Stoddart Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Her er tallene for 2011: PC:1. Crysis 2 (3.920.000) 2. Call of Duty: Modern Warfare 3 (3.650.000) 3. Battlefield 3 (3.510.000) 4. FIFA 12 (3.390.000) 5. Portal 2 (3.240.000) Xbox 360: 1. Gears of War 3 (890.000) 2. Call of Duty: Modern Warfare 3 (830.000) 3. Battlefield 3 (760.000) 4. Forza Motorsport 4 (720.000) 5. Kinect Sports: Season Two (690.000) PC-piratkopiering er mange doblet, det er det ingen tvil om. Kilder er bud 1 om man skal komme med tall, og ikke bare personlige meninger. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Kanskje også hva tallene er for... Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Neida, han tar feil. Dette er de riktige tallene PC: 1.Crysis 2: 0 2. Battlefield 3: 0 Konsoll: 1. Call of duty mw3: 300 000 000 2. Gears of war: 250 000 000 Vi kan alle komme med tall. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg driter i at det ikke kommer til pc. Mange av de som maser og griner om dette kjøper ikke spillet allikevel når det kommer ut. Konsollsalget alene bærer inntektsgrunnlaget sånn at utviklere har råd til å lage flere spill. Deretter porter de det til pc når de har tid eller om de i det hele tatt gidder bare for å ha krysset det av lista. Synd at piratene ødelegger for noe som har så mye bedre potensial enn konsoll, men forstår og støtter denne prioriteringen 100%. Pre-order info kommer forøvrig 5 november. Du sier at PC har så mye bedre potensiale enn konsoll samtidig som du støtter denne prioriteringen som går direkte utover oss selv som forbrukere 100%?? For det første så er det ett stort narrativ at piratene forårsaker dette, Valve har jo med Steam vist at PC gaming og inntjening på PC spill dette i høyeste grad er levedyktig. Det er markedsjefer som gjør dette bevisst kun med ett mål for øye -nemlig å skvise ut maximal profitt ut av produktet sitt. At dette går direkte utover deg og meg som gamere og som gjør og har gjort disse store utviklerne søkkrike støtter du altså 100%. Du ser vel at det er vi som gamere som sitter igjen og må ta til takke for en b-vare pga de største utviklerne har begynt å oppføre seg som kyniske kapitalister framfor ildsjeler og spillelskere. Ett spill utgitt og optimalisert til konsoll i 2012 er ett spill påsatt bremseklosser og på alle måter en b-vare, en skygge av det det kunne ha vært og som vi må ta til takke med i frykt for at ikke overskuddet til Rockstar skal nå nye høyder... Det er jo aldri ikke snakk om noen konkurs her men en kynisk optimalisering av inntektene som i andre sammenhenger hadde slått tilbake på dem selv ved at forbrukerne hadde bare kjøpt, si for eks, en annen støvesuger ifra en annen leverandør som er opptatt av kvalitet og ikke bare kvantitet. Rockstar er en av utviklerne som bevisst holder igjen kvaliteten på produktet av profittmessige grunner og det blir ett paradoks at dette går utover oss som nettopp sørger for profitten deres. Ikke akkurat noe å trampeklappe for spør du meg eller noen andre som virkelig er opptatt av gaming og videre spillutvikling. Som alle vet er konsollspesifikasjonene datert noe som gjør det umulig å utvikle spill videre da hardware er maxet (som for eks Wing Commander og snart Star Citizen skaperen Chris Roberts kan bekrefte, google/youtube it). Rockstar går baklengs inn i framtiden og hindrer den naturlige utviklingen i frykt for å ikke tjene nok penger OG blir belønnet med ros av gamere? lol Et spill på konsoll: - begrensninger på hardware (flere år gammelt) - koster mye mer å lansere patcher - begrensninger på nevnte patcher (størrelser og antall) - utvikles på pc'er Et spill på pc: - kan patches så ofte utvikler vil - tilpasses (til en viss grad) hardware - større brukerbase - muligheter for å tilpasse og modde opplevelsen Alt peker på at utvikler burde gi ut på pc, men det er tydeligvis ikke her det er penger å hente. Så enkelt er det. Det er år siden en utvikler besto av ildsjeler og gamere. Alt er nå business og profitt - bare se på EA som gir ut Fifa 10.3 i år og ler hele veien til banken... 1 Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Føler det sklir veldig ut her. La oss heller diskutere GTA V nå! 2 Lenke til kommentar
per17 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Og hva beviste du egentlig her? De tjente jo i dette tilfellet mer på å ikke slippe spillene samtidig.. De tjente mer? Hva tilsier at de ikke hadde tjent like mye eller mer dersom PC-versjonen kom samtidig som Xbox versjonen? Vel Rockstar sitter vel på flere tall enn oss, og åpenbart er det tydligvis ikke lønssomt nok for Rockstar å hyre inn et team for å få PC-versjonen ferdig samtidig som konsollversjonen, hadde det vært lønnsomt så hadde det ikke vært noen grunn for å utsette PC-versjonen. Uannsett ler jeg av det som skal rettferdiggjøre piratkopiering med å ikke få en PC-versjon samtidig, GTA V kommer til å bli et av de bestselgende spillene noensinne, hvis du så arrogant må vente på PC-versjonen får du ha lykke til å vente alle de smertefulle måndene før du får prøve 2013's trolig beste spill, your pain, not mine, nobody else gives a fuck De har åpenbart kjørt seg fast i et tankesett som skader både dem selv og forbrukerne. Du sier jo selv at det er lenge siden GTA har kommet til PC samtidig som konsollene. Markedet har forandret seg, i dag er PC-gaming i full vekst bl.a pga aldrende konsoller. Steam er blitt svært populært og har over 4 millioner gamere online as we speak. God markedsføring, kommunikasjon med fansen og en god PC-port vil selge bra. Driter man i PC-spillerne, holder tilbake informasjon og til slutt gir ut et halvhjertet forsøk på en port, så vil man sjelden selge mye. Jeg er enig i at det er latterlig å rettferdiggjøre piratkopiering pga utsettelser. Da bidrar man bare til at Rockstar vil fortsette med denne modellen. Det hele blir en ond sirkel. Og hva i all verden har arroganse med PC-spilling å gjøre? Mange foretrekker PC, enkelt og greit. Dersom du ikke bryr deg så la vær å svare... Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Latskap, sparer mye tid og penger med å "konfigruere" spillet til kun 2 type maskinvarer, mindre problemer og økt ytelse. Men med en pc er det så og si uendelig med "konfigrasjoner" = må bruke mere tid på å få det til å funke.. Jaja, får håpe at de tørr å satse på pc føre det går for lang tid, et spill kan jo ikke fortsette evig (eller?) *eddit, la til "tid"(tid og penger) Endret 30. oktober 2012 av Woltox Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 PC-utgåvene har kome fleire månader seinare heilt sidan GTA III, frå og med Vice City har ikkje Rockstar annonsert PC-utgåvene samstundes med konsollutgåvene. All of this has happened before, all of this will happen again. Det er ikkje noko nytt, og det er ikkje noko å henge seg opp i. Kan nokon vere snill og opprette ein eigen tråd for å diskutere piratkopiering på PC vs. konsoll, kva for side som har flest pengelause fjortisar og kven som har PC-en som klarer å skrive dei største tala på dette forumet? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Hadde vært morsomt å sett antall pirat kopierte spill vs solgte spill. Og hvor mange pirater som faktisk kjøpte spillet. Det kanskje største problemet i dag er mangler på demoer av stor spill. Jeg kikker selv på most wanted, men gidder ikke å bla opp 5-600 for et uprøvd spill. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg fatter ikke hva som er problemet til Rockstar. Så godt som alle andre makter å gi ut ok PC-versjoner, men de er arrogante som vanlig. Selv Ubisoft har bare korte utsettelser, om noen, for tida. Alle andre enn Rockstar har funnet ut at betalende spillere faktisk forventer å få spillet samtidig som andre (og i det hele tatt). Dette hemmelighetskremmeriet deres med at de "ikke har noen planer" for PC-utgivelse på GTA-spillene provoserer meg veldig. Det er arrogant å komme med PC-versjonene et halvt år for seint, men å unngå å si at den kommer fram til etter opprinnelig release er grønnj*vlig arrogant. GTA-utvilkerne/utgiverne har rett og slett et holdningsproblem! 1 Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Kjøper det på Xbox, piratkopierer det til PC når det kommer. Hadde uansett blitt ett kjøp hvis PC versjonen kom samtidig. Kjøper det sikkert på tilbud til PC en gang som jeg gjorde med GTA IV. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg kommer nok til å gå den andre veien jeg. Piratkopierer til konsoll og kjøper til PC. Om jeg gidder å ha det på konsoll vell og merke. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Var superpsyched for IV, men klarte lett å vente på PC-versjonen, som forøvrig ble forhåndsbestilt på dag 1. Kommer til å klare meg like greit denne gangen også. It's just a game. 4 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Hadde vært frustrert om jeg ikke hadde hatt konsoll. Er ingen skikkelig gamer, har faktisk ikke brukt PS3'en på flere uker. Men GTA er noe for seg selv. Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Samme om det kommer på PS3/Xbox 360/PC. Jeg er gleder meg sinnsykt til spillet kommer, og selv om det bare kommer på konsoll i starten, noe jeg så og si bare spiller Fifa på og er totalt uvant med GTA spill siden jeg alltid har spilt på PC har jeg null problem med å sette meg inn i GTA på konsoll. Blir spennende å se storyen og mere info som kommer ut nå i starten av november Forøvrig, synes det blir litt i groveste laget med diskusjoner rundt piratkopiering/pc version, ikke pc version. Hva med å diskutere noe som kan bli 2013 aller beste spill? Endret 30. oktober 2012 av SniKaZ 1 Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 http://www.edge-online.com/news/grand-theft-auto-release-confirmed-for-spring-2013/ Lenke til kommentar
teitur Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Jeg fatter ikke hva som er problemet til Rockstar. Salgstallene for GTA IV sier kanskje litt om hvorfor pc kommer i andre rekke. Av et totalsalg på rundt 22 millioner, står konsollene for mer en 18,5 mill. Uansett kommer det garantert til å komme til PC selv om R* ikke annonserer noe nå. Det har vel vært standard for å maksimere salget på de(n) plattformen(e) som er annonsert siden GTA III. Nå er i det minste tidsrammen bekreftet, selv om det var rimelig åpenbart etterhvert uansett. Gleder meg til mer info, selv om jeg prøver å ikke få spoilet for mye. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Det skulle da også bare mangle. Når PC-versjonen kom et halvt år etter (så de fleste allerede hadde det, meg selv inkludert) OG var ekstremt dårlig gjennomført kan de ikke forvente bedre salg enn de faktisk fikk. Hvorfor blir det færre og færre utsettelser og mindre DRM hos selskaper som f.eks. Ubisoft mon tro? Jo, selvsagt fordi en taktikk som forteller kjøperne at de er kriminelle idioter ikke fungerer. Det er nå bare Rockstar som tror at å være arrogante faktisk hjelper på lommeboka. De må mao. ha særdeles graverende informasjon om meg og andre PC-spillere som ingen andre har. Jeg bruker ihvertfall 20k på hver PC, så jeg ser ikke hvorfor de tror jeg skal være pirat om de gir det ut på en normal måte. Er det noen som har råd til spillene sine er det seriøse PC-spillere. 1 Lenke til kommentar
kilik Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Stor GTA-fan, men denne gangen venter jeg på PC-versjonen som forhåpentligvis blir optimalisert langt bedre enn IV. Regner med vi snakker om 4. kvartal 2013. Med tanke på hvor kraftig PC-hardware er nå sammenlignet med PS360 bør det være en rimelig stor forskjell. 1 Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Stor GTA-fan, men denne gangen venter jeg på PC-versjonen som forhåpentligvis blir optimalisert langt bedre enn IV. Regner med vi snakker om 4. kvartal 2013. Med tanke på hvor kraftig PC-hardware er nå sammenlignet med PS360 bør det være en rimelig stor forskjell. Var jo ganske heavy forskjell mellom pc/konsoll i GTA IV også da, problemet var vell bare at porten var så dårlig, så det å kjøre på høyeste var et reint helvette selv om PC'en var rask nok. Jeg personlig kjørte alt på fult, dette var forsåvidt ikke noe problem i seg selv. Det var i starten helt til det kom noen updates/drivere osv, men problemet var at når jeg nådde en viss fart i bil etc begynte spillet å hakke uansett hvilken settings jeg hadde på. Poenget mitt er da at uansett hvor mye bedre enn konsoll det blir på PC grafikkmessig har det ikke spesielt mye å si om spillet er dårlig portet. Jeg gleder meg egentlig til å kjøpe dette spillet på konsoll, siden spillet har da som oftest en fin flyt, uten bugs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå