int20h Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Det var aldri Microsofts intensjon, men migreringsverktøy for Win XP til Windows 7 bruker GPLv2. Les mer Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Dersom det dere skriver virkelig blir gjort syntes jeg MS fortjener ros for veldig bra reaksjon i denne saken. Jeg håper også at dette vil gjøre at de i fremtiden vil gjøre det samme med overlegg og ikke at det blir resultatet av en glipp. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Så da er det bare å håpe på at en lignende glipp skjer med Windows. Windows 8 blir open source ved en glipp. Enig i at løsningen var bra dersom den gjennomføres. Endret 16. november 2009 av Orjanp Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Til artikkelforfatter: Den ellipsen helt på slutten av artikkelen virket litt, vel, fordomsfull er kanskje det rette ordet? Lenke til kommentar
karakas Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 "Uhell", ja.. Er jo ett uhell fra Microsofts side all den tid det ikke er de som har laget programmet. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Så de betaler folk for å lage piratkopier av fri programvare. Det var jo tilsynelatende greit nok så lenge ingen fikk greie på det, og MS har ikke plukket det opp selv. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Det er jo ikke greit uansett, regner med at det firmaet ikke kommer til å få flere oppdrag fra MS fremover. Lenke til kommentar
berland Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Er det noen som har testet det aktuelle verktøyet? Har det GUI? Hvis det først har GUI, så er det lenket mot et GUI-bibliotek. GPL er viral (det er lisensens viktige egenskap), så da må GUI-biblioteket også GPL'es (eller lisensieres under en GPL-kompatibel lisens). Samme gjelder for alle andre biblioteker som lenkes inn. Jeg stiller meg derfor undrende til hvor gjennomførbart dette er i praksis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå