gxi Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Er det noe lyssignal som kommer dersom man passerer i automatisk-feltene uten Autopass på bomstasjonene i Trondheim? Greia er at nå har jeg fått regning for passering (+ tilleggsavgift) av en bomstasjon der som jeg tydeligvis har trodd at var stengt på det tidspunktet jeg passerte, og derfor ikke har betalt, men bomselskapet mener vist noe annet. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Bomstasjoner med AutoPass er vel aldri "stengte" med mindre de har driftsstans? Dette var jo en av grunnene til at man gikk for dette systemet, nemlig at man kan opprettholde drift hele døgnet uten at personalkostnadene går til himmels. Ved de fleste AutoPassanlegg jeg kjenner til, vil man få et gult minustegn ved passering dersom man ikke har brikke i frontruten og likevel velger å kjøre i feltet for AutoPass. Noen steder kan man ikke betale manuelt, og vil derfor få regning i ettertid. I så fall skal du se et hvitt plusstegn ved passering, samme som når brikken er tom for penger. Ved ugyldig passering blir det tatt bilde av registeringsnummer. Sånn i farten vil jeg tippe at det vil være vanskelig å unngå å måtte betale tilleggsavgiften nettopp på grunn av dette. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Alle bomstasjoner i Trondheim har manuelt felt, derfor regner jeg med at om de ikke har folk til å sitte i bua, så kan de ikke ha åpen bomstasjonen i det hele tatt, derfor har jeg kjørt igjennom flere ganger hvor det har vært gratis, gjerne èn bomstasjon gratis og èn åpen hver vei. Jeg vet at der det er kun autopass er det bare to lyssignal, med hvitt kryss og grønt kryss, hvor begge er passering med Autopass. Ingen lyssignal = ingen autopass. Spørsmålet er om det ikke er et tredje lyssignal der man faktisk får tilleggsavgift for passering i autopassfelt uten gyldig autopass hvor det er manuelt felt? Jeg så ikke noe lyssignal, og såvidt jeg husker (fra starten av september). Det er snakk om passering søndag 06.09 kl 12:19 bomstasjon "RANHEIM", felt 5. Endret 18. november 2009 av gxi Lenke til kommentar
eab Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Den bomstasjonen er i drift døgnet rundt. Enten sitter det folk der (mulig det sitter folk der hele tida også, for alt jeg vet), eller så er det ei kurv for å hive småpenger i. Dessuten er det lenge siden bomstasjonene i trh. ble fjernet. Den du passerte hører til "nye" e6 mellom trondheim og stjørdal. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Spørsmålet er om det ikke er et tredje lyssignal der man faktisk får tilleggsavgift for passering i autopassfelt uten gyldig autopass hvor det er manuelt felt? Ved de fleste AutoPassanlegg jeg kjenner til, vil man få et gult minustegn ved passering dersom man ikke har brikke i frontruten og likevel velger å kjøre i feltet for AutoPass. Du burde altså ha sett et gult minustegn. Kan hende at lyset ikke virket, men det hjelper vel ikke så mye? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå