Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store tråden om Grand Theft Auto V

Anbefalte innlegg

Helt utrolig hvordan denne tråden, selv etter utallige påminnelser fra administratorer, gang på gang ender opp med en eller annen meningsløs diskusjon om PC og konsoll. /oppgitt

Personlig tror jeg at utsettelsen er pga. flerspillerdelen og problemer som kan ha dukket opp under intern testing.

Personlig synes jeg det hadde vært fint med en egen tråd rundt temaet om GTA til pc og om det er respektløst av Rockstar eller ikke. Så kan denne tråden bli brukt til diskusjon av konkrete nyheter som blir sluppet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så absolutt IKKE respektløst av Rockstar og gi ut spillet til Xbox 360 og PS3 først. Jeg forstår forventningene deres. Etter GTA 4 portingen (som ikke tok så lang tid), burde de ha kunne klart å utvikle eller porte underveis i prosessen av spillutviklingen.

Likevel må vi huske på at GTA først kom til Playstation.

Og jeg må si, jeg ble kjempeglad da jeg fikk vite at GTA 4 skulle komme ut på Xbox 360, da etter min forventing...Ville det bare blitt sluppet til Playstation 3.

Det er i de senere årene at det da har dukket opp flere konsoller, samt flere forventinger å mette. Derfor må vi bare godta og respektere Rockstar sin avgjørelse om å utsette det. Kanskje, de har en liten overraskelse (ikke ta mitt ord for det) og gir ut spillet til PC likt som PS3 og Xbox 360. Eller til "The Holidays", som da fra September; Ikke er lenge :)!

Uansett, vær tålmodig. Det blir, et knallspill! Tror jeg :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Går utifra at neste xbox også kommer rundt disse tider, så en versjon til hver av disse ville absolutt vært å foretrekke. Jeg venter gjerne og kjøper det til PS4/Nextbox siden det allerede er utsatt såpass allerede.

Hvis ikke kan de nok kjenne det svi godt på salgstallene, og jeg ser egentlig ingen grunn til at de skal utsette det såpass nært konsoll-lansering hvis det ikke kommer til neste generasjon også.

Lenke til kommentar

Playstation 4 kommer "holliday 2013".

Hva tror dere? Kan det vere noe av grunnen til at Rockstar utsatte lansering?

Ellers blir det hvertfall en veldig dårlig tid å lansere GTA V på, om de ikke har tenkt å lage til PS4 også.

PS4 har vært utviklet siden PS3 ble lansert. Det kan også være muligheter for at det kommer til PS4 JA :D! hihi

Lenke til kommentar

Rockstar har uttalt at dei bevisst utvikla GTA V så seint i levetida til konsollane for å kunne lage eit så bra spel som mogleg.

Rockstar is a content company, not a hardware company. We use the technology we have to create content, and we try not to let ourselves get beholden to the hardware. The fact that hardware’s so mature right now is exactly why we’re able to go on to the next level.

GTA 4 was our first attempt at a new platform and HD visuals, so the first part of development was seriously difficult. Now we know what the hardware’s capable of, so it’s become a lot easier to move things along and a lot more fun, too.

GTA: San Andreas came out at the peak of the PlayStation 2′s cycle, and we put out a really good game thanks to that. All the best games for a console come out at the end of the lifecycle, right? So now’s the best timing of all.”

http://www.vg247.com/2012/11/14/gta-5-isnt-next-gen-as-now-is-the-best-timing-of-all-says-houser/

Lenke til kommentar

Rockstar har uttalt at dei bevisst utvikla GTA V så seint i levetida til konsollane for å kunne lage eit så bra spel som mogleg.

http://www.vg247.com...ll-says-houser/

Istedenfor å lage ett enda bedre spill på ny hardware? Makes no sense, alle har jo sagt at det blir langt lettere å utvikle spill til PS4 pga de går bort ifra Cell teknologien. Tror det fort kan ligger noe annet bak her ved at de nå "tvinger" en forlengelse av levetiden til det gamle røkkelet av noen konsoller de nå gir ut det amputerte spillet på.

Skjønner ikke hva GTA5 nå skal ha å stille opp med mot Watch Dogs, ett liknende spill som kommer ut ca samtidig på PS4.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

De har bevist utsatt det for å kunne utnytte PS3 maksimalt. , når man lager spill til konsoll har man ikke mulighet for patcher slik det er på PC/Mac.

Dersom de skulle laget dette til PS4 (noe jeg tror de ikke gjør) ville vi opplevd et dårlig spill grunnet helt ny hardware og masse nytt de kunne tatt i bruk.

Men er litt trist å se hvis GTA V kommer til PS3 og ikke PS4.. Ettersom vi allerede har GTA IV til PS3, men vil se PS4 bli tatt i bruk! :dribble:

EDIT:

Kan jo godt hende Rockstar lanserer en PS4 versjon via nettsky eller noe, kanskje da vil man ha mulighet for å fikse bugs / feil via patching?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Hugs at spelet skal på Xbox òg. Me veit lite om neste generasjon frå Microsoft så langt. Å utvikle eit spel til PS4 og X360 hadde vore teit.

Eg har ikkje problem med å forstå at det er lettare å utvikle eit spel til sju år gamle konsollar enn to heilt nye, som framleis er langt frå lansering. Dei må nødvendigvis ha tilgang til maskinvaren lenge før spelet blir lansert.

GTA-serien har aldri hatt noko fokus på grafikk, til samanlikning med FarCry, Crysis og andre FPS. Det viktigaste med GTA er gameplay, god flyt og store område med masse forskjellig å gjere på. Ikkje at det er så mange pixler på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...