brucelee.will Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 hei, har et hovedkort hvor "power jack" må loddes av. Noen som kjenner til hvilke firmaer utførerer slike tjenester i oslo? Dvs lodding. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 hei, har et hovedkort hvor "power jack" må loddes av. Noen som kjenner til hvilke firmaer utførerer slike tjenester i oslo? Dvs lodding.Alle som er utstyrt med avbitertang, en tynn nebbtang pluss en loddebolt skulle vel greie å få ta bort powerjacken. Prøvde dette selv en gang. Hovedkortet blir selvsagt ødelagt da, men det var gammelt og det var powerjacken jeg var ute etter. Problemet med å lodde av en powerjack er at plastikken har en tendens til å smelte før loddetinnet, og dermed dras plastikken av, mens pinnene står igjen. Lenke til kommentar
brucelee.will Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 har kjøpt en 30W loddebolt, men selv etter 15-20min varming klarer den ikke smeltet blyet/tinnet som holder power jack på plass. Kjenner at hvis jeg bruker mer styrke så knekker da hovedkortet, og det vil jeg så klart ungå. vil bare bytte power jack'en. Ser ut som eneste løsning er å kjøpe ny HK desverre. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 OG en liten ting til. Prøver du å dra hele greia ut ved å varme ett og ett ben av gangen, så er du allerede på kjøret. Du må ta hver pinne for seg. Dvs nebbtang nedi og dra gjennom plastikken. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 har kjøpt en 30W loddebolt, men selv etter 15-20min varming ... Den er nok for liten til jobben. En slik bolt har veldig begrenset bruksområde. En skikkelig loddebolt har mer effekt, er termostatstyrt, og har utskiftbare spisser. Og koster ganske mye mer. Man skal ikke bruke bolten mer enn noen sekunder av gangen. Slik langvarig oppvarming vil skade kortet. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 jeg har byttet ut strømpluggen på laptop HK (som jeg antar du mener) med min loddebolt, vet ikke helt hvor mange watt den er på men med laveste instilling som jeg holder meg på står det 460C på displayet. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Kan også være kjekt med en bred "spiss" som kan varme samtlige kontaktpunkter samtidig, da slipper du å måtte bøye ut en og en pinne. Nå bor ikke jeg i Oslo, men det finnes sikker noen her inne som bor nærmere og kan være behjelpelige. Endret 17. november 2009 av Thorsen Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Er dette HK til laptop eller desktop ? Navn/modell nr på kortet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå