kilosharr Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Hei Har en Liksys WAP54g ver 3,1 og radiobasert bredbånd 4000/1000 fra DirectConnect....men får ikke hostet spill...noen som kan hjele meg..port 4500 er det som skal åpnes...og bruker dynadns.com for program, Endret 16. november 2009 av kilosharr Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Et aksesspunkt er transparent, så det er ikke det som stopper forwardingen din. Sjekk om maskinen din har en internettadresse eller er bak en brannmur/nat. Det er alltids en mulighet for at ISP har noen sperrer. Sjekk også at softwarebrannmuren din har med porten eller programmet i unntaksreglene. Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Hei og takk for svar...softwarebrannmuren er i orden, den står åpnet på 4500, men hvordan finner jeg ut om jeg har internettadresse eller er bak en brannmur/nat? Hadde jeg kunnet det, ville jeg nok ikke hatt problemet.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Gå i startmenyen, velg kjør... og skriv cmd <enter>. Skriv så ipconfig. Hvilken ipadresse får du på din PC? Sjekk deretter hvilken internettadresse du får her: http://www.whatsmyip.org/ Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Gå i startmenyen, velg kjør... og skriv cmd <enter>.Skriv så ipconfig. Hvilken ipadresse får du på din PC? Sjekk deretter hvilken internettadresse du får her: http://www.whatsmyip.org/ Vel...IP-adresse på CMD og IPconfig: 195.168.0.239 Og IP-adresse på øinken er 84.247.186.185 Så da er det vel noe der da...... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) 192.168.0.239 er vel adressen du fikk på lokal IP tenker jeg. Det tyder på at det finnes en router som deler ut ipadresse til deg og sperrer porter. Fra D-C webside: Svar: Det kjøres NAT i radioenheten, slik at man ikke skal kunne nå PC'er i lokalnettet bak denne. Det er i tillegg ingen portforward eller lignende, slik at man normalt sett er beskyttet mot angrep utenfra. Dette fungerer på samme måte som et ADSL modem. Ingen vil imidlertid kunne garantere deg at er umulig å hacke et hvilket som helst nettverk. Vi anbefaler at du likevel aktiverer brannmur i windows. Endret 17. november 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
kilosharr Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 192.168.0.239 er vel adressen du fikk på lokal IP tenker jeg.Det tyder på at det finnes en router som deler ut ipadresse til deg og sperrer porter. Fra D-C webside: Svar: Det kjøres NAT i radioenheten, slik at man ikke skal kunne nå PC'er i lokalnettet bak denne. Det er i tillegg ingen portforward eller lignende, slik at man normalt sett er beskyttet mot angrep utenfra. Dette fungerer på samme måte som et ADSL modem. Ingen vil imidlertid kunne garantere deg at er umulig å hacke et hvilket som helst nettverk. Vi anbefaler at du likevel aktiverer brannmur i windows. Takk for svar... Hmm..og den router kommer jeg meg ikke inn i, så enten er det å få "kjøpt" fast IP-fra DC og sette opp router istede for acsesspunktet....med de skal vel ha betalt pr.mnd for dette oxo... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå