevde også at kvaliteten på filmen ble satt ned hvis det ble problemer med å streame trådløst, så kommer til å laste ned hvis jeg skal se film, da å trekke kabel gjennom stua er uaktuelt.

Lenke til kommentar
SD formatet så helt elendig ut på min HD TV, faktisk dårligere enn vanlige TV sendinger, men HD formatet var som forventet helt på høyde med det jeg ser av HD sendinger på TV. Ikke BluRay kvalitet, men absolutt mer enn bra nok for en god filmopplevelse.

Opplevde også at kvaliteten på filmen ble satt ned hvis det ble problemer med å streame trådløst, så kommer til å laste ned hvis jeg skal se film, da å trekke kabel gjennom stua er uaktuelt.

Har lagt merke til at DVD gjerne ser dårlig ut på hdtv'er. På CRT tv'en var SD helt upåklagelig.

Lenke til kommentar

Når du vil kan du ikke? Er det ikke etter over 4% eller noe det står?

Kommer jo an på linja di også, hvis du har mindre enn 5mbit så vil du nok "ta den igjen" før den er ferdig nedlastet så den vil kanskje stoppe før slutt.

Men du har jo uansett 24 timer å se den på etter at du starter den.

Lenke til kommentar
På hd film er det 30 % fant jeg ut

Tror det kommer ann på linja, ihvertfall poppet det opp en beskjed allerdede etter 1% nedlasting at jeg kunne begynne å se filmen. Sitter på 20 Mbps linje så det kan jo forklare det, begynte uansett ikke å se filmen før nesten halparten var nedlastet da jeg så på noe annet. Skal teste en annen dag etter 1% for å se om jeg tar igjen nedlastinngen eller ikke :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...