Gå til innhold

Noen som kjenner til hvem som kan Lodde i Oslo?

brucelee.will

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei, har et hovedkort hvor "power jack" må loddes av. Noen som kjenner til hvilke firmaer utførerer slike tjenester i oslo? Dvs lodding.
Alle som er utstyrt med avbitertang, en tynn nebbtang pluss en loddebolt skulle vel greie å få ta bort powerjacken.

Prøvde dette selv en gang. Hovedkortet blir selvsagt ødelagt da, men det var gammelt og det var powerjacken jeg var ute etter.

Problemet med å lodde av en powerjack er at plastikken har en tendens til å smelte før loddetinnet, og dermed dras plastikken av, mens pinnene står igjen.

Lenke til kommentar

har kjøpt en 30W loddebolt, men selv etter 15-20min varming klarer den ikke smeltet blyet/tinnet som holder power jack på plass. Kjenner at hvis jeg bruker mer styrke så knekker da hovedkortet, og det vil jeg så klart ungå. vil bare bytte power jack'en. Ser ut som eneste løsning er å kjøpe ny HK desverre.

Lenke til kommentar
har kjøpt en 30W loddebolt, men selv etter 15-20min varming ...

Den er nok for liten til jobben. En slik bolt har veldig begrenset bruksområde.

En skikkelig loddebolt har mer effekt, er termostatstyrt, og har utskiftbare spisser. Og koster ganske mye mer.

Man skal ikke bruke bolten mer enn noen sekunder av gangen. Slik langvarig oppvarming vil skade kortet.

Lenke til kommentar

Kan også være kjekt med en bred "spiss" som kan varme samtlige kontaktpunkter samtidig, da slipper du å måtte bøye ut en og en pinne.

post-47774-1258444074_thumb.png

Nå bor ikke jeg i Oslo, men det finnes sikker noen her inne som bor nærmere og kan være behjelpelige.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...